Ett hem a'la hagel (bildtråd)

hagel

Trådstartare
Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och sambon äntligen skapat ett hem tillsammans igen :love:.

Vår nya lägenhet är en drömlya i sig själv, men den matchar dessutom alla våra prylar perfekt :).

Nu är alla kartongerna i princip uppackade och de flesta grejerna har hittat sin rätta plats!

Eftersom jag är så stolt över mysfaktorn måste jag ju självklart starta en tråd om min nya bostad :o. Har dock inte kommit så långt som till bilder i kök, badrum, sovrum och gästrum så ni får nöjas med hallen, matsal och tv-rum så länge :D!

....

Matsalen, med min älskade grislampa (värmelampa till kultingar, har dock bytt ut själva varmekällan mot en vanlig glödlampa ;))
ziyeaZk.jpg


Lampan och tavlan i hallen:
aIueWQg.jpg


Närbild på tavlan. Vi har tagit våra gamla sönderspelade älsklings-cd'er och givit dem nytt liv :).
mQ227KR.jpg


Lampan i hallen har en tvilling i vardagsrummet hängades bredvid ett gammalt medicin/apotekar-skåp som haft en lång och trogen tjänst på veterinärklinik förr i tiden.
bbgDwki.jpg


I skåpet bor några av våra favoritsaker:
3MNca2Q.jpg


Bland annat min mammas gamla Beatles-plattor och ett lårben med tillhörande utväxt:
Ip7BEL5.jpg


...sambons älskade modellbil:
osvWEl6.jpg


...och annat:
IWDGu2L.jpg


Fler gamla djurskelett återfinns på fönsterbrädan:
DcEDsmw.jpg


Avståndsbild på fönsterbräda:
bxVlC9f.jpg


Gitarr-hörna nr 1, med min farmors gamla sybord som bord:
yBLNPEZ.jpg

27qGRid.jpg

...och nr 2:
vQkOt85.jpg





Det kinesiska hörnet får avsluta bildstormen för nu, men jag ska försöka uppdatera tråden med bilder av resten av lägenheten!

4FdE0Y4.jpg
 
Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och sambon äntligen skapat ett hem tillsammans igen :love:.

Vår nya lägenhet är en drömlya i sig själv, men den matchar dessutom alla våra prylar perfekt :).

Nu är alla kartongerna i princip uppackade och de flesta grejerna har hittat sin rätta plats!

Eftersom jag är så stolt över mysfaktorn måste jag ju självklart starta en tråd om min nya bostad :o. Har dock inte kommit så långt som till bilder i kök, badrum, sovrum och gästrum så ni får nöjas med hallen, matsal och tv-rum så länge :D!

....

Matsalen, med min älskade grislampa (värmelampa till kultingar, har dock bytt ut själva varmekällan mot en vanlig glödlampa ;))
ziyeaZk.jpg


Lampan och tavlan i hallen:
aIueWQg.jpg


Närbild på tavlan. Vi har tagit våra gamla sönderspelade älsklings-cd'er och givit dem nytt liv :).
mQ227KR.jpg


Lampan i hallen har en tvilling i vardagsrummet hängades bredvid ett gammalt medicin/apotekar-skåp som haft en lång och trogen tjänst på veterinärklinik förr i tiden.
bbgDwki.jpg


I skåpet bor några av våra favoritsaker:
3MNca2Q.jpg


Bland annat min mammas gamla Beatles-plattor och ett lårben med tillhörande utväxt:
Ip7BEL5.jpg


...sambons älskade modellbil:
osvWEl6.jpg


...och annat:
IWDGu2L.jpg


Fler gamla djurskelett återfinns på fönsterbrädan:
DcEDsmw.jpg


Avståndsbild på fönsterbräda:
bxVlC9f.jpg


Gitarr-hörna nr 1, med min farmors gamla sybord som bord:
yBLNPEZ.jpg

27qGRid.jpg

...och nr 2:
vQkOt85.jpg





Det kinesiska hörnet får avsluta bildstormen för nu, men jag ska försöka uppdatera tråden med bilder av resten av lägenheten!

4FdE0Y4.jpg
Vad mysigt ni har!
 
Vad mysigt ni har!

Kul att du tycker det, vi älskar det också :love:. Speciellt eftersom vi känner att vi lyckats kombinera både min och sambons tidigare och nuvarande liv (i form av våra prylar) i inredningen av lägenheten :heart.

Edit: och efter 43 år med chesterfieldsoffan man skymtar i gitarrhörna nr 1 så var mina föräldrar redo att ge den vidare till mig :D. De har känt i många år att den inte passar in i deras nuvarande hus, men separationsångesten skulle bearbetas några år innan den kom hit, haha.
 
Mysigt! Jag kommer gärna och hälsar på :D

Haha, du har inget val :D!

Tänkte förresten våldgästa dig och Akva någon helg innan jul, när mannens herrklubb/gryträttsklubb kommer över ;). Känns som de kan få lov till att leka utan mig i huset :D. Men N bokar inte datum med grabbarna förrän han vet att jag har en plan, så vi är flexibla :D.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp