Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

excel, formler

amalia

Trådstartare
Jag håller på att göra ett excelblad för foderberäkning... Var ju ett bra tag sedan jag hade datakunskap på gymnasiet och har inte pysslat så mkt med excel sedan dess.

Nu till frågan: Jag vill i en ruta skriva in formeln 0,5*värdet i en annan ruta upphöjt i 0,75.

Hur lyckas jag med detta? Har kollat lite och hittar var jag ska infoga upphöjt i men vet inte hur jag ska kunna sammanfoga hela formeln som jag vill ha. Är det någon som kan förklara på ett lättförståligt sätt???

F

fredde

Sv: excel, formler

(0,5*A1)^0,75

Är det så du vill ha det eller?
Fungerar mycket bra att bara skriva som vanlig matte istället för att blanda in formler...

B

BeastieBabe

Sv: excel, formler

hmm jao... det är juh en foderformel.. skiljer inte så mycket på resultatet men hmm nu blev ja fundersam om det är (0,5*vikt)^0,75 eller 0,5*(vikt^0,75) .. tål att tänkas på..

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5925 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
1 589
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår skrev jag att jag behövde göra det här: duscha , tvätta, städa, storhandla, skriva tydliga foderstater till hästarna, se...
Svar
0
· Visningar
413
Ekonomi&Juridik Behöver verkligen era tips och erfarenheter gällande detta ärende. Min vän lånade ut sin häst sep 16 - sep 17. Jag och min vän har...
Svar
7
· Visningar
850
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar