Eurovision song contest 2022 - Semifinal 2

voltis

Trådstartare
I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia!

Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga låtarna?
Lista tippa gissa!
Och häng här i tråden i morgon kväll!
Jag kommer som alltid in efteråt, då jag har fler sociala medier att rappprtera till live hehe.

Här är en recap av alla låtarna!


Och de tävlande är:

  1. 🇫🇮 Finland: The Rasmus – Jezebel
  2. 🇮🇱 Israel: Michael Ben David – I.M
  3. 🇷🇸 Serbia: Konstrakta – In Corpore Sano
  4. 🇦🇿 Azerbaijan: Nadir Rustamli – Fade To Black
  5. 🇬🇪 Georgia: Circus Mircus – Lock Me In
  6. 🇲🇹 Malta: Emma Muscat – I Am What I Am
  7. 🇸🇲 San Marino: Achille Lauro – Stripper
  8. 🇦🇺 Australia: Sheldon Riley – Not The Same
  9. 🇨🇾 Cyprus: Andromache – Ela
  10. 🇮🇪 Ireland: Brooke – That’s Rich
  11. 🇲🇰 North Macedonia: Andrea – Circles
  12. 🇪🇪 Estonia: Stefan – Hope
  13. 🇷🇴 Romania: WRS – Llámame
  14. 🇵🇱 Poland: Ochman – River
  15. 🇲🇪 Montenegro: Vladana – Breathe
  16. 🇧🇪 Belgium: Jérémie Makiese – Miss You
  17. 🇸🇪 Sweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer
  18. 🇨🇿 Czech Republic: We Are Domi – Lights Off
 
Jag tror att Sverige går till final, för låten är så jäkla bra. Jag kommer dock inte titta eftersom jag vill se alla övriga för första gången när det är finaldags. Har alltså inte hört något alls från andra länder, men om The Rasmus är bra så hoppas jag att de går vidare också :D I övrigt hoppas jag på mycket att skratta åt, eller något som är lika bra som Måneskin.
 
Här gillar jag många låtar!

De jag helst vill se i final är:

Sverige -
inte pga landet utan för att jag tycker låten bra och står sig mkt bra mot motståndet! Och.. Jag vill ha hem eurovision hit igen!

Australien - gillar personen rösten och låten! Han kan dock bli lite "mkt" live har jag hört så det kan oroa!

Polen - mkt vacker låt och stark röst! Men håller det live? Hoppas!

Finland -
 
Jag tror att Sverige går till final, för låten är så jäkla bra. Jag kommer dock inte titta eftersom jag vill se alla övriga för första gången när det är finaldags. Har alltså inte hört något alls från andra länder, men om The Rasmus är bra så hoppas jag att de går vidare också :D I övrigt hoppas jag på mycket att skratta åt, eller något som är lika bra som Måneskin.
Då har du mkt att se fram emot!

Jag lyssnar på alla låtar om o om igen direkt när de släpps, mest för att de är så många och jag vill hänga med i snacket på sociala medierna ;)
Har en topplista på spotify som spelas varm i bilen Dagligen hehe
 
Jag tror Sverige går till final utan problem 🙂 Polen och Georgien kan vara intressanta att se hur de funkar live också. I övrigt finns mina favoriter bland big five i år, så jag längtar tills lördag!
 
De enda två låtarna jag hört är Sveriges och Finlands. Sveriges tycker jag är rentav dålig rent personligen och tror att vi får svårt att ens kvalificera oss. Finlands tycker jag ändå är okej, The Rasmus är nostalgi för mig.
 
Sverige tar sig lätt till final. Kan mycket väl vinna den här semin då de största hoten antingen är big five-länder eller från första semin.

Övriga som jag tror kommer ta sig till final är:

Finland- Bra låt, tyvärr verkar sångaren inte lika bra live som i studio. Men studioversionen är en av mina absoluta favoriter i år! Tar sig till final.
Israel- Tar sig till final. Inget jag lyssnar på men borde klara sig.
Serbien- Nä, det här förstår jag inte alls. Inte final
Azerbaijan- Tråkigt.
Georgien- Tjatig och trist.
Malta- Fint budskap men låten har man hört såå många gånger innan och den var inte bra då heller. Besviken. Malta brukar vara bättre än så här!
San Marino- Det är iaf inte tråkigt! Rykten säger att han ska rida en mekanisk tjur på scenen och den fantasin och galenskapen måste ju belönas med en finalplats! Skamlös kopia av Måneskin fast jag tycker bättre om den här låten. Måneskin var så förbaskat tjatig. Jag tror den här tar sig till final.
Australien- Har egentligen ingen större åsikt om den men en känsla att den går till final. Låtar som den här brukar gå hem i ESC.
Cypern- Jag gillar det. Jag tror att det går vidare.
Irland- Jag har svårt att bestämma mig. Tjejens utstrålning på scen och scenshow kan bli avgörande.
Nordmakedonien- Nä, för tråkigt.
Estland- Inte min grej. Riskerar definitivt att åka ut.
Rumänien- Kan gå vidare i ett startfält med många ballader. Men vidare bra är det egentligen inte och han är rätt slibbig.
Polen- Bra låt och bra röst! Hoppas han sjunger lika bra live. Det här gillar jag!
Montenegro- Kommer låta blek och trist efter Polen tror jag. Faller inom samma kategorin men är sämre.
Belgien- Jag tror att det här går vidare. Om han låter bra live.
Tjeckien- Det här säger mig ingenting.

Nåt sånt. Mina favoriter i den här semin är Sverige, Finland och Polen.
 
De enda två låtarna jag hört är Sveriges och Finlands. Sveriges tycker jag är rentav dålig rent personligen och tror att vi får svårt att ens kvalificera oss. Finlands tycker jag ändå är okej, The Rasmus är nostalgi för mig.
Ska mkt till att Sverige inte går vidare!
Inte min personliga favorit i tävlingen, men låten är så pass bra och sticker ut bland de andra så det ska inte vara några problem.
Och av vad man hört ute i europa så är hon mkt omtyckt...
 
🇮🇱 Israel: Michael Ben David – I.M
Snyggve. Estetiskt lajbans. Israel i sitt gemytligare slag. Frågan är om det skiter sig på scen som med Österrike?

🇷🇸 Serbia: Konstrakta – In Corpore Sano
Snälla rara! :love:
Men videon är såklart the shit - hon ska sitta där och gnaga brosk med Charlie Hunnam först.

🇸🇲 San Marino: Achille Lauro – Stripper
Serhat. Och det här. Jag har varit i San Marino. Blev trakterad med likörer i kulörta färger som 14åring.
Nåt har de fan i vattnet som inte finns i Gävle...

🇦🇺 Australia: Sheldon Riley – Not The Same
Törs väl aldrig skicka nåt dåligt såpass långt. Kvalitet även i år.

🇸🇪 Sweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer
Bra pipa! :up:
 
Ska mkt till att Sverige inte går vidare!
Inte min personliga favorit i tävlingen, men låten är så pass bra och sticker ut bland de andra så det ska inte vara några problem.
Och av vad man hört ute i europa så är hon mkt omtyckt...

I sådana fall vet jag inte om jag borde höra de andra . . :D

Nåväl, förhoppningsvis har jag fel! Men jag ser Anna Bergendahl framför mig. :nailbiting:
 
I sådana fall vet jag inte om jag borde höra de andra . . :D

Nåväl, förhoppningsvis har jag fel! Men jag ser Anna Bergendahl framför mig. :nailbiting:
😁

Nä mils skillnad fr Anna, som på den tiden kändes ung och osäker, ngt svag röst. Cornelia mer mogen röst, lite raspig och självsäker..

Men vi får se ikväll! 😁
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 154
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 214
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp