Ett Foto om dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att göra något kul av mitt liv som just nu är helt upp och nedvänt så delar jag i denna tråd ett foto om dagen jag tagit. De är en hobby jag har i små doser när jag hinner med eller snarare när livet tillåter.
Dagens bild 27 Juni är tagen på hemmabanan och föreställer min fina fina vän Majsan
:love:

32092
 

28 Juni dags för en ny bild och denna gång från Gotland.
De är ungefär 10 år sedan jag första gången satte min fot på ön och blev totalt förälskad på alla sätt och vis. Sedan dess besöker jag ön minst 1 vecka om året, helst ännu mera om ni frågar mig. Att åka runt på små mysiga platser eller vandra innan för ringmuren när mörkret faller de är sådant som gör min oroliga själ lugn.
Nu räknar jag ned tills jag äntligen får vara där igen, vandra längs alla gator, nere vid havet och på alla dessa vackra stränder. Och mest av allt äta lunch ute i Katthammarsvik 👌


32163
 
29 Juni dags för ännu en ny bild. Den här har ett par år på nacken nu, de är min älskade vän som gick bort i höstas pga av sjukdom. Hon var den mest kloka lilla ponny jag träffat, ett hjärta av guld. Hon var snällheten själv och man kunde i princip parkera henne vart som helst så stod hon där och väntade tills man bad henne komma. Hon lämnade ett stort tomrum efter sig när hon lämnade oss.
Idag ligger hon begravd hemmavid där jag lovade henne att hon skulle få sluta sina dagar tillsammans med dem som älskade henne mest av allt på jorden :heart


32203
 
30 Juni dags för en ny bild och denna gång på min Kung. Han kom till mig av en slump för 7 år sedan, han var den enda katten kvar i kullen som inte var tingad och dessutom var han ju röd :love: Han är väldigt speciell på många sätt och han döptes till Puck efter Midsommarnattsdröm.

DSC_0003.JPG
 
1 Juli dags för en ny bild, de är lite kul att leta upp bilder och visa för er samtidigt är de svårt då jag är väldigt kritisk mot mig själv. Men bjuder på en rätt ny tagen bild på min Älskade Tapir :heart
Han har nu bott över 6 månader hos mig och han växer i mina ögon för varje dag.


32348
 
2 Juli dags för nästa bild och denna gång har jag rotat i arkivet och hittade en bild jag tycker är lite rolig. De här är June Grace som till vardags kallas för Jullan. Hon är född 2016 så hon är med andra ord 3 år i år men här var hon bara ett par månader gammal. Varför hon heter June är för att hon föddes 1 Juni och Storasyster född i Maj heter May.

32411
 
Svarar er alla på en gång:
Roligt att ni uppskattar de, de här tar udden lite av alla tankar som snurrar i mitt huvud, här får jag fundera på något annat en stund för min egen skull. Mesta dels fotograferar jag hästar och trav för de är vad som intresserar mig men visst händer de att jag också fotograferar andra saker i mellan åt även om de är ovanligare helt enkelt
🙌
 
3 Juli idag, haft en lite sämre dag igen och kände att de passar bra att fortsätta föltemat lite då de gör mig glad :heart Och så måste jag ju visa en lite mer seriös bild på Jullan också ;)
Hon föddes mörkbrun men är idag mer åt de svarta håller eller ja på papper är hon Svartbrun men hon lutar som sagt mer åt svart precis som storasyster som är svart på pappret.


32479
 
4 Juli och blommor är väldigt vackra ting, sommar är en vacker tid på året. Oftast brukar jag må bra när solen lyser länge på dagarna men den här och förra sommaren har vart upp och nedvända så därför spenderar jag en hel del tid i skogen för att samla tankarna i min ensamhet och då snubblade jag över dessa vackra prästkragar.
32545
 
5 Juli idag och nu får ni en helt dagsfärsk bild på min stora kärlek Tapiren 😍 Han kan vara den mest charmiga, sociala och personliga häst jag träffat. De var klick från första stund mellan oss, visst kommer de krävas mycket jobb med honom men han har verkligen klampat in i sin mattes liv och börjat ta plats på riktigt.

32614
 
6 Juli, blandat väder sista dagarna här hos oss ibland skiner solen och ibland regnar de.
Livet är väl lite upp och ned, känslorna går upp och ned och de är jobbigt som tur är har jag mina hästar att luta mig mot när de känns extra jobbigt.

Här är Jullan och idag är hon ju 3 år gammal, mäter strax över 148 cm i mankhöjd och har man & pannlugg som ett kallblod ungefär ;) 👌 Undrar fortfarande vart hon fått de ifrån då Mamma häst hade typ tre strån till svans och pannlugg och Pappa har väl inte dessa mängder men som sagt alltid vackert med en välborstad lång man som fladdrar i fartvinden.


32681
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp