Ett projekt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått ändan ur den berömda vagnen och sått lite frön. Det blev paprika, chili och tomat. I mitt växthus får det plats 9 plantor totalt under sommaren. Resten av plantorna tänkte jag sälja. Jag funderar på om jag ska så ytterligare lite tomatfrön. Sen borde jag inventera mina frön och kolla om det är något mer jag skulle kunna så nu. Hur det är med grobarheten på dessa vet jag inte, men jag får testa i alla fall.

Inte för att jag känner någon entusiasm inför detta men jag kan väl låtsas i alla fall. Jag brukade tycka sånt här var kul. Kanske kan jag hitta gnistan igen.

Idag var jag ute i solen och drack mitt efter-lunch-kaffe. Jag satt på södra sidan av huset. Det mesta av snön har smält bort. Södra sidan av huset är ett sånt där område som jag skulle vilja få i ordning rätt omgående. Det skulle kunna bli så fint där.

Jag har liksom superfina möjligheter att skapa en vacker trädgård. Det finns verkligen potential. Men samtidigt känns det så sorgligt att jag inte har den där entusiasmen som förr. Det är inte så att jag har tappat intresset, men gnistan är borta. Jag känner att jag borde hugga tag i min trädgård och börja skapa med liv och lust. I stället går jag bara omkring och känner att livet är en tung blöt filt. Och det är tungt att slösa bort livet med att ha en depression.
 

Jag har fått utöka med ett bord till för mina småplantor. Sen har jag upptäckt små löss på ett gäng plantor, dom har fått flytta till badrummet för såp-behandling. Tycker dock löss är kluriga att bli av med.. håll tummarna!
 
Jag har fått utöka med ett bord till för mina småplantor. Sen har jag upptäckt små löss på ett gäng plantor, dom har fått flytta till badrummet för såp-behandling. Tycker dock löss är kluriga att bli av med.. håll tummarna!
Du ligger i hör jag. Alla mina plantor är fortfarande i bebis-stadiet. Jag har i alla fall börjat förbereda för att kunna flytta ut dem på verandan när de inte får plats i gästrummets fönster längre. Jag rensade bort en del prylar idag och bar in ett par bockar. Vad jag ska ha som bordsskiva över dessa är oklart men jag vet att jag har ett par garderobsdörrar under snön som jag tror kan bli perfekta. Och sen behöver jag ju fixa någon typ av ställning att hänga växtbelysningen i.
 
Du ligger i hör jag. Alla mina plantor är fortfarande i bebis-stadiet. Jag har i alla fall börjat förbereda för att kunna flytta ut dem på verandan när de inte får plats i gästrummets fönster längre. Jag rensade bort en del prylar idag och bar in ett par bockar. Vad jag ska ha som bordsskiva över dessa är oklart men jag vet att jag har ett par garderobsdörrar under snön som jag tror kan bli perfekta. Och sen behöver jag ju fixa någon typ av ställning att hänga växtbelysningen i.
Jag trodde jag var i trädgårds-tråden, men det passade ju bra här också! :rofl:
Jag sådde det första i januari, jag är nog egentligen för tidigt ute, men det är ju roligt!
Sambon skruvade upp två krokar i taket som jag hängde en lysrörsarmatur i, det blev väldigt smidigt!
 
Mina tomater tittade äntligen upp nu. Lyckan är fullkomlig anser barnet som har dem som projekt.
Jag var precis ut och mätte en rabatt (stack mig på en jävla japansk fd buske- igen). En rabatt på framsidan ska grävas om totalt, den innehåller taggiga pinnar (fd buskar) och vinca. Jag gillar vinca, men inte där. 20 meter buxbom måste införskaffas. Och massa ormbunkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Om två dagar är året slut. Jag har ingen aning om hur jag ska fira nyåret. Inte alls kanske. Jag kommer ju att sitta ensam hemma som...
2
Svar
25
· Visningar
3 069
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp