Ett nytt forum, lite ändringar i menyn och i hur forumen är organiserade

Jag arbetar just nu med lite ändringar av hur de olika forumen är organiserade.

Det har tidigare funnits önskemål om att dela upp en del av de hästrelaterade forumen igen. Jag tror mig nu ha hittat en lösning som gör detta möjligt samtidigt som menyn blir mer lättläst.

Menyn har nu endast ett val för hästrelaterade trådar, under Häst finns nu återigen flera forum så att man förhoppningsvis lättare hittar och kan bevaka det man är intresserad av.

Det är inte omöjligt att jag bryter ut några av grenarna till egna forum igen, kom gärna med förslag nedan om vilka om några som ni i så fall skulle vilja se.

Sedan finns det även en helt ny forumtyp högst upp under Häst, ett så kallat sökforum. Det är ett forum som visar de 200 senaste hästrelaterade trådarna från alla hästrelaterade forum. Lite som om alla hästtrådar hade samlats i bara ett forum.

Detta känns som en bra lösning både för de som velat slå ihop fler hästforum och de som velat dela upp dem mer.

Jag har även sett till att samla alla djur först i menyn.

Fler ändringar kan komma att ske längre fram.
 
Jag har arbetat vidare framförallt i menyn och är ganska nöjd nu.
Testa gärna hamburger-menyn, de tre strecken uppe till vänster, som i mitt tycke nu blivit ännu bättre.
 
Jag arbetar just nu med lite ändringar av hur de olika forumen är organiserade.

Det har tidigare funnits önskemål om att dela upp en del av de hästrelaterade forumen igen. Jag tror mig nu ha hittat en lösning som gör detta möjligt samtidigt som menyn blir mer lättläst.

Menyn har nu endast ett val för hästrelaterade trådar, under Häst finns nu återigen flera forum så att man förhoppningsvis lättare hittar och kan bevaka det man är intresserad av.

Det är inte omöjligt att jag bryter ut några av grenarna till egna forum igen, kom gärna med förslag nedan om vilka om några som ni i så fall skulle vilja se.

Sedan finns det även en helt ny forumtyp högst upp under Häst, ett så kallat sökforum. Det är ett forum som visar de 200 senaste hästrelaterade trådarna från alla hästrelaterade forum. Lite som om alla hästtrådar hade samlats i bara ett forum.

Detta känns som en bra lösning både för de som velat slå ihop fler hästforum och de som velat dela upp dem mer.

Jag har även sett till att samla alla djur först i menyn.

Fler ändringar kan komma att ske längre fram.
Jag tycker nog det var lite jobbigare att ta sig in på häst nu. Inte så farligt men tillräckligt för att jag skippat att gå in på något hästforum hittills idag. :D (lat jag vet)
 
Jag tycker det är lite synd att hästdelen, som ändå borde vara ett hästforums viktigaste del nu är svårast att ta sig in på :)

i övrigt :up: för de uppdelade forumen under häst!
 
Det handlar lite om att välja att slå ihop forum och ha lätt åtkomst i menyn eller dela upp så att man lättare kan välja det forum som intresserar och kanske "Bevaka" det, men då flytta ner en nivå.

Nu tycker jag att jag lyckats lite med båda delarna.

Du kan välja att gå in på ett specifikt forum eller du kan gå till det nya forumet Allt häsrelaterat och få upp alla häst-trådar.
Underforumen till häst finns under Häst-menyn både i den vita listen samt under de tre strecken uppe till vänster.

Möjligen skulle man kunna låta Häst i menyn leda till Allt hästrelaterat, men jag kan tänka mig att det skulle göra det lite svårare att hitta de andra hästforumen då?
 
Möjligen skulle man kunna låta Häst i menyn leda till Allt hästrelaterat, men jag kan tänka mig att det skulle göra det lite svårare att hitta de andra hästforumen då?
Jag tycker det ser bra ut och ett :up: för både uppdelning och "allt" under häst.

Möjligen för att förtydliga att det är ett hästforum från start så kanske feta ordet Häst i menyraden? Inte de andra rubrikerna, utan bara göra Häst mer tydligt med att det finns mer under fliken.
 
Jag tycker det ser bra ut och ett :up: för både uppdelning och "allt" under häst.

Möjligen för att förtydliga att det är ett hästforum från start så kanske feta ordet Häst i menyraden? Inte de andra rubrikerna, utan bara göra Häst mer tydligt med att det finns mer under fliken.
I vita menyn finns det en liten pil till höger om alla val som har mer under sig, likaså i hamburger-menyn.
Kan nog tänka mig att det kan räcka med det.
Att det också är det första valet i menyn kan jag tycka pekar på dess betydelse.
 
I vita menyn finns det en liten pil till höger om alla val som har mer under sig, likaså i hamburger-menyn.
Kan nog tänka mig att det kan räcka med det.
Att det också är det första valet i menyn kan jag tycka pekar på dess betydelse.
Dom andra djuren följer ju direkt i raden så känns inte som att det är särskilt placerat, kanske om du la de andra djur forumen sist, då kanske det känns mer utplockat? Om du vill ha den effekten.

Jag tycker ändingarna i stort ger ett trevligt intryck, även om det som vanligt lär krävas lite invänjning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 966
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil. Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
17 773
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 558
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp