Ett fantastiskt år är till ända

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag först tänkte tillbaka på året som gått, tänkte jag att det var väl inget märkvärdigt år. Jag har bara staplat dagarna på varandra, men vid närmare eftertanke så inser jag att 2014 faktiskt var året då jag kunde friskförklara mig själv, och det är ju inte så tokigt :D Ångesten är så låg idag att det inte är på sjuklig nivå längre. Jag har ju också fått gå igenom kbt för min blodfobi som har blivit bättre, men där kan jag inte påstå att jag blivit av med den i så stor utsträckning att den inte är ett problem längre.

I våras fick jag äntligen ändan ur vagnen och ordnade en ansökan om att bli svensk medborgare och så småningom kom det ett besked om att jag blivit det 24 juni. Det kändes riktigt bra att bli det. Jag har ju nästan bara bott i Sverige, så det var inte en dag för tidigt.

I juli hade jag semester och äntligen vågade jag lämna komfortzonen och sticka iväg på tältsemester helt på egen hand. Först blev det en kortare runda där jag åkte via Uppsala, Enköping, Strängnäs och vidare en sväng söder om Båven och hem via Gnesta, Järna och Nacka. När jag kom hem hade jag nästan en vecka kvar av semestern och efter 2 dagar hemma åkte jag iväg igen. Den här gången åkte jag längre och turen gick via Nyköping, Norrköping och Ödeshög. Det var väl där ungefär den sista ångesten släppte. Sedan åkte jag vidare till Jönköping och Göteborg. Vägen hemåt gick längs Vänerns västra strand innan jag åkte hem via E18.

20140725_200242liten.jpg

Matlagning i det fria. När inte sjön kommer till köket kommer köket till sjön.

fågelskådning-liten.jpg

Fågelskådning vid Tåkern.

blommor-kungälv-liten.jpg

Jag fotograferade blommorna i Kungälv.

20140803_063944liten.jpg

Mitt hem under resorna. På den här platsen åskade det rejält under natten.

De här resorna gjorde mig helt hög av lycka. Jag satt och flinade nästan hela vägen medan skön musik strömmade ur bilens högtalare.

Under året som gick gjorde jag även en total make over i trädgården.

Ridmässigt har jag fastnat. Under våren blev det två clear round på 70 cm och en LC på 61,2% som mest, men sen har ingen utveckling skett. Det har stört mig en del att jag inte känt att jag utvecklats. Tävlingarna är ju ett sätt för mig att få ett kvitto på att något hänt, men höstens tävlingar har inte gått bra alls. Det totala bottennappet var ju i LC-programmet där hästen bara la av och jag inte fick till någon galopp alls och slutade på 37,9%. På den fronten har det väl alltså inte varit så jättefantastiskt i år.

Några medryttarhästar har jag ju också haft. I våras red jag en arab. Han var snäll även om han kanske inte riktigt var min typ. Ägaren var dock lite speciell. Jag hörde rykten om det redan när jag började rida där och jag fick konstatera att det stämde. Människan kunde tydligen vara riktigt jäkla otrevlig faktiskt. Vid samma tid red jag även min hyresvärds välutbildade häst. Vilket nöje det var :D Första gången jag gjorde en galoppfattning med honom blev jag så paff att jag nästan tappade hakan och glömde rida. Jag hade aldrig upplevt en så fin och lätt fattning där hästen bara satte under sig och fattade efter en minimal höftrörelse från mig. Sedan kom tyvärr livet emellan för hyresvärden så hästen ställdes av. Under hösten hittade jag en ny medryttarhäst som jag fortfarande rider. Det var lite tveksamt i början med efter två veckor släppte det.

Nu är det bara lite drygt 1,5 timme kvar innan 2015 är det nya årtalet. Jag hoppas att det blir ett riktigt bra år. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 215
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 204
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp