Eurovision Song Contest 2021 - Semifinal 2

SÅ nöjd att Island och Schweiz gick vidare :banana: :banana: :banana: i särklass bäst ikväll! Och med i toppstriden i finalen!

Liiiiite ledsen dock att Österrike inte gick vidare, borde varit lätt i detta startfältet!! :(
Mest förvånad att Moldavien gick vidare, de andra kan jag köpa!

Kommer bli en KANON FINAL där jag gillar sååå många!  :love::nailbiting:
 
Imponerande med så mycket besvikelse för en så klen semi, jag känner mig hyfsat nöjd men skulle jag ändå fått välja ett wildcard av de överblivna så hade det varit Österrike på allvar och Polen mer på skoj för att få uppleva the ride of my life i 80-talstappning igen.

Men det blir spännande på lördag, jag laddar redan för finaltråd och en helkväll! Har fortfarande inte lyssnat på hela Spaniens bidrag men den lilla snutten idag gav inte direkt mersmak.
 
Nu fuskar jag lite. Men jag bara måste säga att Sverie går ut näst sist i finalen! Det verkar som att de tror på Sverige mer än vad jag gör.
 
Bulgarien gillar jag lite även om den var stillsam. Det var känsla i hennes sång åtminstone.
Jag tyckte också om henne. Och (nu är jag tjatig, eller...?) hon spelade inte enbart på nakenhet. Väl den enda kvinnliga deltagaren som inte uppträdde i baddräkt? Men oavsett så tyckte jag hennes låt var fin.

Annars gillade jag Portugal - och Island! Dottern vred sig av skratt när de uppträdde, men det var ett ganska lyckligt tummen-upp-skratt! Finland var också rätt befriande.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 514
Senast: Ninnurur
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 468
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 900
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 475
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp