Eurovision Song Contest 2020 - Sveriges 12:a

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram!
:banana: :banana: :banana:
Det kommer att sändas två program i SVT där det första nu på lördag visar alla bidrag och vi får rösta fram finalisterna som tävlar i vår final nästa torsdag. I melloappen kan man lyssna och rösta redan nu!

Sedan sänds även ett ESC specialprogram gemensamt för alla länder!

Saxar in lite info här:


Inför ESC” – lördag 9 maj 21.00 i SVT1 och på SVT Play.

David Sundin med Christer Björkman som sidekick presenterar årets 41 bidrag. Här fortsätter också omröstningen i Melloappen som startade 4 maj. Den svenska tv-publiken röstar fram de 25 bidrag som går till finalen.

”Sveriges 12:a” – torsdag 14 maj 21.00 i SVT1 och på SVT Play.

I programmet visas de 25 finalister som tittarna har röstat fram i Melloappen. Nu röstar tittarna igen och korar svenska folkets Eurovisionvinnare 2020.

Förutom tittarna finns också en jury som ger 1-12 poäng. I juryn sitter Dotter (ordförande), Charlotte Perrelli, Eric Saade, Fredrik Kempe och Lina Hedlund.

Det blir också klipp från tidigare finaler och ett scenframträdande av The Mamas, som vann årets svenska Mellofinal.

Programledare är Sarah Dawn Finer och resultatet från omröstningen presenteras i direktsändning.

”Europe shine a light” – lördag 16 maj 21.00 i SVT1 och på SVT Play.

Sverige och många andra länder livesänder ”Eurovision: Europe shine a light” – en två timmar med sångerna som skulle varit med och tävlat i Rotterdam. Kända artister från de senaste tävlingsåren sjunger välbekanta sånger ur Eurovision-historien.

Programledare är Chantal Janzen, Edsilia Rombley och Jan Smit, som skulle ha lett Eurovision Song Contest 2020.


Jag är SÅ peppad! :banana::banana::banana::banana:
Ladda ner melloappen om ni vill vara lite förberedda inför lördag, ni kanske redan har ngn favorit?

Här är en recap på alla låtarna
 
Jag har en preliminär favoritlista som följer, utan inbördes ordning:

Belgien - gillar tonen och rösten.
Bulgarien - en av förhandsfavoriterna och jag gillar det med, speciellt rösten.
Cypern - är lite svag för liknandd killåtar, det behöver inte vara ngg speciellt.
Danmark - charmig duett och trallvänlig låt.
Tyskland - gillar ju även sådana här ljusa röst er och det är lite svängigt.
Island - ännu en förhandsfavorit och även min favorit! Udda och bara charmigt!
Litauen - och igen en förhandsfavorit, lite småudda, bra röst och den fastnar!


Mamas hade absolut tagit topp 10 i detta startfält där jag saknar en självklar WOW låt! Island har dock seglat upp som nr 1 för mig just nu, men behöver grotta ner mig mer i låtarna!
 
Underbart @voltis ! Tänkte nästan taggat dig tidigare idag för att det skulle skapas en sådan här tråd ju. Jag har ännu inte lyssnat på alla, men har i kväll dunkat iväg max antal röster på Island via Melloappen. :love: Och ska kolla alla sändningarna. :)

Jag har älskat Islands låt förbehållslöst sedan första lyssningen/titten och hävdade bestämt på jobbfikat att det skulle bli årets segrare (detta sades alltså på den tiden när ingen riktigt kopplat vart det där viruset var på väg, eller att det skulle kunna hota självaste ESC-finalen) Vågar alltså påstå att Islands bidrag är min WOW-låt detta år! Och tycker synd om dem att missa en mycket god chans att faktiskt få vinna på riktigt.
 
Det ska bli så himla kul ikväll! :bump::bump::bump:
När nyheten att live-ESC var inställt hade jag precis börjat jobba hemifrån, och jag blev så himla nere när pushnotisen kom. Jag fattade ju att det skulle bli så, men blev ledsen trots det. Har inte hunnit kolla igenom bidragen än, utom Islands som dykt upp några gånger i mitt flöde.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 218
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 192
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 308
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp