Ett år efter olyckan

Läste om olyckan... Måste ha varit fruktansvärt för alla barn och medlemmar på klubben. Man vet ju hur ledsna medlemmarna blir när en häst måste avlivas. Men oftast brukar man ändå ha en aning om att det håller på att hända.. Om det är nån som är halt eller har ont i ryggen vet man ju oftast det innan. Det är ju inte så ofta en häst måste avlivas utan förvarning. Men när det kommer så oväntat och det blir ett så tragiskt slut för hästar som kanske hade ett helt liv kvar att leva blir man ju förstörd! Jag kan inte ens tänka mig hur man skulle reagera om det hände något sådant på våran klubb. Precis som det står i artikeln kan ju just dom här hästarna varit någons första kärlek! Och oftast har ju en ridskolehäst en plats i väldigt många hjärtan...
Man kan inte göra mer än att önska Motala Ryttarförening lycka till i framtiden!
 
Måste bara påpeka att ja ridit där när jag bodde i motala, å ja har riditpå både pasquinel å loppan.... särskilt pasquinel va ju helt underbar... :(
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 036
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp