Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Enya

Trådstartare
Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat förut, hur mycket jag än tror mig känna dem, det är inte förenat med hur jag funkar. Man kan träffa på ganska farligt folk och ensam kvinna är lätt att röva bort och skada och mörda och slänga i havet och så återfinns jag aldrig mer utan blir hajmat och sedan hajbajs och går inte att känna igen ens i mickroskop...:sneaky::cautious:

Det har ju stått klart en tid att jag ska flytta. Det har egentligen stått klart jäkligt länge att jag ska flytta, men i första hand till närmaste samhälle så jag kan få ett vettigt och lugnare liv. Sedan har det stått klart att jag efter att min utbildning är klar ska flytta från det landet jag är född och uppvuxen i. Skåneland.

Att jag valde ut Nyköping har flera här nog förstått i min tråd om vart jag ska flytta. Jag valde den staden för att den passar in på mina krav och för att jag sedan insåg hur fin den verkade vara, enligt bilder. Att MacGyver och Inte_Ung bor i närheten är ju definitivt bra! Jag lär behöva sällskap så jag inte blir alldeles ensam och tokig(are)! :arghh:

Kan man välja ut en stad sådär utan att ha sett den eller de städer som finns runt den, området? Klart man kan! Det är dock alltid lättare att bilda sig en uppfattning genom att se sakerna man beslutar om.

Det är precis vad jag gjort nu! Givetvis hade Inte_Ung och MacGyver och alla andra som "valde" ut Nyköping åt mig alldeles rätt! Nyköping är vad jag känner att jag vill ha. Varken bilderna jag sett eller personerna jag träffat har överdrivit eller ljugit- Nyköping är absolut något som passar mig! Där kan jag tänka mig att bo! Tack ni kloka som tycker att det är ett bra val! :love:

Jag bodde hos MacG och det var han som forslade runt mig överallt och visade det han tyckte var viktigt och bra för mig att veta just nu, och det var massor. Jag ska bara försöka komma ihåg allt också. När jag kom hem frågade mamma vad jag gjort så jag fick ärligt svara att jag inte riktigt vet- sett på städer, träd, berg och ännu mer städer, träd och berg. Vadå dåligt minne?! I dag kunde jag dock redogöra lite bättre vad "städer, träd och berg" står för.

Vad jag har givit människorna jag mött för intryck får de själv tala om. Om de är tuffa nog att våga :p Men min uppfattning om dem har inte ändrats för att jag fick ett ansikte bakom namnet och rösten. Det är väl en faslig tur för det är ju till deras landskap jag ska flytta mig.

Nu har jag alltså uppdaterats på vissa städer.

Katrineholm. Liten stad som verkar större. Verkar lite sömnig vid första anblicken? Centrum är litet och fint, tycker jag.

Flen. Bäst att inte ha någon åsikt ifall någon bor där.....

Eskilstuna. Intressant, om det inte vore för alla problem där. En häftig skog att vandra i! Mycket vatten!

Nyköping. Inga ord kan behövas! Dit ska jag flytta! Jag svär! Jag var kär!

Oxelösund. Dyster, verkar livlös. Inte min smak. Litet.

Stooor skillnad på skåneland och naturen i Nyköpingland! Jag älskade att vara i den! Jag hade suttit där på en klippa fortfarande om inte MacGyver bestämt hade släpat bort mig. Nästa gång kommer jag att protestera HÖGT åt det, här ska tältas! (På en sten????:o), banne mig.

Jag kommer banne mig gå vilse i skogarna när jag flyttar dit! Jag kommer vara ute alltid där. Vadå sola på en badstrand? Jag solar hellre i skogen på en promenad under tiden jag undersöker området som inte är platt och med få träd. Jag ska lära mig att lyfta på fötterna så att jag slipper vurpa, för det har varit nära mer än en gång då jag slöat till med fötterna. Förstår att skog och sånt här är bra för hästarna att pulsa i, DET kände jag i benen! Jag går annars mycket bara rakt fram och tillbaka på platt mark! O_o

Jag har dessutom fått lära mig vad ett RC-nät är, klappat isisar, ätit chili con carne, glott på nån tråkig film på tv så jag somnat och yrigt vaknat och undrat var helsike jag befann mig och vem fasen som satt bredvid mig?!, retats med MacGyver (han fick något att bita i, lovar!), varit tyst och blyg och lyssnat på folk, blivit hemskt generad av vänliga ord så jag säkert rodnade hemskt, gråtit en skvätt av sorg och saknad av min älskade Enya som jag sa farväl till med mitt hjärta, men inte min själ, saknat mina barn och hundar och till och med min häst, drömt konstiga drömmar och nästan trillat ner i golvet för att jag inte kan sova som vettigt folk, druckit varm choklad till frukost, lärt mig ännu mer om intressanta saker, fikat på kanelbulle och druckit te ibland, försökt förmedla saker jag inte kunnat sätta ordentliga och förståeliga ord på, men ändå blivit förstådd precis, sett MacGyvers livsfarliga kajak som han lovat trycka ner mig i vid tillfälle:eek:, suttit i närheten av havet med en mugg te, gått på ett intressant museum i Eskilstuna, sett MacGyver försvinna ner för en klippa vid vattnet, men som tur var kom han tillbaka igen!
*Phu, hur skulle jag annars förklara det för polisen?! :nailbiting:*

Och givetvis haft jäkligt trevligt sällskap varenda minut! :) :)

Nu är det bestämt. Jag ska flytta, ju förr desto bättre! Hoppas att Nyköping är kvar till jag kommer!

Så vem bor mer i närheten av mitt blivande hem????
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

:love:Jag bor ca 1½ timme bort. Det är sannerligen på tiden att vi två träffas.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja, det är det sannerligen! Eller i alla fall träffas fysiskt, för jag har ju sett dig massor av gånger i mitt kök i min skalle, om du minns? :) Där har du ju suttit och hållit mig sällskap genom sorgen efter mannen i mitt liv.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag är rätt nära! Det måste jag vara eftersom en kompis pendlar katrineholm örebro vareviga dag! Jag har tyvärr själv ingen erfarenhet av de där städerna.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

jag bor också rätt nära. Norrköping. jag ville mest skriva för att jag tycker du är en helt enastående kvinna Enya och ibland känns det som du tvivlar så mkt på dig själv trots allt du klarar! Välkommen till en mkt trevlig del av landet!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

KL:
Titta, nu har vi ju nästan fått ihop till en buketräff redan. Kul! :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Enya! Så fint skrivet.
Så glad jag blir över att det var som du önskade.

Mera "mitt i" landet finns det fler bukefalister att träffa. En eller ett par timmar från Nyköping - det täcker in ett väldigt stort område.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

ohh jag var i Nykoping for nagon vecka sedan med min lillasyster och tittade pa gymnasie skolan hon vill ga pa. Verkade vara en valdigt trevlig stad!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja, det är det sannerligen! Eller i alla fall träffas fysiskt, för jag har ju sett dig massor av gånger i mitt kök i min skalle, om du minns? :) Där har du ju suttit och hållit mig sällskap genom sorgen efter mannen i mitt liv.

Ja, även om vi inte hörs så ofta längre, så sitter jag där ganska ofta fortfarande.:)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Enya! Så fint skrivet.
Så glad jag blir över att det var som du önskade.

Mera "mitt i" landet finns det fler bukefalister att träffa. En eller ett par timmar från Nyköping - det täcker in ett väldigt stort område.

Tack! :)

Jag är också glad, var lite orolig över att inte gilla det jag såg, som tur var så blev jag helt kär!

Det var skönt att komma hem, borta bra men hemma bäst. Än så länge....

Men underbart ändå med en skånsk lokförare och tågvärd på tåget hem! :o

Och hundarna blev själaglada när matte dök upp efter flera dagar utan matte!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja, även om vi inte hörs så ofta längre, så sitter jag där ganska ofta fortfarande.:)

Ja, jag ser dig ibland när jag går förbi köksbordet. Tänker på dig och på vilken tröst du gav på ett sådant "enkelt" och vänligt sätt. Som sagt, vi måste träffas! :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Så vem bor mer i närheten av mitt blivande hem????

Kul att du hittade nåt du gillade! :D

Närheten, nää inte DIREKT kanske. 17 mil, och ca 2 timmar med bil. Men det är närmare än förut åtminstone. :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja! Liten, husen :love: och så naturen. Jag är inte van vid så mycket vatten i närheten av mitt hem, men där är ju vatten nära var man än är! Och stenar och tallar/granar/vad det nu är för träd! :D
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Friskt vågat hälften vunnit!

Det hör dessutom till att man trillar på buketräff, fråga kalenderfolket!!!
(Det är möjlig att det fortfarande finns ett avtryck i väggen efter min vurpa i cillaw sommarstuga...
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

jag bor också rätt nära. Norrköping. jag ville mest skriva för att jag tycker du är en helt enastående kvinna Enya och ibland känns det som du tvivlar så mkt på dig själv trots allt du klarar! Välkommen till en mkt trevlig del av landet!

Vad snäll du är! Nu blir jag generad igen! :o:)

Tack, har sett att den delen av landet är trevligt! En skåning som aldrig velat vara skåning lär hamna hos er där :D
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Friskt vågat hälften vunnit!

Det hör dessutom till att man trillar på buketräff, fråga kalenderfolket!!!
(Det är möjlig att det fortfarande finns ett avtryck i väggen efter min vurpa i cillaw sommarstuga...

Och DÄÄÄR måste du berätta mer om det :D

Jag har ännu inte trillat, men varit nära att stupa bakom MacGyver över en kvist flera gånger! :o

Det är säkert HAN som slängde dem framför fötterna på mig!!!! :cautious:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag är rätt nära! Det måste jag vara eftersom en kompis pendlar katrineholm örebro vareviga dag! Jag har tyvärr själv ingen erfarenhet av de där städerna.

Det är nog närmare än till skåne i alla fall även om du visst åkt vilse här en gång :p
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag hade suttit där på en klippa fortfarande om inte MacGyver bestämt hade släpat bort mig. Nästa gång kommer jag att protestera HÖGT åt det, här ska tältas! (På en sten????:o), banne mig.
Ja, tält m. finns ju här som du såg, och Inte_Ung och jag ska nog se till att det blir både tältande och paddlande ska du se, det finns många fina öar och andra ställen att slå läger på fast tältet får ni ha för er själva, jag har ju min älskade hängmatta. :love:

(Dessutom är det ju livsfarligt att sova i samma rum och väckas av att den som sovit på andra sidan i sängen startar kuddkrig direkt på morgonen. Ja, hon ÄR helt livsfarlig!) :eek:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja, tält m. finns ju här som du såg, och Inte_Ung och jag ska nog se till att det blir både tältande och paddlande ska du se, det finns många fina öar och andra ställen att slå läger på fast tältet får ni ha för er själva, jag har ju min älskade hängmatta. :love:

(Dessutom är det ju livsfarligt att sova i samma rum och väckas av att den som sovit på andra sidan i sängen startar kuddkrig direkt på morgonen. Ja, hon ÄR helt livsfarlig!) :eek:

Men VA?! Det skulle du ju inte skvallra om, nu kommer folk att tro att vi ska gifta oss och leva lyckliga i alla våra dagar i ditt hus istället för Nyköping skaffa en hel drös med MacGyverungar och att jag ljugit hela tiden! :eek:

Din tokiga människa! Jag ska nog lära dig precis ALLT jag kan om kuddkrig för det här!!! :meh:

:p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Senast: Ramona
·
Äldre Hej! Smygare här, har läst på forumet ett tag men känner mig nu mogen att skriva :) Jag bor just nu på Västkusten, har ett bra boende...
2
Svar
36
· Visningar
2 042
Senast: Lighter
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Alexandra_W
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 539
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp