ett vykort till bukefolket från frej

V

vickis-pajala

Hej bukefolket

min matte, husse och lillmatte ska tydligen åka på semester, med bil till Kautokeino ( vete f*n vart det ligger:crazy:), kilpisjärvi och någonstans i Norge, bo i stuga och mysa, och uppför jag och den andra hunden oss så ska vi få följa med.

men som ni förstår så kan ju inte matte något om hundar på semester, i finland har vi varit många gånger och jag har alla vaccinationer och pass för in och utresa men hur ska hon göra i Norge vad behövs när vi reser dit :confused:

matte behöver även tips på vad man kan tänka sig att ta med sig på semester förutom koppel och kanske något tuggben och ett gott humör

mvh Frej
 
Sv: ett vykort till bukefolket från frej

Till och från Norge krävs inget annat än de vanliga vaccinationerna och till Finland är det ju som du nog vet rabiesvaccinationerna med tillhörande antikroppstest som ska vara ok.
 
Sv: ett vykort till bukefolket från frej

Hundmat kan ju vara bra att ha med :p. Kanske lite leksaker och godis.

Jag har alltid med mig försäkringsbrevet när vi reser också, så att jag har försäkringsnumret om något skulle hända.
 
Sv: ett vykort till bukefolket från frej

frej tackar för tipsen gonom matte själv är han slut som artist efter en kväll i hjortronskogen
 
Sv: ett vykort till bukefolket från frej

Kautokeino er da i Norge; sør i Finnmark og med grense mot Finland.
 
Sv: ett vykort till bukefolket från frej

Kautokeino er da i Norge; sør i Finnmark og med grense mot Finland.

nu är inte Frej så berest men matte svara om hon har läst rätt och förstått vad avur skriver och att kautokeino ligger i norge och även skibotn , men vi stannar till i kilpisjärvi som ligger i Finland där ska vi bo i stuga
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter att ha nosat på cert i Norge men (troligen) missat pga rörelserna och sen låtit en bekant som är hundkiropraktor kolla upp Breeze...
2
Svar
23
· Visningar
4 045
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 503
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Jag förvarnar er om att detta mest är en gnälltråd...:o Jag är så trött på att bo i stan med hund nu att jag inte alls känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
3 773
Senast: escodobe
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp