Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ett år efter olyckan

B

**BORTTAGEN**

Läste om olyckan... Måste ha varit fruktansvärt för alla barn och medlemmar på klubben. Man vet ju hur ledsna medlemmarna blir när en häst måste avlivas. Men oftast brukar man ändå ha en aning om att det håller på att hända.. Om det är nån som är halt eller har ont i ryggen vet man ju oftast det innan. Det är ju inte så ofta en häst måste avlivas utan förvarning. Men när det kommer så oväntat och det blir ett så tragiskt slut för hästar som kanske hade ett helt liv kvar att leva blir man ju förstörd! Jag kan inte ens tänka mig hur man skulle reagera om det hände något sådant på våran klubb. Precis som det står i artikeln kan ju just dom här hästarna varit någons första kärlek! Och oftast har ju en ridskolehäst en plats i väldigt många hjärtan...
Man kan inte göra mer än att önska Motala Ryttarförening lycka till i framtiden!

Måste bara påpeka att ja ridit där när jag bodde i motala, å ja har riditpå både pasquinel å loppan.... särskilt pasquinel va ju helt underbar... :(

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6711 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
1 703
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
3 957
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
1 024
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allmänna fodertråden
  • Hundyrken

Hästrelaterat

• Medryttartråden
  • Kliande svansrot