Eventliknande neoprenbenskydd

sissu

Trådstartare
Vill hitta benskydd i neopren som går ner över kotan, men som är mycket tunnare än Events. Har hittat en variant men de kostade över 1000kr paret. Kanske nån har nåt lite billigare förslag?
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Puttar och formulerar om mig då.........

Jag vill ha TUNNA neoprenbenskydd eller liknande material, de ska gå ner runt kotan, andas och vara välsittande och ge bra stöd.

Har ni något att föreslå?
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Eskadron har snygga och bra sådana, men jag vet tyvärr inte va de kostar...
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

tror det finns såna både i hööks o börjes katalogen. Vet inte dock hur dom är. Har faktiskt i dagarna beställt ur hööks, skydd som går ner över kotan samt även har påsydda boots som skyddar kronrand osv. Hoppas dom kommer idag, är tänkta att ha främst som transportskydd och jag behöver dom imorron.
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

De är för tjocka vill ha mycket tunnare.
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Dom enda jag kan komma på som är tunnare är Veredus Piaffe, dom flesta brukar ju vara runt 1 cm tjocka men Veredus är jättetunna och fina.
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Jag vet, jag såg sådana i veckan Weredes airo av Holga Finken (stavn?) och blev helt "såld" på dem, men det var de som kostade över 1000kr paret.

Finns det billigare eller plagiat kanske för lite mindre summor så gör ju det inget? Shop, nätsida?
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Jag har faktiskt inte sett några som är av sån klass som Veredus. Det finns billigare, tunnare men jag har en känsla av att dom inte är mkt att hänga i julgranen, det är som strumpor nästan. Då kan man strunta i att köpa nästan...
finns på www.butikenistallet.se om du vill kika, dom är "bubbliga".
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Hittade sådana heltäckande när jag letade igår också, men som du säger frågan är hur det är med stabiliteten, känns inte riktigt rätt.

Vet du några hemsidor där man kan hitta Veredus? Har ej hittat men kan bero på att jag kanske stavat fel.

Hittade nu efter rättstavning.

Men kom gärna med fler billigare förslag.
 
Senast ändrad:
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Jag köpte nyligen sådana skydd, tunna, över kotan m andasfunktion, på tahorseware.se. Kostade ca 500, skitfina är de! Sen får man reflexer till som färster överallt på skyddet, samt att det är en liten indikering på varje skydd så man vet att man satt det precis rätt...

Bara ett litet tips
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Börjes är tunnare än hööks. Men ska du ha i samma modell som professionals choise så kan du leta länge, de är underbara!
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Jag är VAN att ALLTID leta länge när jag fått för mig nåt. Är det inte jag som är kräsen så är det hästen :-)
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Agent Orange skrev:
Jag köpte nyligen sådana skydd, tunna, över kotan m andasfunktion, på tahorseware.se. Kostade ca 500, skitfina är de! Sen får man reflexer till som färster överallt på skyddet, samt att det är en liten indikering på varje skydd så man vet att man satt det precis rätt...

Bara ett litet tips


De såg helt OK ut verkar ha det jag söker ? Ska kolla lite mer :bow:

Vilken str. tog du, hur är de i sina str.?
 
Senast ändrad:
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Haha, joo det är sant! Synd bara att man inte har råd att köpa sig flera par Pro's choise, de är så läckra och har så många fräcka färger så jag skulle inte kunna välja!
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Fast PC är ju tjocka... Dock formar dom sig väldigt bra efter benet, men det blir väldigt varmt under dom... Jag har blåa och gröna. ;)
 
Sv: Eventliknande neoprenbenskydd

Bison skrev:
airflow kanske :idea:


Hallå!!! Du kan ju inta bara säga ett namn och så inget mer :confused: Jag är INGEN benskyddmänniska så jag måste ha lite mer info :bow: så jag vet vad jag letar efter och vart jag ska leta nu när hästen behöver ha det.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
661
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp