Ett riktigt hejdå

Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och det är att jag har in sett att bukefalos INTE är en bra sida om man VILL må bättre. Även fast det själv klart finns vissa VÄLDIGT snälla och så här!
Men i hel heten så är det INTE bra för att det blir som possitivt att skriva om dåliga saker och att ungefär vara fast i att vara sjuk och göra DÅLIGA saker. För då KANSKE andra bryr sig om en. Men om man mår liiite bättre eller iallafall försöker då är man iprincip INGET och domflesta skiter i en eller vad men skriver.
Så det blir att om man känner sig JÄVLIGT ensam och iggnorerad som tillexempel jag gör så är det som en be löning om man skriver om nånting som andra svarar mera på och det är iprincip dåliga saker.
Och det är INTE bra och INTE possitivt och INTE hjälp om man VILL försöka att må bättre. Så därför så är dethär mitt sista inlägg här kanske på länge kanske föralltid.
Och JA själv klart så har jag fått jätte bra tips och hjälp och så av vissa här! ❤️ Och jag tycker om vissa här JÄTTE mycket och jag kommer att sakna er JÄTTE mycket! Men i hel heten så är bukefalos heltenkelt INTE bra förmig. Utan det är MEST att jag ännu mera känner mig o betydig och o synlig och iggnorerad och jävligt o viktig och att nästan ingen bryr sig vad jag säger.
Plus att det är massa triggande saker som är uppen bart att det är extremt mycket viktigare motför mig. Och OM jag skulle vara detminsta lilla viktig så är det i 99 % säker het för nånting dåligt. Men egentligen inte ens då utan OM jag tillexempel skulle skriva att jag kommer ta själv mord ikväll så skulle kanske typ en eller två skriva nånting alls efter några timmar kanske. Och då känner man sig INTE så speciellt viktig.
Så heltenkelt OM jag ska ha nån minsts chans att må bättre så måste jag lämna bukefalos. För det är fööör mycket neggativt heltenkelt.
Och det blir som att försöka att inte drunkna fast det är fullt med bläck fiskar som bara drar ner en djupare så det kommer aldrig gå. Okej man är inte ensam för det är 100 bläck fiskar i vattnet. Men HJÄLPER det? Eller är det kanske ändå bättre att iallafall ge ett sista försök att komma bort från dom och komma upp till ytan ÄVEN fast man kanske bara har två fisk måsar som sällskap där motför alla bläck fiskarna? Det kanske är mera ensamt men ändå bättre? Iallafall om man inte VILL drunkna?
Och bara KANSKE om man lyckas att komma till ytan och om man lyckas att ropa på hjälp så KANSKE nån på en båt jätte långt bort hör en och har en pytte pytte liten chans att kunna hjälpa en? Bara KANSKE men det kanske ändå är värt en sista chans iallafall?
Och OM man kommer till ytan och fisk måsarna flyger iväg och INGEN finns där så kan man ju drunkna då likagärna? Men om man inte ens FÖRSÖKER att komma upp från bläck fiskarna för att det är FÖR ensamt då VET man ju att man kommer drunkna.
Så ja jag vet inte. Jag kanske ändå kommer drunkna. Men jag vill inte drunkna för att jag bara vill um gås med bläck fiskarna hellre motför att känna mig ännu mera ensam men KANSKE ändå kunna komma upp till ytan och KANSKE kunna få hjälp.
Så dethär är ett RIKTIGT hejdå. Tyvär. För det gör sååå jävla ont och jag vet redan att det kommer bli sååå jävla svårt. Och jag kommer sakna några av er SÅÅ jävla mycket men OM nån skulle vilja ha iallafall lite kontakt ändå så kan ni skriva här så kanske vi kan ha det. Men jag kommer INTE att ha mera kontakt med nån HÄR iallafall.
Och bara så ingen tror nåt så är jag VÄLDIGT tack sam för dom possitiva sakerna och hjälp och sånt också! Och det ÄR bra saker här OCKSÅ eller det har varit det. Men det är ändå fööör mycket neggativt och destruk tift. Så dethär är ändå ett måste att säga hejdå nu 💔
 

Vilken insikt du fått. :heart Och så bra beskrivet.

Jag har också varit i sammanhang som betytt jättemycket för mig men som blivit "bläckfiskar" till slut. Det har gjort ont att avstå men också givit mycket gott och blivit som att nya faser har kunnat komma som inte kom så länge jag var kvar i den gamla miljön FASTÄN den varit viktig för mig förut. Så jag tror att jag lite förstår i alla fall.

Samtidigt är jag jätteglad att vi hann prata lite rullstol tillsammans! Om du vill prata mer om det så gör jag gärna det. Jag skriver på pm så du KAN nå mig om du VILL, men absolut inte behöver.

Framför allt vill jag gratulera dig för ett beslut som låter väldigt förankrat i dig själv. :heart Och så vill jag tacka dig för att du delat med dig av din resa så generöst. Och stort lycka till på den livsresa som ligger framför dig, hur den än ser ut och vart den än för dig. :heart
 
Du ska göra det du mår bra av. Ett internetforum kan aldrig ersätta verkliga världen och det är viktigt att ha relationer som fungerar IRL. Jag hoppas att du ska må bättre så fort som möjligt och att du aldrig glömmer att du är värdefull. 💗
 
Jag förstår hur du menar och varför du tänker lämna. ❤️

Jag skulle gärna vilja ha fortsatt kontakt med dig men jag kan inte lova hur mycket och hur ofta jag har möjlighet att skriva. Du får bestämma om du tror att det skulle fungera för dig eller om det skulle bli jobbigt att på tex Messenger se att jag läst men att jag inte svarar förens några dagar senare.

Oavsett så önskar jag dig allt gott ⭐❤️
 
Vilken otroligt djup och bra insikt. :heart Du har så rätt i att det ibland/ofta kan vara kontraproduktivt för ens tillfrisknande om man får uppmärksamhet för att göra (eller skriva om) saker som inte är bra för en. Det är nog ett utav de stora samhällsproblemen som kommit till följd av sociala medier. Och det är jättemånga vuxna som inte inser det, så jag tycker det är enormt klokt och moget av dig att både förstå detta och även göra det som krävs för att du ska kunna må bättre. :heart

Men jag förstår att det gör jätteont att sluta skriva här, buke har ju trots allt betytt enormt mycket för dig. Jag hoppas dock att du kan minnas det positiva härifrån med glädje, och ta med dig det som varit bra här vidare i ditt hjärta.
 
Du blir absolut saknad av mig men du ska givetvis göra det som är bäst för dig och du påminner om min kära kusin som bara är ett par år äldre än du; båda två så unga och redan kloka och vet vad ni vill och behöver!🤗❤. Önskar dig allt gott! 🍀✨♥️
 
Jag tror och håller tummarna för att det kommer att finnas fler och fler fiskmåsar - och andra fina och snälla varelser ovanför ytan - som inte har några egna dåliga baktankar med det, utan som kan och som vill vara med dig både i stunder när du mår bättre och sämre. Och att det successivt kan lindra och läka dina jobbiga känslor av ensamhet. Jag tänker också på dig, och hejar på dig var du än är. :heart
 
Du är så klok! Önskar dig all lycka och hoppas att du kommer upp på land bland hundar och snälla människor. ♥️
Om du vill får du gärna skriva till mig ibland, men bara om du inte mår sämre av att jag kan vara väldigt långsam på att svara.
 
Ibland märker man att det som en gång var bra för en inte längre fungerar, då får man ta sig någon annanstans, det är en klok insikt. Sköt om dig så gott det går!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Nox
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 437
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp