Ett år efter olyckan

Läste om olyckan... Måste ha varit fruktansvärt för alla barn och medlemmar på klubben. Man vet ju hur ledsna medlemmarna blir när en häst måste avlivas. Men oftast brukar man ändå ha en aning om att det håller på att hända.. Om det är nån som är halt eller har ont i ryggen vet man ju oftast det innan. Det är ju inte så ofta en häst måste avlivas utan förvarning. Men när det kommer så oväntat och det blir ett så tragiskt slut för hästar som kanske hade ett helt liv kvar att leva blir man ju förstörd! Jag kan inte ens tänka mig hur man skulle reagera om det hände något sådant på våran klubb. Precis som det står i artikeln kan ju just dom här hästarna varit någons första kärlek! Och oftast har ju en ridskolehäst en plats i väldigt många hjärtan...
Man kan inte göra mer än att önska Motala Ryttarförening lycka till i framtiden!

Måste bara påpeka att ja ridit där när jag bodde i motala, å ja har riditpå både pasquinel å loppan.... särskilt pasquinel va ju helt underbar... :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev ett dagboksinlägg för ett år sedan som jag aldrig publicerade. Det handlade om sorgen efter min älskade katt jag precis fått...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: clusia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 055
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 565
Senast: hollypolly
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 950
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar