Ett stort, dumt misstag som kan kosta min häst livet!

Sv: Ett stort, dumt misstag som kan kosta min häst livet!

beklagar verkligen det som hänt din häst och lider med dig!:(
håller alla tummar och tår att den blir bra. ge inte upp hoppet!
fruktansvärt när man bara kan stå vid sidan om och se på..
jag åkte inte in till djursjukhuset med min utan tog en större klinik som många anser bättre än djursjukhuset.
men hon har klarat sig från infektioner? att såret inte vill sluta sig kan väl inte betyda att hon inte klarar sig? :/
 
Sv: Ett stort, dumt misstag som kan kosta min häst livet!

Min står i helsingborg. Enligt veterinären så finns det inte mycket mer att göra om såret inte sluter sig? Det såret sitter mitt på hasspetsen där det är i rörelse hela tiden vilket inte underlättar precis.

Om allt går som det ska nu och jag får hem henne så får jag inte reda på hur senan kommer hålla från jag sätter igång henne om sex månader. Vad ska jag göra om den inte håller och hon blir halt? Kan jag ta föl på henne? Många saker som snurrar i huvudet. Jag försöker att ta en dag i taget. Enligt veterinären är det 50-60% chans att hon blir återställd.
 
Sv: Ett stort, dumt misstag som kan kosta min häst livet!

hoppas gipsbandaget funkar! min häst hade ju ett rejält sår men det läkte ihopa fort. men där kunde dom ju sy.. hör annars med någon annan vet. om hur dom hade gjort.
förstår många tankar som snurrar, jag hade till och med en köpare till min om hon höll som avelsto men inte ridhäst..
håller tummarna att ni får tur i oturen. det kan faktiskt sluta med en solskens historia om inte så har du gjort allt du kan för din vän!
och tyvärr är det så med djur, dom skadar sig :(
men senan är iaf inte av. det är ju nåt positivt!
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 123
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: netschjen
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 254
Senast: Takire
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp