EUROVISION SONG CONTEST 2016 - Semifinal 1

voltis

Trådstartare
På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det är dags för EUROVISION SONG CONTEST 2016!

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Vi har gemensamt lyssnat på alla låtarna i inför-tråden, och iaf jag har insett att det finns en hel del potentiella vinnare... kan det bli favorittippade Ryssland eller Australien? Kan vår egen Frans slåss om första platsen? Vi har en charmig fransos och en skönsjungande Italienska också.... Och... ja ni ser det finns något för alla i denna tävling! Må bäste låt vinna!


Först tar vi oss an SEMIFINAL 1, på tisdag.

Och de tävlande är:

Semifinal 1 – 10 maj
finland-sandhja-kai-kuusisto-jpg

Finland: Sandhja
grekland-argo-beetroot-design-costas-pappas-jpg

Grekland: Argo
moldavien-lidia-isac-alexander-ustin-jpg

Moldavien: Lidia Isac
ungern-freddie-m-te-gregus-jpg

Ungern: Freddie
kroatien-dario-njavro-jpg

Kroatien: Nina Kraljić
nederlanderna-douwe-bob-marc-de-groot-jpg

Nederländerna: Douwe Bob
armenien-anelia-janeva-jpg

Armenien: Iveta Mukuchyan
sanmarino-serhat-klaus-roethliesberger-jpg

San Marino: Serhat
ryssland-sergey-lazarev-jpg

Ryssland: Sergey Lazarev
tjeckien-gabriela-gun-kov-yan-renelt-jpg

Tjeckien: Gabriela Gunčíková
cypern-minus-one-okand-fotograf-jpg

Cypern: Minus One
osterrike-orf-milenko-badzic-jpg

Österrike: ZOË
estland-juri-pootsmann-jorgen-paabu-jpg

Estland: Jüri Pootsmann
azerbajdzjan-kate-kondratieva-jpg

Azerbajdzjan: Samra
montenegro-highway-djordje-zivaljevic-jpg

Montenegro: Highway
island-grete-sal-me-olof-erla-einarsdottir-jpg

Island: Greta Salóme
bosnien-och-hercegovina-vanaj-lisacjpg-jpg

Bosnien och Hercegovina: Dalal & Deen feat. Ana Rucner and Jala
malta-ira-losco-kris-micallef-jpg

Malta: Ira Losco

NÅ vad tror ni?? Vad tippar ni?? Vad vill ni?? :bump::bump::bump:
 
Åh, buke går det att lita på! Jag funderade tidigare idag på när allt ska börja, med semifinaler osv och bestämde mig för att hålla utkik här :angel:

Jag har alltså inte lyssnat på någon av låtarna i förväg, mer än Sveriges låt då. Jag vill gå på första intrycket när det är tävlingsdags.
 
Åh, buke går det att lita på! Jag funderade tidigare idag på när allt ska börja, med semifinaler osv och bestämde mig för att hålla utkik här :angel:

Jag har alltså inte lyssnat på någon av låtarna i förväg, mer än Sveriges låt då. Jag vill gå på första intrycket när det är tävlingsdags.
Så känner jag inför mellon, vill inte höra några klipp i förväg ;)
Men ESC vill jag fördjupa mig mer i och det är så många artister på så få dagar, så jag lyssnar lite extra innan faktiskt hehe.
 
I morgon kommer jag vara på plats och se semifinal-repititionen, så kan komma med en liten analys efter det om jag hinner innan livesändningen ;)

Jag har ett par favoriter i morgon och de jag håller mest på är Ungern och Cypern, de är de jag fallit mest för så här inför. Men hoppas på att några låtar växer lite när jag hör dom live, så får se hur jag känner inför tv-sändningen sen på kvällen :D
 
idag var vi på repetitionen!
Skriver som spoiler om man ej vill veta ngt i förväg hehe!
Måste först säga att vad annorlumda det blir live!! Flera låtar lät mkt starkare live och ALLA sjöng bra, på sitt sätt! Imponerad!
Ska dock bli mkt spännande att se alla på tv ikväll, då jag tror flera låtar kan kännas mer "platta" i tv-rutan än live på plats.
Ungern är fortfarande min favorit i denna semi! Cypern älskade jag när jag såg videon, och de var bra live men inte riktigt lika starkt.
Azerbadjan med de jobbiga minerna i videon var grym live, tyckte inte hon grimaserade lika mkt nu ;)
Många solokvinnor som jag påpekat innan men de hade ändå sina egna grejer, och de som var mest lika varann hade ändå ngn som var snäppet bättre.
Publikens favorit? Lätt Ryssland! Vill ej gilla det men det är en power i den...aja!
Hur som, SUPERKUL att de esc live!! :)
 
Gissar att dessa 10 går vidare:

Ryssland
Ungern
Österrike
Armenien
Azerbaijan
Kroatien
Bosnien
Estland
Cypern
Grekland

Dock tror jag de tre sistnämnda lika väl kan åka ut o att tex island malta eller tjeckien tar platserna!
 
De jag mest vill se i final personligen är:

Ungern (den rösten... och låten är trallvänlig)
Cypern (gillar soundet och refrängen är super, funkar det live?)
Azerbaijan (höjde sig live, se om det funkar på tv)
Grekland (höjde sig live, se om det funkar på tv)
Österrike (så lättsamt och skönt jämfört med många starksjungande solokvinnor)
Kroatien (lite mer udda än de andra tjejerna och superb röst)

Det är nog ingen som jag verkligen inte gillar... eller jo Montenegro var mkt smärtsamt att höra live, det var väldigt höga ljud främst från nå luftblås de hade på scenkanten... hörde ej rösterna.
San Marino är väl heller ingen favorit, och jag har hatkärlek till Ryssland som sätter sig som en smäck och det är fullt ös, han sjunger även bra. Men jag kan ändå inte fastna för det fullt ut, får se efter tv-sändningen vad jag tycker. Mkt bra scenshsow i globen iaf!
Resten av solokvinnorna tar ut varandra lite, tyckte väl att Armenien var en av de starkare men att tex Azerbaijans låt tilltalade mig mer.
 
Det blidde ingen kille idag ... Men kommer då i stället se Semi 1... Sååå laddat med godis och annat onyttigt ! :p

Jag tänkte göra så att jag har kopierat det jag skrev om semin i inför och ha det att jämföra med när jag ser det faktiska framträdandet ... Å se om jag håller med mej själv eller inte :p

Nu hämta mer te och klär på mej efter badet jag hunnit göra innan nu :) ...
 
Men allvarligt ! Inför programmet är ju RIKTIGT kul ju !!!

De brittiska bögarna UNDERBARA :D :p ...
Lilla Oscar :love: :heart Men kan man va mer underbar ?
 
Har inte tittar på något förprogram så jag har ingen aning om vad som sjungs idag.
Men tittar de gör jag och längtar nått fruktansvärt efter lördag för då ska vi dit och sitta i Globen :)
 
Nån som har koll på nåt internationellt Eurovisionforum ?

Vad tycker världen om vår inledning med Måns och Heroes ?
Själv tycker jag de skulle väntat till finalen med att köra det inslaget ... Det är för "bra" för att bara vara med i Semin... :p
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 611
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 928
Senast: voltis
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 117
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 980
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp