Eurovision Song Contest 2018 - FINALEN!

voltis

Trådstartare
I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso! :banana::banana::banana::banana:

images


Ni som följt våra inför, och semifinaltrådar har fått vara med och rösta och tippa, och jag hoppas att ni fortsätter med det här i finaltråden.

Vem tror ni vinner??
Vem VILL ni ska vinna??
Hur går det för sverige??

Tippa och rangordna bäst ni vill!

Har ni inte sett låtarna eller vill kika lite på the big five som ju ännu ej uppträtt finns en recap här:

De tävlande i årets final är:

1. Ukraina: Mélovin "Under the Ladder"
2. Spanien: Amaia & Alfred "Tu canción
3. Slovenien: Lea Sirk "Hvala, ne!"
4. Litauen: Ieva Zasimauskaitė "When We're Old"
5. Österrike Cesár Sampson "Nobody but You"
6. Estland Elina Nechayeva "La forza"
7. Norge Alexander Rybak "That's How You Write a Song"
8. Portugal (Värdlandet) Cláudia Pascoal "O jardim"
9. Storbritannien SuRie "Storm"
10. Serbien: Sanja Ilić & Balkanika "Nova deca"
11 Tyskland: Michael Schulte "You Let Me Walk Alone"
12 Albanien: Eugent Bushpepa "Mall"
13. Frankrike: Madame Monsieur "Mercy"
14. Tjeckien: Mikolas Josef "Lie to Me"
15. Danmark: Rasmussen "Higher Ground"
16. Australien: Jessica Mauboy "We Got Love"
17. Finland: Saara Aalto "Monsters"
18. Bulgarien: Equinox "Bones"
19. Moldavien: DoReDoS "My Lucky Day"
20. Sverige: Benjamin Ingrosso "Dance You Off
21. Ungern: AWS "Viszlát nyár"
22. Israel: Netta Barzilai "Toy"
23. Nederländerna: Waylon "Outlaw in 'Em"
24. Irland: Ryan O'Shaughnessy "Together"
25. Cypern: Eleni Foureira "Fuego"
26. Italien: Ermal Meta & Fabrizio Moro "Non mi avete fatto niente"
 
Trolig vinnare: Cypern
Önskad vinnare: Estland eller Israel
Kvällens överraskning: Moldavien
Sveriges placering: 5-10 (tror närmre 5 än 10 men är osäker)
Övriga som slåss om top 5: Frankrike och märkligt nog Litauen (förstår inte Litauen alls)
 
Jag är så tråkig, jag har slölyssnat på båda deltävlingarna i år, men inte fastnat för någon.

Det är för tungt att sätta sig in i.

Men jag gjorde ett ärligt försök nu och så här ser det ut på min lista
1 israel
2 ukraina
3 norge
4 finland
5 Sverige

Resten var bara tråkigt
 
Jag har nog aldrig haft så svårt för att gissa en final som jag har i år. Där är verkligen ingen som sticker ut som trolig vinnare som det varit de senaste fem åren! :crazy:

Men jag tror det kommer stå mellan Cypern och Tyskland. Topp fem kommer vi även se Sverige, Frankrike och Irland. Fast egentligen har jag ingen aning och har strugglat att sätta mer än topp tre, som jag tror kommer var Cypern, Tyskland och Sverige. Hopplöst år! :cautious:
Sen hoppas jag nog mest på Tyskland och Sverige. Men jag kommer inte direkt gråta om någon annan vinner. Och jag hoppas också att produktionen kommer vara mindre hemsk idag. Nivån på sketcherna.. :arghh:
 
Okej, min önskade topp fem ser ut såhär:

1. Israel
2. Tyskland
3. Frankrike
4. Albanien
5. Ungern

Men jag har svårt att tro att det blir så. Jag tror Israel och Cypern (tyvärr :meh:) kommer kämpa om det, med Tyskland och Frankrike en bit efter poängmässigt. Tjeckien kommer kanske också vara där uppe, och ofattbart nog Irland (om man kollar på bettinglistorna). Sverige kommer hamna i topp 10, men lite svårt att säga exakt var. Kanske placering 4-7.

Förresten har ni inte skrivit vilken mat och snacks ni ska ha :D Jag kommer komma hem precis innan det börjar och kan därför inte lyxa till det riktigt ordentligt, så det blir nog klassikern Coca-Cola och chips ;)
 
Tyskland gillar jag inte alls! Men så tål jag inte heller Ed Sheeran och det känns som samma typ av musik.

Frankrike kommer nog tyvärr inte få så bra placering som jag tycker att de förtjänar.

Irlands odds förstår jag inte alls. De har missat finalen med betydligt bättre låtar än årets!
 
Usch det är svårt. Det står nog mellan Israel och Cypern, och då tror jag kanske att Israel tar det. Och hellre det. Om inte Bulgarien med den outhärdliga Bones skräller, eller Spaniens sirapsdrypande kärleksballad.

Själv lyssnar jag helst på Italien och Frankrike. Följda av Litauen.

Sverige hamnar nog inte bättre än cirka 8. Det är lite lurigt att starta mellan Moldavien, där det händer så mycket på scenen, och Ungerns growlande. För mig innebär Benjamin då en lugn oas, men risken är att tv-majoriteten i stället uppfattar det som blekt.

Mest obegripliga finalist: Irland. Gissar att han gick vidare för att Irland har stolta traditioner i tävlingen.
 
Förresten har ni inte skrivit vilken mat och snacks ni ska ha :D Jag kommer komma hem precis innan det börjar och kan därför inte lyxa till det riktigt ordentligt, så det blir nog klassikern Coca-Cola och chips ;)
Men vadå, det duger väl? :D
Jag kompletterar med dilldipp, gurka och morot, så har jag en helkväll. :D
 
Jag gillar många låtar! :D

Kan rangordna lite....

Vill helst ska vinna:

Cypern
Israel
Sverige
Danmark


Helt ok vinnare:

Ukraina
Slovenien
Tjeckien
Tyskland
Bulgarien
Albanien


Helt ok låtar:

Frankrike
Irland
Spanien
Ungern
Australien
Norge
Italien
Österrike

Ska väl helst ej vinna:

Storbritannien
Serbien
Moldavien
Estland
Litauen
Portugal

Men kan inte säga att ngn är direkt DÅLIG faktiskt! :D


Tippar snart!!
 
Jag gillar många låtar! :D

Kan rangordna lite....

Vill helst ska vinna:

Cypern
Israel
Sverige
Danmark


Helt ok vinnare:

Ukraina
Slovenien
Tjeckien
Tyskland
Bulgarien
Albanien


Helt ok låtar:

Frankrike
Irland
Spanien
Ungern
Australien
Norge
Italien
Österrike

Ska väl helst ej vinna:

Storbritannien
Serbien
Moldavien
Estland
Litauen
Portugal

Men kan inte säga att ngn är direkt DÅLIG faktiskt! :D


Tippar snart!!
Thank you for your votes :D

Älskar att du älskar allt :laugh:
 
Tyskland gillar jag inte alls! Men så tål jag inte heller Ed Sheeran och det känns som samma typ av musik.

Frankrike kommer nog tyvärr inte få så bra placering som jag tycker att de förtjänar.

Irlands odds förstår jag inte alls. De har missat finalen med betydligt bättre låtar än årets!

Då ska jag lyssna noga på Tyskland alltså, missade den helt. Ed Sheeran och James Blunt är typ det bästa i musikväg som existerar i nutid. Här tillsammans i en klassisk låt.

 

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 190
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 619
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp