Eurovision Song Contest 2022 - Semifinal 1

voltis

Trådstartare
Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1!

:banana::banana::banana:

Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna disluterar vi mer ingående senare.

Men semifinal 1 kommer först och här kommer en snabbgenomgång av låtarna!
I samma kanal kan ni även hitta fullständiga klipp på låtarna.

Vilka 10 av dessa tror ni går till final? Vilka är era favoriter?
Sverige får inte rösta, men VI kan ju det här iaf :D



  1. 🇦🇱 Albania: Ronela Hajati – Sekret
  2. 🇱🇻 Latvia: Citi Zēni – Eat Your Salad
  3. 🇱🇹 Lithuania: Monika Liu – Sentimentai
  4. 🇨🇭 Switzerland: Marius Bear – Boys Do Cry
  5. 🇸🇮 Slovenia: LPS – Disko
  6. 🇺🇦 Ukraine: Kalush Orchestra – Stefania
  7. 🇧🇬 Bulgaria: Intelligent Music Project – Intention
  8. 🇳🇱 Netherlands: S10 – De Diepte
  9. 🇲🇩 Moldova: Zdob şi Zdub & Frații Advahov – Trenulețul
  10. 🇵🇹 Portugal: MARO – Saudade, Saudade
  11. 🇭🇷 Croatia: Mia Dimšić – Guilty Pleasure
  12. 🇩🇰 Denmark: REDDI – The Show
  13. 🇦🇹 Austria: LUM!X feat. Pia Maria – Halo
  14. 🇮🇸 Iceland: Systur – Með Hækkandi Sól
  15. 🇬🇷 Greece: Amanda Georgiadi Tenfjord – Die Together
  16. 🇳🇴 Norway: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana
  17. 🇦🇲 Armenia: Rosa Linn – Snap
 
De 10 jag vill se i final är (utan rangordning)

Mina favoriter:
Albanien - stark röst o tjej, med bra låt! Orolig för liven dock. Men absolut vidare.
Norge - en av mina absoluta favoriter! Kan ses som bara ploj, men låten fastnar direkt o killarna kan ju verkligen sjunga! Och deras insta är hysteriskt kul!
Österrike - min bästa poppa i bilen låt! Wow! Men hört lite hur det låter live och blur orolig...
Grekland - väldigt vacker låt och hon sjunger jättebra!
Ukraina - kommer få massor av sympatiröster i år, tyvärr! Men samtidigt gillar jag låten o hoppas de får röster pga det stället!
Helt ok att gå vidare:
Litauen
Schweiz
Kroatien
Nederländerna
Moldavien

Jag tror alla dessa har chansen också men att kanske Armenien och Portugal snor 2 platser. Helt ok för mig i så fall!
 
De 10 jag vill se i final är (utan rangordning)

Mina favoriter:
Albanien - stark röst o tjej, med bra låt! Orolig för liven dock. Men absolut vidare.
Norge - en av mina absoluta favoriter! Kan ses som bara ploj, men låten fastnar direkt o killarna kan ju verkligen sjunga! Och deras insta är hysteriskt kul!
Österrike - min bästa poppa i bilen låt! Wow! Men hört lite hur det låter live och blur orolig...
Grekland - väldigt vacker låt och hon sjunger jättebra!
Ukraina - kommer få massor av sympatiröster i år, tyvärr! Men samtidigt gillar jag låten o hoppas de får röster pga det stället!
Helt ok att gå vidare:
Litauen
Schweiz
Kroatien
Nederländerna
Moldavien

Jag tror alla dessa har chansen också men att kanske Armenien och Portugal snor 2 platser. Helt ok för mig i så fall!
Nu kollade jag deras insta och skrattade hysteriskt åt Turin, Turin 😂
 
Norge är det mest intressanta bidraget i den här semifinalen. Sen gillar jag Monica Liu också! Jag tror att jag hade tyckt mer om Nederländerna om jag förstått texten. Moldavien är ju rolig och uppiggande!

Jag brukar aldrig se semifinalerna. Ska upp tidigt dagen efter och de slutar så sent! Kanske ser jag Sveriges på torsdag.

Jag peppar till finalen då jag räknar med att Sverige är med!
 
Norge är det mest intressanta bidraget i den här semifinalen. Sen gillar jag Monica Liu också! Jag tror att jag hade tyckt mer om Nederländerna om jag förstått texten. Moldavien är ju rolig och uppiggande!

Jag brukar aldrig se semifinalerna. Ska upp tidigt dagen efter och de slutar så sent! Kanske ser jag Sveriges på torsdag.

Jag peppar till finalen då jag räknar med att Sverige är med!
När det gäller Eurovision skiter jag i hur sent det blir hehe.
Ska upp 5 på fredag men men :D

Tror absolut Sverige är med på lördag, men finns fler jag hoppas på så måste ju se hehe
 
Jag har lyssnat på alla låtar på Spotify på jobbet. Jag brukar inte lyssna i förväg men med ett jobb där jag ”måste” ha nått i lurarna så då har det fått bli eurovision.

Jag avskyr Lettland och hoppas att den inte går vidare.
Jag hejar på Norge men tror inte att den vinner men den kommer gå till finalen.
Det är många bra låtar med så det ska bli intressant att se hur dom låter på scenen
 
När det gäller Eurovision skiter jag i hur sent det blir hehe.
Ska upp 5 på fredag men men :D

Tror absolut Sverige är med på lördag, men finns fler jag hoppas på så måste ju se hehe
Helt rätt :D Jag tror dock inte jag orkar se omröstningarna, men jag ska definitivt kolla själva framträdandena tisdag + torsdag! Norge är min favorit på tisdag, i övrigt räknar jag med att Ukraina seglar till final utan problem.
 
Jag har lyssnat på alla låtar på Spotify på jobbet. Jag brukar inte lyssna i förväg men med ett jobb där jag ”måste” ha nått i lurarna så då har det fått bli eurovision.

Jag avskyr Lettland och hoppas att den inte går vidare.
Jag hejar på Norge men tror inte att den vinner men den kommer gå till finalen.
Det är många bra låtar med så det ska bli intressant att se hur dom låter på scenen
Ja det är alltid några favoriter som inte håller måttet live.

Man luras nog även lätt av alla topplistor och liknande så här inför, då det oftast är de mest inbitna som verkligen lyssnar o analyserar så här innan. Sen på själva livesändnignen är det t ju miljontals hemmatittare, familjer, barn etc som ska tycka till och då blir själva liveframträdandet så himla viktigt.

Att förutse juryns röster kan vara enklare via analyser, men tittarna... Där kan det gå hur som helst.
 
Jag har försökt peppa folk på jobbet att dom ska kolla men ingen jag pratat med är intresserad. En har svarat att jo han brukar väl se på det men är sådär intresserad. Så tråkigt
 
Just det ja, Mika är en programledarna :rofl: .. Ingen jag lyssnar på, men han hade lite kontakt med min favvo grupp en gång i tiden så lite halvfavorit få allt va ändå. :D Kul!
 
Alltså egentligen undrar jag varför jag alltid sitter här... Jag tycker ju verkligen inte att det är direkt några bra låtar ...
Albanien ... NOPE...
Eat your salad ? Alltså ok... Give the wolf a banan är ju egentligen inte så mkt bättre ... förutom ljusår !!
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 013
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 079
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp