exemtäcke

åke

Trådstartare
Hej. Jag har länge grubblat på en sak ang. islandshästar. Jag kan inget om dom så jag frågar er. När man täcker dom på sommaren får dom då i sig A.D. vitaminer ändå eller är detta något man måste tillsätta? Bara nyfiken?

Sv: exemtäcke

Hej!
D-vitamin får dom i sig via solljuset. Benen är ju inte täckta, så där kommer ju solen åt.

Mvh Ia

Sv: exemtäcke

Min har ju huva o allt, maglapp....Så bara benen syns mest. Hästen är 9 år o har haft eksem i 8 år. Han får sol o så under vintertid fram till mars. Nu är han täckad sedan tre veckor för han är mycket känslig mot knott så jag börjar hellre tidigt med täcke.

Hästen får en bra foderstat i övrigt så jag tar för givet han får i sej vad han behöver.

Utredd o testad är han oxå. (Blodprov och pricktest)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
770
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Då har jag fått kallelsen och har en tid väldigt snart. Trodde inte det skulle gå så snabbt när jag fick kallelsen hem. Vill nu...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Radannonser

Hästnyheter

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21