Euro Horse

M

M-Meduza

Någon som var där redan idag den 24 och inhandlat något kul? Så man vet vad man ska kika efter imorgon : )

Blir väl som vanligt att jag springer runt hejdlöst och hittar massor sen när ja ska gå tebaks o köpa det hittar jag inte tebaks till montern :mad:

Tänkte själv kolla efter en svart stilren kavaj som inte är så jättedyra.

Ett par mörkbruna tyglar me mässingsfärgade spännen att ha till dressyrtränset :angel:

Sen ska jag kolla efter sealtex. någon tejp som man kan ha på betten :confused: :idea:

ja sen e det mycket annat.

bla en säkerhetsväst från märket pheonix el hur d stavas. frågan är bara om jag lägger dom pengarna på en.. får se :devil:

Sen hittar man säkert några täcken!!

**********************************************

Var på Exklusiv idag och shoppade. Hittade exakt ett sådant ridtäcke jag tänkte beställa när jag kom dit. nu fick jag det direkt i handen. Ett helt brunt täcke i bävernylon me brunt kantband o guldpasspoal :love: Ponnyn kommer bli såååå fin.

Sen hittade jag två jättebilliga brun/beigefärgade schabrak med. Inte jättesnygga men passform e :love: o dom är så mjuka o sköna för hästen som så lätt får skav :idea: .

Rea va d ju me o det e alltid uppskattat :angel: :bow:
 
Sv: Euro Horse

Nej tyvärr men ska dit på lördag. Endast lördag, så jag kommer säkert springa runt som en stressad virrpanna i hopp om att kunna shoppa så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt :angel:
 
Sv: Euro Horse

piggis_83 skrev:
Nej tyvärr men ska dit på lördag. Endast lördag, så jag kommer säkert springa runt som en stressad virrpanna i hopp om att kunna shoppa så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt :angel:

ja men det e väl konstigt. varför ska man alltid stressa?

Förra året tog jag med mig pojkvännen o han jäktade enormt.. så när vi åkte hem var jag rasande :devil: för att han stressade så. SÅ vi fick in dagen efter me o betalade inträdet en gång till :idea:

Fast åkte bara hem med typ en martingal från ngt kines företag o den har typ aldrig blivit använd.

Sen två dressyrschabrak från kings hästsport som jag ändå besöker i butiken minst en gång i veckan :confused:
värdelöst.

men imorgon. då ska jag shoppa. attans att jag glömde plånboken hemma men som tur e e pojkvännen me i år igen o jag får låna :bump: . Detta året ska han INTE få stressa mej. Ska gå lungt o sansat. o titta på ALLT :love:
 
Sv: Euro Horse

Jag va där i dag och spenderade 1600 kr! :D
Men för de pengarna fick jag shortchaps, helskodda ridbyxor, förbygel t westernsadel, westernträns me silver och tyglar, westerntyglar, hackamore, vojlock, 2 hoppschabrak, senskydd i läder me spännen, bak strykkappor läder, senskydd läder, ridhandskar,nosludd, 4 paddar t benlindor o så va d säkert mer.. Så jag tycker det va billigt! Fanns så mycket mer man ville ha.. :banana:
 
Sv: Euro Horse

Brännde ca 1000 spänn där idag. Men det mesta var på ett jättehärligt dressyrspö från piskmakarn. Jättehärligt balanserat spö, 460 kr kostade det men det är det nog värt! :)

Sen köpte jag en del "bra ha-pryttlar" Grimma, schampo, borste, lindor. Jag lyckades faktiskt med att inte köpa något schabrak, jag har ju så många redan men vi får väl se hur det blir på lördag. Ska ju in igen då. :)

Ett tips, om du hittar något bra, köp det med en gång. Det är inte alls säkert att man hittar tillbaka.. :smirk: Eller så tar du en mässtidning med karta i och markerar vart det är någonstans så att du kan hitta tillbaka :idea:

malu
 
Sv: Euro Horse

Lycanthrope skrev:
Jag va där i dag och spenderade 1600 kr! :D
Men för de pengarna fick jag shortchaps, helskodda ridbyxor, förbygel t westernsadel, westernträns me silver och tyglar, westerntyglar, hackamore, vojlock, 2 hoppschabrak, senskydd i läder me spännen, bak strykkappor läder, senskydd läder, ridhandskar,nosludd, 4 paddar t benlindor o så va d säkert mer.. Så jag tycker det va billigt! Fanns så mycket mer man ville ha.. :banana:

Fasen va du måste ha fyndat! :d

va hittade du ridbyxorna?? shabraken mm? va det några lite annorlunda montrar som man verkligen ska försöka hitta i djungeln? :bump:

hörde idag att det var många lite ovanliga utställare som ställt in o inte skulle komma? märkte du ngt av det?
 
Sv: Euro Horse

MaLu skrev:
Brännde ca 1000 spänn där idag. Men det mesta var på ett jättehärligt dressyrspö från piskmakarn. Jättehärligt balanserat spö, 460 kr kostade det men det är det nog värt! :)

Sen köpte jag en del "bra ha-pryttlar" Grimma, schampo, borste, lindor. Jag lyckades faktiskt med att inte köpa något schabrak, jag har ju så många redan men vi får väl se hur det blir på lördag. Ska ju in igen då. :)

Ett tips, om du hittar något bra, köp det med en gång. Det är inte alls säkert att man hittar tillbaka.. :smirk: Eller så tar du en mässtidning med karta i och markerar vart det är någonstans så att du kan hitta tillbaka :idea:

malu

Oj. det var ett dyrt spö. Näe spön får räcka. Använder det ganska ställan. har ett brunt lite trasigt spö jag gillar. d får hänga med :idea:

Jaså inga schabrak? men det e ju nästan ett måste juh? Men många blir det! :idea: i slutändan när man vägrar slänga el sälja ngt.

mässtidning! det lät bra!!

man blir ju så besviken om man köper en sak direkt sen hittar man ngt likvärdigt ngn annanstans. el kanske rentav samma produkt fast billigare?? :angel: .

ååh det ska bli så kul!! åker 35 mil enbart för att shoppa några timmar typ :idea:
 
Sv: Euro Horse

startgrow skrev:
Fasen va du måste ha fyndat! :d

va hittade du ridbyxorna?? shabraken mm? va det några lite annorlunda montrar som man verkligen ska försöka hitta i djungeln? :bump:

hörde idag att det var många lite ovanliga utställare som ställt in o inte skulle komma? märkte du ngt av det?

Haha, ja! Fyndat som f*n!!
Ridbyxorna fanns på börjes, likaså schabrak och vojlock.

westerngrejerna fanns på ettt westernstånd vid nån kant där de hade 50 på allt utom sadlar! hackamoret fanns i nåt liitet stånd, d kostahde egentligen 275, men de hade ingen växel så jag fick det för 250 :D
alla benskydd - börjes. senskydden i läder me spännen kostade 150!!!! de kostar över 600 i vår lokala hästaffär! :D

ingen aning om nån ställt in eller så. :/
breyer va där i år me sina fina hästar :D man kunde vinna milton ;)

Lycka till me shoppandet! :D
 
Sv: Euro Horse

Lycanthrope skrev:
Haha, ja! Fyndat som f*n!!
Ridbyxorna fanns på börjes, likaså schabrak och vojlock.

westerngrejerna fanns på ettt westernstånd vid nån kant där de hade 50 på allt utom sadlar! hackamoret fanns i nåt liitet stånd, d kostahde egentligen 275, men de hade ingen växel så jag fick det för 250 :D
alla benskydd - börjes. senskydden i läder me spännen kostade 150!!!! de kostar över 600 i vår lokala hästaffär! :D

ingen aning om nån ställt in eller så. :/
breyer va där i år me sina fina hästar :D man kunde vinna milton ;)

Lycka till me shoppandet! :D
Fasen va skoj! Attans att man inte har ngn western sadel man kunde köpa lite saker till!
man kanske skulle byta inriktning :angel: hopphäst till western häst? kan det gå? :idea:

el får jag strunta i det.

Hm det är inte dom där läderskydden som börjes har haft jättelänge? som är antingen tabacco färgade el svarta me guldfärgade spännen???
 
Sv: Euro Horse

Nu ska jag lägga mej o drömma om vad jag ska hitta imorgon. Återkommer när jag kommer hem med heeeeeela fynd listan!
 
Sv: Euro Horse

jo, men jag räknar med att ha det länge! :) Jag räknade mina schabrak till 14 st ganska nyligen och det är inga som är direkt släng-bara, möjligtsvis ett. så jag behöver knappast några nya. Såg dock ett jättesnyggt marinblått (den färgen har jag ju faktiskt inte) för bara ca 200 kr.. Kanske köper det på lördag. Får väl se hur min plånbok känner sig :D

malu
 
Sv: Euro Horse

Jag var där igår och shoppade!!!

Brände 740 kronor och fick följande:

Schabrak, super fint från Z-täcket, lite engelsk stil och söta små beaglehundar på! (Pållan blev riktigt fin i det) 125 kr

Två fleecetäcken, ett ljusblått med kryssgjordar från Horze, och ett APSNYGGT från Sjöhagen Wear, klarrött med marinblåa detaljer.. mums! 160 + 175 kr

Torkade morot och vitlöksflingor, B vitaminer, prover på ett foder (Havens), slickstenar till pållan att ha i boxen, blue lotion från Horze rekommenderas! Stor flaska till priset 40 kronor!!

Kommer inte ihågom det var något mer, det tror jag att det var.. Får titta i stallet och återkomma!!
 
Sv: Euro Horse

Jag var där igår och brände ungefär en tusenlapp. För den fick jag:

En säkerhetsväst klass 3
En ljusblå grimma med ludd, födelsedagspresent till medryttarpållen :love:
En flaska Foxfire pälsglans
En babyblå teddyvojlock :o (den var ju bara söt)
Ett svart spö, som dock "flärpen" trillade av på innan jag ens hann lämna mässan - det är kvalitet.. :smirk:
En burk lädersmörjmedel - letade speciellt efter det, eftersom jag fick mina kängor putsade med det förra året, och de höll sig blanka i flera månader efteråt :)
Tio ton tidningar, som alltid...

Letade även efter en ny hjälm, men hittade inte en enda i min storlek. Värdelöst. :mad:

Ska dit igen på söndag och fortsätta hjälmletandet i pausen mellan föreställningarna (och trängas med fjorton miljoner andra besökare, hjälp!).
 
Sv: Euro Horse

Jag såg dig när du bar runt på din blåa teddyvojlock!!! Börjes, right?
 
Sv: Euro Horse

Hejsan,

Har varit där igår och har handlat:) Köpte:
Ryktlåda till dottern
nack + nosludd till dotterns ponny
Dressyr spö
B vitamin
Hjälm till mig
helskodda byxor till mig (Märke globus)
super snygga ridskor till mig (märke globus)
2 longerlinor
3 grimskafter
flughuvud till båda pållarna

Det här blev ongefär: 2250 kr tror jag.
Har aldrig varit där innan....tyckte det var härlig:) Men man behöver en hel dag tycker jag om man inte vill stressa ihjäl sig. Vi var där kl 10 och kom ut kl 16.30 :) Sen blev jag helt förälskat i en ny transport :D Henra's dubbelfronturlastnings transport....den blir vår nästa transport...det lovar jag :banana:
Börjers ville jag gå in men det fanns en kö.....jätte mycket folk som väntade att komma in:( Så mannen min tyckte det var lite överdrivet att vänta en timme för att komma in där:) Så det gjorde jag inte:)

Ni som åker idag eller i helgen...ha det så trevlig och hoppas ni hittar era fynder:)

Jacky
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Euro Horse

asfaltsflickan skrev:
Jag var där igår och brände ungefär en tusenlapp. För den fick jag:

En säkerhetsväst klass 3
En ljusblå grimma med ludd, födelsedagspresent till medryttarpållen :love:
En flaska Foxfire pälsglans
En babyblå teddyvojlock :o (den var ju bara söt)
Ett svart spö, som dock "flärpen" trillade av på innan jag ens hann lämna mässan - det är kvalitet.. :smirk:
En burk lädersmörjmedel - letade speciellt efter det, eftersom jag fick mina kängor putsade med det förra året, och de höll sig blanka i flera månader efteråt :)
Tio ton tidningar, som alltid...

Letade även efter en ny hjälm, men hittade inte en enda i min storlek. Värdelöst. :mad:

Ska dit igen på söndag och fortsätta hjälmletandet i pausen mellan föreställningarna (och trängas med fjorton miljoner andra besökare, hjälp!).

Allt det för en tusing?? Herregud.

nu ska jag iväg. hoppas jag hittar MASSOR! :bump:
 
Sv: Euro Horse

Snyyyft... Finns massor med snygga grejjer bara för att jag har gräns på typ trehundre kr... Buhuuuu. Typiskt... hästpass och halvårsförsäkring samma månad och kurs i maj... Grrr....
 
Sv: Euro Horse

Jag såg också de bruna senskydden på Börjes. Såg jättefina ut.Ångrar att jag inte köpte dom! Har du hunnit testa passpormen ännu? Funderar på att åka upp igen....
Har en D-ponny med grova ben.
 

Liknande trådar

E
Körning Hej! Jag var på mässan på sthlm horse show 2009 och hittade en superbra tömkörningsgjord som jag tyvärr inte hade råd att köpa på...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp