Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nämen då skulle jag ju bett er att kolla så stugan var OK om jag hade vetat! :arghh:

Jag som dessutom var nyfiken på var din lilla stuga ligger! :D

Synd jag inte tänkte på att berätta, jag visste ju vi skulle dit! :(
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nämen då skulle jag ju bett er att kolla så stugan var OK om jag hade vetat! :arghh:

Eftersom jag paddlar lite nu och då därute så kan jag lägga in det som en rutin att titta till stugan bara jag vet exakt vilken det är för jag är inte helt säker på det. :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja det blir den! Jag kommer vara snabbast i Sverige med att skriva diktat och se till att läkarna sköter sig och inte sitter på fikarummet och dricker kaffe :D

Nej, ärligt talat gör det varken till eller ifrån för vården var eller om jag jobbar.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Närheten och närheten... Är ju från Norrland så i mina mått mätta är det nära ;-)

Hade faktist min häst och föl i Tystberga utanför Nyköping för snart 3 år sedan!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Tystberga ligger längs E4an rakt norr ut från Nyköping.
Det är ett trevligt litet ställe med närbutik och fantastiska buss-kommunikationer.
Där är billigt att bo och nära till natur och ett antal stall som ligger så att man kan åka buss till dem.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

jag bor också rätt nära. Norrköping. jag ville mest skriva för att jag tycker du är en helt enastående kvinna Enya och ibland känns det som du tvivlar så mkt på dig själv trots allt du klarar! Välkommen till en mkt trevlig del av landet!

Bra skrivet, jag håller med! :) *följer i tysthet*

TS
Nypan är en jättetrevlig stad av det jag sett som "turist". Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där så småningom. Ligger mitt emellan Stockholm och Åtvidaberg, ungefär, så både sambons och min familj har lika långt till barnbarnet. Ska bara övertyga honom om att det är dags snart med :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Eftersom jag paddlar lite nu och då därute så kan jag lägga in det som en rutin att titta till stugan bara jag vet exakt vilken det är för jag är inte helt säker på det. :)

Jag får skicka dig gps koordinater. :D
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Tystberga ligger längs E4an rakt norr ut från Nyköping.
Det är ett trevligt litet ställe med närbutik och fantastiska buss-kommunikationer.
Där är billigt att bo och nära till natur och ett antal stall som ligger så att man kan åka buss till dem.

Ja jag blev lite kär i det samhället och håller ögonen lite öppna för ev köp i framtiden i det samhället. Just nu ligger det tyvärr åt "fel" håll med tanke på sonens skolgång... Men han blir ju äldre ;)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Eftersom jag paddlar lite nu och då därute så kan jag lägga in det som en rutin att titta till stugan bara jag vet exakt vilken det är för jag är inte helt säker på det. :)

Haha jag hade velat se stugägarens min ifall du tagit fel på stuga ;)

Ser Mac Gyver i full dykutrustning ( har förresten om jag kommer ihåg rätt ett viktbälte liggande i garaget från mitt ex som bara skrotar ifall du vill ha det tror det är på 12 kg ) son dyker upp från ingenting och anklagar dom för olaga intrång :)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Tystberga ligger längs E4an rakt norr ut från Nyköping.
Det är ett trevligt litet ställe med närbutik och fantastiska buss-kommunikationer.
Där är billigt att bo och nära till natur och ett antal stall som ligger så att man kan åka buss till dem.

Låter mysigt!

Förresten, tyckte du min dialekt var så gräslig som du tycker skånska är? :p Du kan ju gissa hur jag fnissade när jag hörde mamma när jag kom hem! HON pratar skånska på skånskt vis!

Dottern frågade hur man pratar hos er och bad mig härma er, men det kan jag ju inte! Hon frågade om ni förstod vad jag sa, så det är väl den stora frågan, förstod ni, du och MacGyver, mig??? :eek: Eller ni bara gissade för att vara snälla??:sneaky:

Jag förstod det mesta men det tog lite tid för min hjärna och öron att vänja mig. Även om jag inte hör vissa ord i en mening på skånska så kan hjärnan lista ut det. Den funktionen var ur funktion på en helt annan dialekt, märkte jag. Jag var tvungen att höra varje ord för att fatta.

De flesta jag träffade pratade dock alldeles begripligt trots att jag inte använde mina hörapparater som jag borde (mina öron krånglade)! :love:
Men jag insåg också att jag inte hör alls så bra som jag behöver ens med hörisarna i miljöer där bakgrundsljuden är höga....eller ens när det finns bakgrundsljud. Nyttig erfarenhet!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Bra skrivet, jag håller med! :) *följer i tysthet*

TS
Nypan är en jättetrevlig stad av det jag sett som "turist". Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där så småningom. Ligger mitt emellan Stockholm och Åtvidaberg, ungefär, så både sambons och min familj har lika långt till barnbarnet. Ska bara övertyga honom om att det är dags snart med :)

Du får ta ett allvarligt snack med honom och planera en flytt till nästa år! För det är då jag kommer farande som en virvelvind till staden! :D Jag och mina tre monsterungar, två livsfarliga doggar, en skrittråkig katt och en ännu inte galen häst! :D
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Min sambo som har studerat nästan 5 år i Lund var besviken över att du inte pratade Skånska.
Jag förstod utmärkt vad du sade och tycker inte alls att Skånska är fult.
Att du hör mig är däremot ingen garanti för att du hör andra.
Min röst är hög och gäll och kan skära genom det mesta.
Det är många som hör dåligt som ändå hör mig.
Jag brukar pröva mig fram för att hitta det tonläge som är lättast att höra.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nu rubbade du typ min världsbild. Bor Inte_ung i nyköping? jag har alltid tänkt mig henne på en gård vid en sjö typ precis sydost om uppsala. SÅ tokigt det kändes. Haha.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Min sambo som har studerat nästan 5 år i Lund var besviken över att du inte pratade Skånska.
Jag förstod utmärkt vad du sade och tycker inte alls att Skånska är fult.
Att du hör mig är däremot ingen garanti för att du hör andra.
Min röst är hög och gäll och kan skära genom det mesta.
Det är många som hör dåligt som ändå hör mig.
Jag brukar pröva mig fram för att hitta det tonläge som är lättast att höra.

Haha, stackars din sambo! :D Jag pratar ju skånska men kanske inte så därade brett som många skåningar gör- det är fuuuuult!

Dig hörde jag tydligt, inga problem faktiskt! Inga problem med MacGyver heller, men han visste dessutom om mina problem med att hörseln.

Däremot beställer jag inte gärna fika eller så för jag hör inte vad som sägs och med en annan dialekt ansåg jag det kört genast. Jag får införskaffa penna och papper när jag flyttar! :sneaky:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nu rubbade du typ min världsbild. Bor Inte_ung i nyköping? jag har alltid tänkt mig henne på en gård vid en sjö typ precis sydost om uppsala. SÅ tokigt det kändes. Haha.

Fel tempus, bodde nära Uppsala:)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Haha, vi får väl se :) han har en ganska smal utbildning där jobben i regel finns i Malmö och Stockholm plus att han inte vill pendla. Däremot har han sagt att vi kan skaffa hus när han får ett virtuellt kontor och den typen av upplägg växer ju så vi får väl se. Snart kanske.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·
Äldre Hej! Smygare här, har läst på forumet ett tag men känner mig nu mogen att skriva :) Jag bor just nu på Västkusten, har ett bra boende...
2
Svar
36
· Visningar
2 038
Senast: Lighter
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 531
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp