Bukefalos 25 år!

Ett-åringar (uppdatering)

Cambrie

Trådstartare
Skulle vara kul att igen veta hur det går med allas ettåringar hemma nu när betet är slut och hästarna ska igång igen...

Våra två funkar fint, den ena var helt ohanterad när hon kom hem från stuteriet hon köptes på men har på c:a 3 veckor både lärt sig lyfta hovar utan att bråka, och bli ledvan och uppbunden o.s.v och tömkörs nu, dock inte helt själv ännu. Målet just nu är att försöka sätta vagn inom två veckor.

Den andra var inkörd redan innan betet, går nu pass två-fyra dagar i veckan på mellan 2-5 km. Målet med henne är premie innan april, om de inte tar bort premien för tvååringarna förstås.

Hur går det för er?

Allt fungerar bra med min "lillkille". Vi har haft honom för vagn fyra gånger nu och det går kanonbra! :) Han har alltid varit en ängel att hålla på med men nu börjar han testa lite... Tjuvnypa, knuffas osv. men även det ganska "milt". Han har ju varit kung på hingstbetet i sommar och trodde att han skulle fortsätta vara det hemma också.. ;)

Liknande trådar

Övr.Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 267
Hästhantering Det är väl bara att inse att hösten och med den det förhatliga mörkret är på ingående. Jag har en sjuårig ponny som jag haft sen hon var...
2
Svar
37
· Visningar
2 552
Kropp&Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 815
Kropp&Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
3 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Damn you autocorrect!
  • Vallningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Magnussons vuxen /spannmålsfria?