Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

voltis

Trådstartare
I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke, förhandslyssnat, kikat och vissa röstat i semifinalerna... allt för att få komma til just denna kvällen.....
FINALEN I EUROVISION SONG CONTEST 2017!

eurovision-2017-logo.jpg


De tävlande är:

1 Israel - Imri Ziv I Feel Alive
2 Polen - Kasia Moś Flashlight
3 Vitryssland - NAVI Historyja majho žyccia
4 Österrike - Nathan Trent Running on Air
5 Armenien - Artsvik Fly With Me
6 Nederänderna - OG3NE Lights & Shadows
7 Moldavien - SunStroke Project Hey Mamma
8 Ungern - Joci Pápai Origo
9 Italien - Francesco Gabbani Occidentali's Karma
10 Danmark - Anja Where I am
11 Portugal - Salvador Sobral Amar pelos dois
12 Azerbaijan - Dihaj Skeletons
13 Kroatien - Jacques Houdek My Friend
14 Australien - Isaiah Firebrace Don't Come Easy
15 Grekland - Demy This is Love
16 Spanien - Manel Navarro Do It for Your Lover
17 Norge - JOWST & Aleksander Walmann Grab the Moment
18 Storbritannien - Lucie Jones Never Give Up on You
19 Cypern - Hovig Gravity
20 Rumänien - Ilinca feat. Alex Florea Yodel It!
21 Tyskland - Levina Perfect Life
22 Ukraina - O.Torvald Time
23 Belgien - Blanche City Lights
24 Sverige - Robin Bengtsson I Can’t Go On
25 Bulgarien - Kristian Kostov Beautiful Mess
26 Frankrike - Alma Requiem



Vad tror ni??
Vad tycker ni??
Vad vill ni??
Vad blir det för snacks??
Har ni sällskap??

Var får vi se ESC 2018??

NU KÖR VI! :banana::banana::banana::banana:
 
Och i införtrådarna har vi ju tyvärr inte gått igenom de redan klara finaisterna Italien, Frankrike, Tyskland, England och Ukraina.

Italien är på förhand den stoooora förhandsfavoriten!
Men några som hotar tätt bakom är Portugal och Bulgarien :D
Så ingenting är avgjort förrän sent i morgon! ;)

Belgien var länge en av förhandsfavoriterna, tills repetitionerna startade, då sjönk de drastiskt.
Svaga repetitioner tydligen, och live kändes det inte heller så stabilt. Men en mkt omtyckt låt, så säkerligen med i toppen ändå?

Jag kommer komma med lite listor senare idag, kom gärna med era :)
 
Jag tycker det är ett svagt startfält i år med många låtar som går i samma spår. Jag är barnsligt förtjust i Moldaviens låt, enbart pga saxofonkillen :D Sen får jag av någon anledning gåshud när Australiens bidrag sjungs, jag tycker låten saknar något för att höja den ett snäpp, och jag gillar den faktiskt ganska mycket. Hoppas på att den vinner, men jag tror det blir någon av de många balladerna.
 
Jag tycker det är ett svagt startfält i år med många låtar som går i samma spår. Jag är barnsligt förtjust i Moldaviens låt, enbart pga saxofonkillen :D Sen får jag av någon anledning gåshud när Australiens bidrag sjungs, jag tycker låten saknar något för att höja den ett snäpp, och jag gillar den faktiskt ganska mycket. Hoppas på att den vinner, men jag tror det blir någon av de många balladerna.


Alla i Europa hoppas nog på att Australien vinner så att nästa år hålls i Australien så de som tävlar då och crewet omkring får gratisresor hit :angel:

Kan dock meddela att INGEN australienare som jag har mött de senaste 2 åren ens vet vad ESC är, ingen bryr sig här :down:
 
Alla i Europa hoppas nog på att Australien vinner så att nästa år hålls i Australien så de som tävlar då och crewet omkring får gratisresor hit :angel:

Kan dock meddela att INGEN australienare som jag har mött de senaste 2 åren ens vet vad ESC är, ingen bryr sig här :down:

Fast vad jag har hört tidigare år så kommer inte ESC till Australien alls, utan det finns i förväg ett europeiskt land utsett som värd. Men jag hoppas ändå på Australien :D
 
Fast vad jag har hört tidigare år så kommer inte ESC till Australien alls, utan det finns i förväg ett europeiskt land utsett som värd. Men jag hoppas ändå på Australien :D
Förra året skulle Tyskland bli värdland om Australien vunnit (vilket de borde gjort). Förmodligen finns en liknande lösning i år. Det blir för dyrt att flyga hela klabbet dit samt att tidsskillnaden inte funkar.
 
Alla i Europa hoppas nog på att Australien vinner så att nästa år hålls i Australien så de som tävlar då och crewet omkring får gratisresor hit :angel:

Kan dock meddela att INGEN australienare som jag har mött de senaste 2 åren ens vet vad ESC är, ingen bryr sig här :down:
Det är jättemånga som bryr sig, annars hade de inte varit med. Att dina kompisar inte bryr sig säger ju bara att just de inte gör det.
 
Jag gillar Belgien och Ungern, resten kan typ kvitta.

Men jag tror att Italien vinner och den låten fattar jag bara inte. Vem vill lyssna en enda sekund på den när spektaklet är över?
 
@Tassetass hon går MYCKET bättre än Robin! :love:

Visst gör hon! :D Det är ju i och för sig inte så svårt, om man ska vara elak. Låten är helt okej på radio, men hans scenframträdande är inte bra.

Jag och en kompis pratade om vem som hade kunnat göra den där låten rättvisa på scen. Vi kom fram till Martin Rolinski med motiveringen "Den där låten behöver någon som kan ligga med kameran". :D
 
Jag gillar Belgien och Ungern, resten kan typ kvitta.

Men jag tror att Italien vinner och den låten fattar jag bara inte. Vem vill lyssna en enda sekund på den när spektaklet är över?

Rätt många med tanke på att det är den ESC låt genom tiderna som spelats mest på YouTube. Den slår alltså både ABBAs Waterloo och Loreens Euphoria i antalet streams på YouTube och gjorde det redan för någon vecka sen. Jag har själv lyssnat på den extremt mycket de senaste månaderna! Underbar! Den gör mig glad!
 
Visst gör hon! :D Det är ju i och för sig inte så svårt, om man ska vara elak. Låten är helt okej på radio, men hans scenframträdande är inte bra.

Jag och en kompis pratade om vem som hade kunnat göra den där låten rättvisa på scen. Vi kom fram till Martin Rolinski med motiveringen "Den där låten behöver någon som kan ligga med kameran". :D

JAAA!!! Han hade satt den perfekt! De där ögonen :love: :love: :love: :o
 
Nu ser jag att Portugal är den av årets ESC-låtar som går bäst på iTunes. Tvåa är Belgien, sen kommer Italien, Sverige och Bulgarien i den ordningen. Lissabon nästa år?
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 078
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 468
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 928
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 788
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp