Exportstämpel pass Welsh

sunsister

Trådstartare
Jag har köpt och importerat en Welsh från UK, en hingst. Det står att passet ska vara stämplat med en exportstämpel, jag undrar VEM som ska ha stämplat passet? Man får ju ingen kontakt med föreningen heller som kan hjälpa en :angel: Tanken är ju att han ska användas i avel så X-registret är inte att tänka på. Vem ska jag vända mig till? Transportören? WPCS? Hjälp😩
 
Jag tycker det står rätt tydligt på SWFs hemsida att det är WPCS som stämplar.

"

Tilläggsregistrering av importerad ponny/cob med godkänt pass i annan förening

  • Ponnyns identitet ska styrkas av godkänd id-kontrollant
  • Signalementsbeskrivningen måste vara ifylld i passet.
  • Ifylld blankett ”Registreringsansökan”
  • Passet i original
  • Kopia på köpehandling som styrker äganderätt till ponny/cob
  • För ponny/cob importerad från UK, ska passet vara stämplat EXPORTED i ägarrutan av WPCS för att kunna registreras i huvudregistret i Sverige.Om inte, ska passet skickas tillbaka till WPCS för att stämplas alternativt så kan ägaren välja att registrera ponnyn/cobben i X-registret * "

Källa: http://www.swf.nu/registrering/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 029
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp