Eurovision song contest 2023, FINALEN

ameo

Trådstartare
Moderator
I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen.

1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar?
2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat - Ai Coração
3. 🇨🇭 Switzerland | Remo Forrer - Watergun
4. 🇵🇱 Poland | Blanka - Solo
5. 🇷🇸 Serbia | Luke Black - Samo Mi Se Spava
6. 🇫🇷 France: La Zarra - Évidemment
7. 🇨🇾 Cyprus | Andrew Lambrou - Break A Broken Heart
8. 🇪🇸 Spain: Blanca Paloma - Eaea
9. 🇸🇪 Sweden | Loreen - Tattoo
10. 🇦🇱 Albania | Albina & Familja Kelmendi - Duje
11. 🇮🇹 Italy: Marco Mengoni - Due Vite
12. 🇪🇪 Estonia | Alika - Bridges
13. 🇫🇮 Finland | Käärijä - Cha Cha Cha
14. 🇨🇿 Czechia | Vesna - My Sister's Crown
15. 🇦🇺 Australia | Voyager - Promise
16. 🇧🇪 Belgium | Gustaph - Because Of You
17. 🇦🇲 Armenia | Brunette - Future Lover
18. 🇲🇩 Moldova | Pasha Parfeni - Soarele şi Luna
19. 🇺🇦 Ukraine: TVORCHI - Heart of Steel
20. 🇳🇴 Norway | Alessandra - Queen of Kings
21. 🇩🇪 Germany: Lord of the Lost - Blood & Glitter
22. 🇱🇹 Lithuania | Monika Linkytė - Stay
23. 🇮🇱 Israel | Noa Kirel - Unicorn
24. 🇸🇮 Slovenia | Joker Out - Carpe Diem
25. 🇭🇷 Croatia | Let 3 - Mama ŠČ!
26. 🇬🇧 United Kingdom: Mae Muller - I Wrote A Song
 
Åh, i år ska jag se Eurovision för första gången på... Ja jag vet inte hur många år! Senaste gången jag kan minnas att jag såg det var typ 2016, men jag kan ha glömt bort något år. Ja ja, jag har inte sett det på länge i alla fall! Ska hem till en kompis som är bra på drinkar, och själv tänkte jag ta med mig lite hembakat. Ska bli så mysigt! 😊
 
Min personliga topp 4 är Sverige, Finland, Serbien, och Tjeckien. ☺️

Instämmer här!

Älskar allt med Serbiens bidrag, liksom jag gjorde förra året. Då blev jag glatt överraskad över att de faktiskt belönades med rejält med röster, hoppas hoppas att det blir så i kväll med! Själv planerar jag att ösa in röster på detta bidrag, det är det som jag tycker sticker ut mest kvalitetsmässigt vilket jag vill belöna och uppmuntra.

Finland har jag spelat på som vinnare för flera veckor sedan, så där har jag även ett ekonomiskt intresse med möjlig utdelning på 4,25 ggr pengarna. Men jag kan ju inte låta bli att le och digga detta unika bidrag! Jag har lyssnat så mycket på det så jag har lyckats memorera hela texten - och utökat mitt finska ordförråd med flera 1000 %. Men det förhöjer upplevelsen att kunna skriksjunga med i PIDÄN KAKSIN KÄSIN KIINNI JUOMISTA NIINKU!

Tjeckien också med i min topp fyra, den hade gått under min radar fram till semifinalen men ett väldigt vackert bidrag på alla sätt och vis.

Sverige är tyvärr det av dessa fyra bidrag som jag inte är särskilt imponerad av själva låten, med en random artist hade det varit rätt mediokert alltihop. Jag stör mig särskilt på "you-ho-ho" och "tattoo-ho-ho" men text och alltihop är ganska blah. Standardmall 1A för svensk eurovision. Men, nu är det ju Loreen lyckligtvis, hon levererade imponerande i semin och lyckas få ut allt som går av låten och lite till. Och visst skulle det vara kul att knipa en titel till och ta finalen till Sverige lagom till Abbas och Waterloos 50-årsjubileum.
 
Sverige är tyvärr det av dessa fyra bidrag som jag inte är särskilt imponerad av själva låten, med en random artist hade det varit rätt mediokert alltihop. Jag stör mig särskilt på "you-ho-ho" och "tattoo-ho-ho" men text och alltihop är ganska blah. Standardmall 1A för svensk eurovision. Men, nu är det ju Loreen lyckligtvis, hon levererade imponerande i semin och lyckas få ut allt som går av låten och lite till. Och visst skulle det vara kul att knipa en titel till och ta finalen till Sverige lagom till Abbas och Waterloos 50-årsjubileum.
Jag är inte heller superduper förtjust i den. "Euphoria" var i en helt annan klass, tycker jag. Men visst är Loreen en fantastisk artist :) !
 
Jag hade glömt av att det var ikväll för ska jobba men igår frågade en av mina gulliga skiftkollegor hur mitt pass var i början av natt och om det var okej att de kollade på Eurovision i kontrollrummet. JA 😁 Så får se vad jag hinner se men det ska bli trevligt! Gullig av dem också att fråga så snällt på förhand. De vet jag kan bli väldigt stressad när det är liv och folk och jag har koncentrationskrävande moment och då hade de gått till ett annat ställe men de ville kolla om jag ville vara med på ett hörn där det passade 🥰
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 301
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 343
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp