Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Haha, vi får väl se :) han har en ganska smal utbildning där jobben i regel finns i Malmö och Stockholm plus att han inte vill pendla. Däremot har han sagt att vi kan skaffa hus när han får ett virtuellt kontor och den typen av upplägg växer ju så vi får väl se. Snart kanske.

Aha, ja då får det blir snart! Kul! :D
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag har ganska så nyligen flyttat.
Då så rubbades världsbilden kring mig ganska så ordentligt.

Och du trivs bra där?
Tänk om jag inte gör det? Vad ska man göra då? Tänk om jag saknar min familj alldeles för mycket? Eller inte fixar att ha hand om barnen själv, ingen barnledig tid för att hämta andan, ingen tid för hästen utan samma stress där för att barnen inte vill. Eller att dygnet bara har 24 timmar även där?

Fanken, jag vill flytta nu. Borde kanske det? Utbildningen finns på distans ju, städjobb kan jag kanske söka, jag står på kö på lägenhet nu på flera ställen. Står till och med på kö på 2rumslägenheter för att komma härifrån så fort som möjligt. Jag kunde inte låta bli att visa intresse för två lägenheter i går... :o Undermedvetna som försöker bli medvetet?:o Eller bara nyfikenhet. Eller dumdristighet?

Jag är så himla disträ, orolig, velig, rastlös, gramse, stressad, trött, uppgiven, tvär osv för att allt tar en evighet när jag bara vill ha det gjort.
Det är långt till flytten, långt till att få gå i skogen där och vara på stället jag vill till så oerhört mycket väldigt gärna att det gör ont i hjärtat av längtan dit. Jag skulle kunna åka dit till just det speciella stället nu omedelbart genast för att bara sitta just där i resten av mitt liv. Som det känns nu.:arghh:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

NU tänkte jag ställa en viktig fråga! ;)

I skåne har vi skånetrafiken och där kostar ett månadskort för hela skåne 1150 kr (850 kr för student om jag inte har fel). Det varar i 30 dagar och i hela skåne och hur mycket som helst, vill man åka 10 gånger på en dag är det liksom helt ok :) Jojo sommarkort gäller mellan 15 juni och 15 augusti och i hela skåne i två månader för 595 kr, kan det bli bättre??

Säg mig, är tåg/buss kostnaderna lika smarta i Nyköpingstrakten eller är det krångligt som tusan och bara envist besvärligt och dyrt som tusan???:eek:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag är ju inte inne så mycket på Buke längre, så naturligtvis missade jag MG PM om att ni ville besöka mig.

Hade ju varit kul att ses!

Men jag bor ju i Oxelösund, och kommer du till MG något mer innan du flyttar hit, så PMa i tid, så vet jag och kan hålla koll på lådan var och varannan dag.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Och du trivs bra där?
Ja alldeles fantastiskt bra.
Och längtar hem när jag är tillbaka och hälsar på där jag bodde förut.

Tänk om jag saknar min familj alldeles för mycket?

Den risken finns ju.
Att ha ett kontaktnät är ju värdefullt.
Men du borde ju kunna få en kontaktfamilj som avlastning med barnen.
Det blir ju också en väg in i den nya miljön.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Jag är ju inte inne så mycket på Buke längre, så naturligtvis missade jag MG PM om att ni ville besöka mig.

Hade ju varit kul att ses!

Men jag bor ju i Oxelösund, och kommer du till MG något mer innan du flyttar hit, så PMa i tid, så vet jag och kan hålla koll på lådan var och varannan dag.

Visst hade det varit kul att ses!

Vi får se om han har tid med fler besök, jag saknar naturen där uppe! :arghh::rofl:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja.
Länskort vuxen 1300:-
Länskort skolungdom 650:-
Kommunkort skolungdom 350:-, Nyköpings kommun är stor.
Pendlarkortet är populärt bland de som åker samma sträcka in till stan och sedan runt i stan.
T.ex. så kostar Jönåker - Nyköping 720:-
http://www.lanstrafiken.se/Sormland/Biljetter-och-priser/Reskort/

Ah, jag är ju så ung och söt och går i skolan så för mig verkar det vara billigt och bra! :p

Länskort, gäller det hela ...eh... landskapet? Jag är hemskt hemskt obildad, borde inte ens öppna munnen och röja all tvivel...:o
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja alldeles fantastiskt bra.
Och längtar hem när jag är tillbaka och hälsar på där jag bodde förut.



Den risken finns ju.
Att ha ett kontaktnät är ju värdefullt.
Men du borde ju kunna få en kontaktfamilj som avlastning med barnen.
Det blir ju också en väg in i den nya miljön.

Jag längtade lite hem jag också, men det var mest för att min hjärna var trött av all information. Min hjärna ÄR trött överlag just nu. Därför är det stressande för mig att vara här också.
Ibland undrar jag om det finns någonstans där jag kan få lugn och ro i själen eller om vissa delar av släktens problem fortfarande kommer nå mig och påverka mig. Mina sömnproblem började genast jag kom hem igen. Jättekul :(

Har inte tänkt på kontaktfamilj tidigare, det kanske vore något, har alltid tackat nej till det för det är självklart man ska ta hand om sina barn själv ju. Lite sådär mammakrav på sig kanske.:o
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja.
Länskort vuxen 1300:-
Länskort skolungdom 650:-
Kommunkort skolungdom 350:-, Nyköpings kommun är stor.
Pendlarkortet är populärt bland de som åker samma sträcka in till stan och sedan runt i stan.
T.ex. så kostar Jönåker - Nyköping 720:-
http://www.lanstrafiken.se/Sormland/Biljetter-och-priser/Reskort/

Åh, jösses Amalia, det går ju alldeles för mycket buss och för lite tåg i den delen av landet!:o

Och jag bara klagar! Men jag blir åksjuk på buss tyvärr! :nailbiting:
Allt kan inte var bra där så det är bara att bita ihop och stå ut ;)
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Visst hade det varit kul att ses!

Vi får se om han har tid med fler besök, jag saknar naturen där uppe! :arghh::rofl:

Nånting ska vi nog kunna ordna, jag kommer att vara hemma mesta tiden fr.o.m. imorgon men kommer att ha fullt upp iallafall MEN det blir lättare att planera tiden för där har jag inga kossor som kräver att nån ska komma och mjölka dom.
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nej bara Länet.
De norra delarna av Landskapet tillhör Stockholms Län.

Aha! Okej då, jag får med andra ord hålla mig i länet då! :p

I dag svor jag lite åt tågpendlandet. Skulle ladda på mitt resekort, vilket inte gick i automaten. Fick då vänta till kl 9! då kundcenter öppnade och laddade på kortet där. Eftersom jag fick vänta till kl 9 gick näsa tåg 35 minuter senare så jag strosade i lugn och ro till rätt perrong och skulle trycka biljett där. Automaten drog pengar från mitt nytankade jojokort och vägrade ge mig en biljett. Bara att gå tillbaka till kundcentret och be om en biljett där.....:meh:
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Nånting ska vi nog kunna ordna, jag kommer att vara hemma mesta tiden fr.o.m. imorgon men kommer att ha fullt upp iallafall MEN det blir lättare att planera tiden för där har jag inga kossor som kräver att nån ska komma och mjölka dom.

Vad trevligt!
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Min sambo som har studerat nästan 5 år i Lund var besviken över att du inte pratade Skånska.
Jag förstod utmärkt vad du sade och tycker inte alls att Skånska är fult.
Att du hör mig är däremot ingen garanti för att du hör andra.
Min röst är hög och gäll och kan skära genom det mesta.
Det är många som hör dåligt som ändå hör mig.
Jag brukar pröva mig fram för att hitta det tonläge som är lättast att höra.

Kan din sambo de här orden?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7_bmtDgM2s4

Jag kan inte låta bli att skratta!! Jag använder orden mög och tradig ibland när jag ska retas lite med en icke skånsk person för jag tycker att det låter så fuuuuuuult! :D

Men redig är väl inte skånskt? Och har ni hört ordet rälig på riktig skånska? :rofl::laugh:

*torkar tårarna*
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

redig är nog inte bara skånskt, fast här används det till viss del i stället för "riktig". Och ja, rälig på redig skånska är just rääääligt... ;)

(jag bor nog för nära skåne, för det var inga nyheter för mig... )
 
Sv: Ett besök i Sverige och hos MacGyver.

Ja det är ju inte så konstigt, skåningarna kan ju inte ge fasen i att släpa med sig sin dialekt när de flyttar längre upp i landet! :D Jag och barnen får INTE det lätt! ;)

Rälig på skånska låter så himla fult och roligt så jag kan inte höra det utan att skratta rakt ut! Och fälleben ska vi inte tala om!!!

*torkar tårarna igen*

En av kommentarerna nämnde fler ord, alltså betydligt mer skånska ord än de han tog upp, och där var ordet ännaklämd med. Jag skulle vilja ha en översättning på det! :p
Han glömde ordet balle till och med!
Jag har en kompis som alltid skriver/säger att hon huttade in maten i ugnen, det skapar värsta skrattanfallet hos mig!


*torkar tårarna igen*

:o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 088
Senast: Ramona
·
Äldre Hej! Smygare här, har läst på forumet ett tag men känner mig nu mogen att skriva :) Jag bor just nu på Västkusten, har ett bra boende...
2
Svar
36
· Visningar
2 038
Senast: Lighter
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 978
Senast: Alexandra_W
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 531
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp