Bukefalos 28 år!

Ett bra diskdefragmenterings program!

MadicDomino

Trådstartare
Jag tirvis inte med diskdefragmenteraren i Vista. Den är både långsam och ful :angel:.Tycket inte den gör någon nytta i heller. :confused: Den som finns i XP är mycket bättre!

Vill ha tips på typiska XP liknade ev. bättre modeler :d!

Mvh
Emma
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Jag tirvis inte med diskdefragmenteraren i Vista. Den är både långsam och ful :angel:.Tycket inte den gör någon nytta i heller. :confused: Den som finns i XP är mycket bättre!

Vill ha tips på typiska XP liknade ev. bättre modeler :d!

Mvh
Emma
Den gör sitt jobb i princip (skippar några promille prestanda för snabbare defragmentering) lika bra som den i XP. Bättre i vissa fall. Lite info om defrag i Vista. Ser inte vad utseendet har för betydelse. Schemalägg den att köras på natten så slipper du se den alls. Den gör den dessutom "snabbare", då den inte måste vänta hela tiden för att du använder datorn samtidigt.
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Jag vill helst inte ha min dator på om jag inte använder den :angel:.

Det som är konstigt är att xps var mycket snabbare ! Där tog det 10 minuter så var den klar, på vistan tar det up till 4 h .
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Jag vill helst inte ha min dator på om jag inte använder den :angel:.

Det som är konstigt är att xps var mycket snabbare ! Där tog det 10 minuter så var den klar, på vistan tar det up till 4 h .

Du kanske helt enkelt har mer grejer på hårddisken nu eller mindre ledigt ramminne för defragmenteraren. Synd att de inte möjliggjorde swap partioner i vista så att man slipper fragmentering.
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

"ScreenSaver Mode" Låter riktigt nice :P.
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Du kanske helt enkelt har mer grejer på hårddisken nu eller mindre ledigt ramminne för defragmenteraren. Synd att de inte möjliggjorde swap partioner i vista så att man slipper fragmentering.
Ehm, what? Först: hårddiskens söktid, och lite även läs- och skriv-hastighet har alltid varit begränsningen för hur snabbt defragmentering går (för en viss algoritm). För det andra: Hur skulle en swap-partition hjälpa hade du tänkt?
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

jag hatar när man inte ser hur många % det är kvar...då vet man inte om det tar 10 tim eller 10 min
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Ehm, what? Först: hårddiskens söktid, och lite även läs- och skriv-hastighet har alltid varit begränsningen för hur snabbt defragmentering går (för en viss algoritm). För det andra: Hur skulle en swap-partition hjälpa hade du tänkt?

En swap partion gör så att det nästan inte blir några fragmenteringar alls eftersom överföring av filer sker genom den partitionen istället för över partitionen dit filerna ska. Det är just därför linuxvärlden knappt har någon fragmentering.

Själva defragmenteringsprocessen hjälper den inte.
 
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

En swap partion gör så att det nästan inte blir några fragmenteringar alls eftersom överföring av filer sker genom den partitionen istället för över partitionen dit filerna ska.
Du är medveten om att den meningen doesn't make one bit of sense? Om du ska föra över en fil från en plats till en annan finns det ingen anledning att mellanlagra den på ett sådant långsamt ställe. Visst, om den precis skapats och man därför inte vet hur stor den kommer att bli finns det en liten anledning att ha den på en skräp-plats ett litet tag, om destinationsdisken nu är rätt full.

Det är just därför linuxvärlden knappt har någon fragmentering.
Nope, that's not it. Try again.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Ah, ursäkta, det var jag som hade missförstått hur swap-partitioner arbetade. Men varför skulle de då ha swap-partitioner till Vista, man behöver ju ändå ha massa RAM för att köra det? :P Eller var det för att dra ner på RAM kravet?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ett bra diskdefragmenterings program!

Ah, ursäkta, det var jag som hade missförstått hur swap-partitioner arbetade. Men varför skulle de då ha swap-partitioner till Vista, man behöver ju ändå ha massa RAM för att köra det? :P Eller var det för att dra ner på RAM kravet?
Swap-fil eller -partition är bra att ha i alla operativsystem, oavsett hur mycket RAM man har. Onödigt hålla sällan använda sidor i RAM hela tiden, bättre dumpa dem till disk för att göra plats för annat. Ingenting har ändrats på den fronten i och med Vista, mer än att de med ReadyBoost i princip lagt till en nivå till i minneshierarkin, mellan RAM och swap-fil.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 048
Senast: Badger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 659
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp