EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

voltis

Trådstartare
I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!!

Vi trogna tittare har ju redan full koll på låtarna, men här kommer iaf en lista på alla finalisterna och ni kan se en recap på alla här:

Finalen – 14 maj
belgien-laura-tesoro-wim-van-de-genachte-vrt-jpg

Belgien: Laura Tesoro
tjeckien-gabriela-gun-kov-yan-renelt-jpg

Tjeckien: Gabriela Gunčíková
nederlanderna-douwe-bob-marc-de-groot-jpg

Nederländerna: Douwe Bob
azerbajdzjan-kate-kondratieva-jpg

Azerbajdzjan: Samra
ungern-freddie-m-te-gregus-jpg

Ungern: Freddie
italien-francesca-michielin-stylaz-jpg

Italien: Francesca Michielin
israel-hovi-star-ronen-akerman-jpg

Israel: Hovi Star
bulgarien-poli-genova-kostadin-krustev-jpg

Bulgarien: Poli Genova
sverige-frans-jpg

Sverige: Frans
tyskland-jamie-lee-michael-zargarinejad-universal-music-jpg

Tyskland: Jamie-Lee
frankrike-amir-renaud-corlou-r-jpg

Frankrike: Amir
polen-micha-szpak-zija-och-jacek-pioro-jpg

Polen: Michał Szpak
autralien-dami-im-peter-brew-beva-jpg

Australien: Dami Im
cypern-minus-one-okand-fotograf-jpg

Cypern: Minus One
serbien-sanja-vu-i-zaa-andreja-damnjanovi-jpg

Serbien: Sanja Vučić ZAA
litauen-donny-montell-gediminas-ilinskas-jpg

Litauen: Donny Montell
kroatien-dario-njavro-jpg

Kroatien: Nina Kraljić
ryssland-sergey-lazarev-jpg

Ryssland: Sergey Lazarev
spanien-barei-phelia-barouh-rtve-jpg

Spanien: Barei
 
Jag gillat ganska många bidrag. Har funderat lite kring Frans. Vad tror ni hur kommer det att gå för honom?
 
Frans kommer bland de fem i botten, är mitt tips.

Jag tror:
1 Ryssland
2 Ukraina
3 Australien eller Armenien

Jag vill hellre:
1 Australien
2 Frankrike
3 Kroatien, Litauen eller Italien

Ska äta popcorn, det är vad dieten tillåter.
 
Dags att gissa hur det går....
Jag tror att det är några som kommer dra i från i toppen men att det efter det kommer vara rätt jämnt.
jag har försökt forma en topp 10 lista men det är jättesvårt!!

Börjar med att gruppera dom så återkommer jag ;)

(utan inbördes ordning i gurpperna, inom grupperna kan de alltså byta plats)

Australien
Ryssland
Azerbaijan

Armenien


Ukraina
Serbien
Israel


Sverige
Belgien

Bulgarien
Ungern
Österrike
Malta
Cypern
Italien

Nederländerna


Polen
Tyskland
Georgien
Kroatien
Tjeckien
Lettland
Storbritannien
Litauen
 
@voltis Jag tror att du är ganska rätt ute med dina två första grupper! Fast jag undrar om inte antingen Cypern och Georgien hör hemma där också.

En slående grej i år tycker jag är avsaknaden av dårpippibidrag. Den som låg närmast var Vitryssland - nakenchock, vargar, blöjbarn - men gudskelov gick han inte till final.

Och den stora frågan ikväll är väl vem Cypern nu ska ge sin tolva, när inte Grekland är med. De kommer att vara helt vilsna.
 
Jag gillat ganska många bidrag. Har funderat lite kring Frans. Vad tror ni hur kommer det att gå för honom?

Jag tror inte att han kommer Topp 5 i alla fall! Alldeles för seg låt som inte är Eurovision någonstans.
Även om den är trallvänlig så hör den inte hemma i Eurovision.
Både Heroes, Undo (den vann inte men placerade sig väl rätt högt?) och Euphoria var ju mycket mer kraftfulla och spektakulära låtar.

Jag gillade Australien för den kändes som en riktig låt som fungerar överallt.
 
@Malibu_Stacy Håller verkligen med om att Frans inte är Eurovision. Inte minst för att han ser så borta ut på scenen, närmast livrädd för kameran. På hemmaplan tycker vi att det är lite ungdomscharmigt och laidback - men Europa kommer bara att gäspa.

Dessutom får de bara höra låten en enda gång och då tror jag att den passerar spårlöst.

Undo kom välförtjänt trea!
 
Jag känner det är så svårtippat i år eftersom alla verkar hajpa Ryssland och Ukraina, och jag är helt lost med vad som är bra med dem (okej, lite fräsigt när han går på väggen är det). Jag får sätta topp fem men jag kan inte rangordna alls.
Så,
Ryssland
Australien
Ukraina
Österrike
Armenien

Så ska jag själv sitta och rösta på Australien och G:sons låtar :D
 
Jag gillat ganska många bidrag. Har funderat lite kring Frans. Vad tror ni hur kommer det att gå för honom?

Nu är jag ju väldigt partisk eftersom jag inte gillar låten överhuvudtaget, men den står inte ut för mig och jag tror den har extremt låga chanser. Sverige har alltid en tendens att haussa upp sina egna bidrag och de andra får dessutom bara - som tidigare sagts - höra den en gång. Den saknar kraft och allt annat som får ett bidrag att stanna i folks medvetande, så de lär nog höra den och glömma den när nästa låt börjar, med all rätt. :meh:
 
Nu är jag ju väldigt partisk eftersom jag inte gillar låten överhuvudtaget, men den står inte ut för mig och jag tror den har extremt låga chanser. Sverige har alltid en tendens att haussa upp sina egna bidrag och de andra får dessutom bara - som tidigare sagts - höra den en gång. Den saknar kraft och allt annat som får ett bidrag att stanna i folks medvetande, så de lär nog höra den och glömma den när nästa låt börjar, med all rätt. :meh:
Jag tror att den kunde ha funkat med en annan artist. Låten i sig är okej och arrangemanget är bra, den liksom ploppar på. Men i eurovision måste man äga scenen och Frans gör närmast motsatsen.
 
Kan någon förklara för mig var som alla tycker är så bra med Ukrainas bidrag?
Visst den står upp för Ukraina och så vidare men jag tycker låten är riktigt dålig.
 
Kan någon förklara för mig var som alla tycker är så bra med Ukrainas bidrag?
Visst den står upp för Ukraina och så vidare men jag tycker låten är riktigt dålig.
Den politiska innebörden och hennes otroligt känslomässiga framförande, tror jag. Det tilltalar inte mig men det brukar gå hem hos många som röstar i Eurovision, tror jag. Mycket öströster lär det bli.

Det är lite konstigt i år. De som gillar landet Ryssland kommer att rösta på Rysslands låt, nästan lika många som ogillar Rysslands politik kommer att rösta på Ukraina.
 
Australiens och Bulgariens låtar och sångerskor gillar jag. Rysslands låt är ju skittråkig även om numret är coolt.
 
Äntligen dax för finalen!!
Jag har inte tittat på semifinalerna i år och med flit faktiskt inte lyssnat på ett enda bidrag än (förutom Frans då, men han vinner inte ESC med den låten) så det ska bli en jätte-spännande kväll :banana:

Laddat upp med diverse gotta eftersom vi gillar helt olika saker i familjen ;).
 
Polen, Australien och Ryssland gör inte ont om dom vinner och glöm inte att Frans sticker ut i detta startfält där allt annat är så fartfyllt och blurrigt.
 
Jag tycker bäst om Ryssland och Israel. Frankrike kan få komma trea :p
I övrigt, ptja. Australien tycks ju folk tycka om.

Jag kommer se finalen imorgon och ska försöka undvika resultatet tills dess. Jag råkar ha ett bröllop att gå på och ett 5-årskalas att anordna :)
 
Jag kommer inte kunna se ikväll:cry: är bortbjuden, vem har ens fest när det är eurovision:confused::confused: Men får se reprisen imorgon efter jobbet, och försöka undvika alla sociala medier, tidningar blir svårare då jag jobbar i affär :o:p men har snålat med godsakerna i flera veckor så imorrn blir det massa gott :D

Men jag älskar ju Polen och hoppas den placerar sig någorlunda bra, annars hejar jag på Israel, Ukraina och Italien :banana:
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 267
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 996
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 599
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp