Exorcism, tack

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Jag trodde aldrig att det skulle hända mig. Jag som lekte med mekano-lego när jag var liten och aldrig i mitt liv rört en babydocka. Självklart skulle min dotter inte bli en liten prinsesstårtevarelse.
:smirk:
Nu har en demon fått grepp om mig. Den Rosa Babydemonen! :eek: ALLT är rosa!!! :p :love: Och puttifnuttigt.
Det började helt oskyldigt när vi skulle köpa den första nappen. Till nappen skulle det inhandlas ett nappsnöre och de fanns i rosa och ljusblått. Den ljusblå hade ett tåg på klämman och den rosa en häst. Självklart valde jag hästen, men när maken skulle fåvälja napp så tog han en matchande rosa för att vi på så sätt skulle slippa fler frågor om det var en pojke eller flicka.
Det var inkörsporten till det rosa helvetet!
I dag finns enbart rosa och vita plagg i babyns byrå. Små rosa sockar med hjärtan på, rosa koftor med blommor och fjärilar, rosa filtar, rosa mössor..... Sist det behövde handlas nya byxor fick jag tvinga mig själv genom barnbutiken, förbi hängarna med söta (rosa) klänningar med volanger och pärlbroderad shiffong och längst in i det hörne där man förvarar de trista, blåa pojkkläderna. Nu var det läge att handla ett par pojksnickarbyxor för att lätta upp det rosa lite. Och hade jag inte bestämt mig innan och bara hade pengar så att det räckte till snickarbyxorna så nog hade det blivit något sockersött och rosa, superflickigt.

Finns det hopp? Kan man ta sig ur det här innan det är för sent? Innan dottern förvandlas till en marängbakelse?
 
Sv: Exorcism, tack

Nope, det är kört. Jag skulle inte heller ha en massa rosa och klänningar och allt sånt till min dotter, men tjohejsan... Tur att hon har kill- och neutrala kläder att ärva från brorsan så inte allt är rött och rosa och vitt med spets.
 
Sv: Exorcism, tack

Fast samtidigt är det ganska kul att klä tjejerna i små söta klänningar och "gulliga" kläder när man har en son sen tidigare?
 
Sv: Exorcism, tack

Min vita häst har fått sig en rosa grimma och när jag sist besökte hästbutiken kikade jag på en rosa vojlock, men då drog maken mig därifrån och sa att jag fick skärpa mig.


Ser förresten på din användarbild att du är tydligt besatt av den rosa demonen!!! :)
 
Sv: Exorcism, tack

Jajemen! Fast nu när det är varmare har hon en tuff jeansjacka istället, och utan mössa och med "neutrala" byxor är hon inte så tjejig längre. Oops, missad skorna som är vita med rosa plösar förstås!
 
Sv: Exorcism, tack

hehe det är inte lätt att vara politiskt korrekt alla gånger... :D
Fast jag har kommit ifrån det värsta sockersöta shoppingen... Men det är svårt! Fast jag blandar gärna upp ett par "tuffa" jeans och sen en rosa tröja osv. Men jag gillar blått, det har jag gjort sen jag själv var liten så det blir en hel del sånt oxå... Däremot byxor köper jag oftast mörka till elin, de blir ju ialla fall smutsiga på nolltid, mörka syns det inte riktigt lika bra på... Men visst hänger det ett par klänningar i garderopen.... :angel:

Men jag gick igenom mina babykläder för ett år sedan för att jag tänkte låna ut till en kompis som fick en grabb, det var inte mycket som passade till honom direkt... :angel:
 
Sv: Exorcism, tack

:D Vilken tur att jag fick en grabb då.....jag som aldrig gillat rosa....f.ö så har jag nog hållt mig på min linje jag alltid haft...han har aldrig fått ett enda vapen att leka med, han fick inte bli bortskämd och fick lära sig tidigt ansvar o konsekvenser.....å andra sidan har jag aldrig behövt att förbjuda honom saker...prova så får du se :devil: :D har det mer varit här hos oss....
 
Sv: Exorcism, tack

Å vilken tur att jag också fick en pojke, jag som hatar rosa!!!
OM jag nån gång får en tjej får jag verkligen hoppas att jag möjligtvis köper rött, men inte det där för...ade ROSA!!! *skriker*
:-)
Vet att jag själv hade ett par rosa galonisar som mamma tyckte att jag skulle ha.. jag HATADE dem. Därav mitt stora hat för rosa :-).

Nåja.
Vi får hoppas att din dotter vaknar upp ur rosaträsket om nått år och inser att mamma fått en liten knäpp ;-) och börjar tjata till sig andra färger på kläderna!!!
Men låt den stackars hästen slippa!! :-D
 
Sv: Exorcism, tack

Hehe, jag skulle köpa en söt liten klänning som present till mitt kusinbarn för några månader sedan. Allt, allt ALLT var ju rosa! Jag höll på att få ett bryt i affären, sjuttiotalist uppvuxen i unisexkläder som jag är. Till sist hittade jag en röd Lilla spöket Laban-klänning undangömd i en hörna och köpte den på studs. Yay!
 
Sv: Exorcism, tack

Hahaha, jag hade kunnat skriva det där! Fast i vårt fall så var det mannens systerdotter som vi skulle handla till, vars mor avskyr rosa mer än vi till och med. Den söta Laban-klänningen blev vår räddning :)
 
Sv: Exorcism, tack

Vem har sagt att JAG gillar rosa? Som barn avskydde jag rosa och vägrade att ha på mig rosa kläder om mamma köpt något sådant. Blått var min favoritfärg!
 
Sv: Exorcism, tack

Hjälp, det där låter ju som jag... Jag avskydde också rosa och hade blått som favoritfärg. Det är nästan så att man ska ta och hoppas på ett pojke då (väntar barnbesked i princip när som helst nu) så att man inte blir besatt av den rosa demonen. Det låter farligt det där! ;)
 
Sv: Exorcism, tack

Det är bara att glida med... eller så får du köpa allt randigt på PoP istället *s*

Själv tyckte jag innan jag fick barn att jag skulle hålla det neutralt... men det var ju så roligt att klä grabben tufft, för att nu inte tala om allt som finns till lillan. Fast jag är nog mer inne på rött än rosa, mycket har ju dock båda färgerna, då behöver man inte ens välja *s*
 
Sv: Exorcism, tack

Vänta bara!!! :devil: Den lilla hunden kommer säkert att klä i ett rosa täcka också :devil:

Det är liksom inget man vill - köpa rosa. Det är en inre demonröst som uppmanar dig att köpa rosa, gärna rosa med hjärtan eller jordgubbar på.
Skulle köpa en ny haklapp i går eftersom den gamla gått sönder (kattkräken gnagde av låset på den). Valde mellan orange, gröna och gula, för jag skulle inte ha den där sista rosa som hängde längst in. Då kom demonrösten fram. "Köp rosa! Rosa är fint! Alla flickor vill ha rosa! Ta den rosa haklappen med ängeln på, strunta i den gula med hundar. Änglar är fint och lamm och rosa med hjärtan. Allt annat går bort." Och så får man den där fånigt stirrande blicken, sträcker handen efter den knallrosa haklappen och drägglar fram "rooooosa".

Så är det! Och att jag lyckades få tag på BÅDE en rosa grimma i storlek Xfull (på extrapris dessutom, undrar varför) och ett rosa nosludd - det är ju fantastiskt. Alla flickor vill ju ha rosa, även hästflickor.
 
Sv: Exorcism, tack

När jag fick reda på att jag skulle ha en pojke efter 2 fflickor så grät jag nästan av sorg, inge mer rosa princessklänningar :cry: :o samma sak när vi fick reda på att 4an var kille :cry: :cry: :cry: NU har jag kommit loss ur den rosa demonen :bump: :bump: och istälelt blivit ett grönt blått monster :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp