evigt velande

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frej och jag har haft ett par ganska bra veckor. Tränat nosework och haft det rätt trevligt. Efter att ha funderat en hel del så hade jag nästan bestämt mig för att inte låta Frej opereras i sitt ben igen. Jag hade nog tänkt avstå operation även om veterinären skulle rekommendera det när vi är där. Frej har inte visat några symtom förutom om han råkat ta något onödigt skutt/snedsteg, och verkar inte ha ont. De gånger hans sena hoppat ur läge har den snabbt hoppat tillbaka igen.

Nu sedan i torsdags har han dock vid några tillfällen både inne och ute, valt att avlasta vänster bakben. Utan att det hänt något mer innan än att han ökat tempot lite.

Gör det ont ändå? Har han kommit på att han kan undvika att senan konstrar om han hoppar på tre ben?

Så nu är jag inte lika säker på att undvika operation längre. Fast jag kommer bryta ihop om vi måste börja om från början. Och jag tror att skadan kommer gå upp en gång till efter den tredje operationen. Och då kanske han blir sämre än han är nu och det finns risk för att det blir tack och godnatt, eftersom jag låter honom opereras max en gång till, i alla fall inom det närmaste året och om det gäller samma skada.

Men jag kan ju ha fel, lagningen kan ju hålla.

Så om jag väljer att avstå operation, är det för min skull eller för Frejs?

Om allt vore annorlunda.

Dags att sova i två veckor. Ska bara se till att det inte kommer några krafstassar på huvudet klockan 06 imorgon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 646
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp