Extern hårddisk

cassiopeja

Trådstartare
Spelar rotationshastigheten någon roll?
Kan man lyssna på musik direkt från en inkopplad extern hårddisk?
Funkar det strömmässigt att driva dom genom USB från bärbar, eller är det säkrare att köpa en HD med egen strömsladd? (jag har bara en USB-port ledig på min bärbara)
Jag vill ha en för att lagra all min musik på, så att jag kan lyssna medans jag jobbar. Jobbdatorns hårddisk är ganska liten så jag kan inte ha all musik där tyvärr, därför känns det som om jag måste skaffa en extern...
 
Sv: Extern hårddisk

Ska du bara lyssna på musik och liknande spelar inte rotationshastigheten någon större roll.
Du borde även utan problem kunna lyssna på musik direkt från hårddisken.
Om det står att hårddisken klarar av att drivas enbart av USB-porten, ska även en bärbar dator klara av det... Det enda är väl att batteritiden blir förkortad de gånger du kör på batteri...
Du har inte DVD-läsare i den bärbara och DVD-brännare på den med musiken? Isf skulle du ju kunna bränna en del musik att lyssna på ett tag, och sen byta när du känner för det. Brukar bli billigare än ny hårddisk.
 
Sv: Extern hårddisk

Jo DVD har jag, det har jag iofs inte tänkt på...
Å andra sidan har jag knöat in nästan 30 GB musik på jobbdatorn (med en hd på endast drygt 60... :angel: ) men jag har väl kanske nästan lika mycket till hemma och jag har märkt att jag faktiskt saknar resten, så då började jag fundera på extern hd för att få plats med allt. Sen kan det ju hända att man möter generösa personer ibland, och då kan det vara smidigt att ha utrymme med sig.
Tack för svaret i alla fall, det lutar ändå åt att jag "måste" köpa en extern hd. :D
 
Sv: Extern hårddisk

Eller också köper du en iPod med extern hårddisk. Mycket praktiskt och lätt att flytta den med sig. Finns upp till 160 GB. Jag kommer att köpa en sån :love:

/Jonaz, dock lite partisk ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 660
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 138
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 412
Senast: Klara
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag funderar på att skaffa mig en hund, vilket jag drömt om att göra sedan jag var liten. Vi har en hund i familjen, en...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp