Ett-åringar (uppdatering)

Cambrie

Trådstartare
Skulle vara kul att igen veta hur det går med allas ettåringar hemma nu när betet är slut och hästarna ska igång igen...

Våra två funkar fint, den ena var helt ohanterad när hon kom hem från stuteriet hon köptes på men har på c:a 3 veckor både lärt sig lyfta hovar utan att bråka, och bli ledvan och uppbunden o.s.v och tömkörs nu, dock inte helt själv ännu. Målet just nu är att försöka sätta vagn inom två veckor.

Den andra var inkörd redan innan betet, går nu pass två-fyra dagar i veckan på mellan 2-5 km. Målet med henne är premie innan april, om de inte tar bort premien för tvååringarna förstås.

Hur går det för er?
 
Allt fungerar bra med min "lillkille". Vi har haft honom för vagn fyra gånger nu och det går kanonbra! :) Han har alltid varit en ängel att hålla på med men nu börjar han testa lite... Tjuvnypa, knuffas osv. men även det ganska "milt". Han har ju varit kung på hingstbetet i sommar och trodde att han skulle fortsätta vara det hemma också.. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 958
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 930
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 946
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp