Excel-hjälp

Madick

Trådstartare
Halloj alla smarta datanissar.

Jag har en tabell, i en kolumn är det bokstavskombinationer t.ex. CB och i nästa kolumn ett tal som är kopplat till just den bokstavskombinationen, t.ex. 8,008. Idag får jag bokstavskombinationen och måste leta reda på talet för att använda i en formel. Jag vill kunna skriva bokstavskombinationen och Excel hämtar rätt tal.

Jag har provat DHÄMTA men får det inte att funka, jag förstår inte riktigt vad jag gör egentligen... nån vänlig själ som kan hjälpa till?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 572
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 417
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp