EUROVISION SONG CONTEST 2016 - Semifinal 2

voltis

Trådstartare
I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!!

:bump::bump::bump::bump:

Jag ser fram emot att få höra vad ni tippar innan, och kommenterar under och efter programmet!

De tävlande i morgon är:

Semifinal 2 – 12 maj
lettland-justs-andzejs-gavriss-jpg

Lettland: Justs
polen-micha-szpak-zija-och-jacek-pioro-jpg

Polen: Michał Szpak
schweiz-rykka-srf-lukas-mader-jpg

Schweiz: Rykka
israel-hovi-star-ronen-akerman-jpg

Israel: Hovi Star
vitryssland-ivan-llc-national-music-corporation-jpg

Vitryssland: IVAN
serbien-sanja-vu-i-zaa-andreja-damnjanovi-jpg

Serbien: Sanja Vučić ZAA
irland-nicky-byrne-lili-forberg-jpg

Irland: Nicky Byrne
makedonien-kaliopi-kristijan-teodorov-jpg

Makedonien: Kaliopi
litauen-donny-montell-gediminas-ilinskas-jpg

Litauen: Donny Montell
autralien-dami-im-peter-brew-beva-jpg

Australien: Dami Im
slovenien-manuella-iga-mihel-i-jpg

Slovenien: ManuElla
bulgarien-poli-genova-kostadin-krustev-jpg

Bulgarien: Poli Genova
danmark-lighthouse-x-mads-teglers-jpg

Danmark: Lighthouse X
ukraina-jamala-sasha-samsonova-jpg

Ukraina: Jamala
norge-agnete-kim-erlandsen-jpg

Norge: Agnete
georgien-nika-kramer-jpg

Georgien: Nika Kocharov and Young Georgian Lolitaz
albanien-eneda-tarifa-avni-selmani-jpg

Albanien: Eneda Tarifa
belgien-laura-tesoro-wim-van-de-genachte-vrt-jpg

Belgien: Laura Tesoro
 
Ser fram emot att se Australien. Polen. Och Bulgarien. Jag hoppas att Australien har ett avskalat schennummer utan massor av ljuseffekter.
 
Jag såg bara delar av semifinal 1 men kollade ikapp inslagen i efterhand. Petra och Måns är svinbra tycker jag; älskade inslagen i taxin och även "History of Eurovision" även om jag gissar att det var lite för internt för att vara roligt för resten av Europa.
 
Nu så, vilka tror jag går vidare ikväll då?
Tycker det är mer svårtippat än förra semin, mest för att fler låtar denna gång ligger liksom i mitten och skvalpar ;) skapliga låtar där scenframträdandet kommer ha stor betydelse... och denna gång har jag ju inte sett dom på repet heller hehe.

Men gissar att dessa 10 går till final:

Australien
Schweiz
Israel
Norge
Polen
Vitryssland
Serbien
Irland
Lettland
Bulgarien
Belgien

Ok det vart 11 men försökte ta bort ngn med det är så himla jämnt mellan många... Önskar att vitrysslad ej går vidare men det är nog önsketänkande.. men ok tar bort den ;)

Även danmark, makedoinen och albanien har en chans att knipa en plats tror jag... Svårtippat som sagt!
 
De jag personligen gärna ser i final är:

Australien
Polen
Israel
Belgien
Irland

Ja det är väl de som jag fastnat lite för iaf, med Israel som största favorit... de andra kvittar nästan ;)
 
Varför kunde vi i Sverige rösta förra semifinalen men inte den här? Sverige är ju inte med och tävlar nu, så då borde vi kunna rösta även den här gången?
 
Vad i hela...? Jag gillar Lettlands bidrag! Alltså typ, allt med det. Jag brukar ju mest titta för att det är en musiktävling, musiken passar sällan min smak. Den här låten vill jag ha vidare till final!
 
Lettland - ganska harmlöst, liksom. Eller alltså, han har ju energi och det är lättlyssnat, men den saknar det lilla extra.
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 573
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 876
Senast: voltis
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 191
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
23 778
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp