Bukefalos 28 år!

Ett okej beteende??

W

Warmia

Våran 7månaders tik reagerar så olika vid möten med olika hundar.
Vi ihopsläppning med en energisk och nästan som den flyger fram till henne gör henne "rädd", Inget aggresivt men visar underlägsen direkt och svansen mellan benen och vill gärna där i från.
Släpper man henne med en coolare variant som inte flyger fram och hetsar över att träffas blir hon jätteglad över träffen och vill leka, hälsa och blir jätteglad!!! Den sortens hund leker hon med och fungerar till 100% tillsammans medans hon med den andra typen av hund mest är "rädd" och vill inte vistas tillsammans med dom.

Är det okej att hon inte trivs med den överenergiska hundentypen eller bör man träna att hon inte ska vara rädd för dessa???
 
Sv: Ett okej beteende??

Klart att det är okej. Det är stor skillnad på en lugn hund och en livlig så man kan inte direkt förvänta sig samma reaktion från din.

Vad för annat beteende hade du velat ha?

Jag gillar inte påflugna människor som kutar fram i ansiktet på mig heller.;)
 
Sv: Ett okej beteende??

Jag håller med Jessicah, det är ett helt okej beteende. Min tik tycker inte om påstridiga hundar, men hon blir sur istället. Artiga hundar är hon vänlig med.

Vissa hundar har helt enkelt inte riktigt lärt sig hur man är "artig". Hundar som då är känsliga för språk kan då ta illa upp genom att endera bli nervösa eller förbannade.
 
Sv: Ett okej beteende??

Jag förstå din hund och ja, det är ett okej beteende ;)

Däremot tänker jag som så, att vi släpper ogärna våra hundar med någon hund som är alltför energisk, påstridig eller enveten vid hundmötet om det inte är en medveten tanke bakom det, som ur träningssyfte. Det blir stressande och uppriven situation om inte den andre hundägaren är med och korrigerar och hjälper sin hund - det har vi upplevt x antal gånger med söndagsturen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 6 årig tik en omplacering som aldrig förr bott tillsammans med andra hundar. Sen har vi en nu snart 8 månaders hund (tiken hade...
Svar
10
· Visningar
1 725
Senast: Fibusen
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 300
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Sandora
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 875
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp