Bukefalos 28 år!

Ett till problem - internet

C

cissiny

Har ett bekymmer till, det gäller min gamla sega laptop. Har haft ComHem i många år, bytte till Glocalnet för några månader sedan. Mycket snabbare och dessutom billigare. Hursomhelst, får lite problem med laptopen då och då. Får upp en sida med följande text:

"Inte ansluten...


DSL-anslutningen är frånkopplad.

Kontrollera att SpeedTouch är korrekt ansluten till DSL-linjen. Mer information finns i dokumentationen.

Stäng det här fönstret och försök igen."

Jag stänger ju inte fönstret, jag går tillbaka och försöker ett par gånger till. Då funkar det utan problem.

Internetuppkopplingen på den stationära (med LF Connection Keeper) är rätt stadig, det är bara den här laptopen som får upp felmeddelandet. Fick det aldrig på min gamla stationära som nu fått skrotas. SpeedTouch är väl modemet.

Igår la det av helt, mycket strul på laptopen, sen kollade jag den stationära som inte hade uppkoppling heller, kollade modemet där internetlampan lyste. Startade om modemet och då funkade det. Första gången vi startat om modemet sen vi bytte leverantör.

Det jag funderar mest på är att felmeddelandet bara dyker upp på laptopen. Funderar som sagt på att installera LF Connection Keeper på denna också.

Med vår gamla internetleverantör hade vi en router men det har vi inte nu. Ska ju inte behövas och i stort sett har det funkat bra. I början använde vi ju bara våra två stationära (den ena skrotad) men numera använder jag ju laptopen och det är först då felmeddelandet kom upp.

Idéer? :)

Tack på förhand!

Mvh Cissi
 
Sv: Ett till problem - internet

Använder du trådlöst på laptopen? Tänkte i så dall om det var fel på trådlösa näteverkskortet eller modemets WLAN sändare.

Om du har "sladdanslutet" kanske något är fel med sladden mellan laptop och modem?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag har en trådlös usb-grej (D-Link) för att koppla upp datorn på internet. Men internetuppkopplingen krånglar. Det börjar med att det...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Yukionna
·
IT & mobiler Jag har problem med min internetuppkoppling hemma. Mitt bredband (som iofs inte är så brett) fungerar inte som det ska. När jag går in...
Svar
11
· Visningar
2 023
Senast: Rosett
·
V
IT & mobiler När mitt gamla modem slogs sönder av åskan i höstas köpte jag ett nytt modem, ett D-link. Allt sedan dess har jag haft problem med min...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp