Bukefalos 28 år!

Extra kod..

D

Dasjenka

De senaste veckorna när jag har laddat upp sidor till min hemsida har jag haft lite problem. Trots att sidorna har "rätt" kod på min dator så har det blivit fel när sidan är uppladdad. När sidan laddas upp läggs det till kod som inte ska vara där. Det är som om koden längst ned i dokumentet kopieras så att det t.ex. står

</body>
</html>
dy></html>

istället för bara </body></html>

Otroligt irriterande!
Efter några uppladdningar brukar det dock vara rätt kod även på den uppladdade sidan.

Vad beror detta på? Jag har aldrig varit med om något liknande. För närvarande använder jag LeechFTP som FTP-program och det programmet har aldrig krånglat för mig tidigare. Jag har min hemsida uppladdad hos Telia om det kan spela någon roll.
 
Sv: Extra kod..

Kan vara att du tror att det är något fel fast du har fixat det men din webbläsare tar det i catchen och visar den felaktiga sidan som ligger sparad på din dator.
 
Sv: Extra kod..

Nej, så kan det inte vara.
Koden är som sagt var korrekt på sidorna som ligger sparade på datorn.
Det är när jag laddar upp sidan som den extra koden läggs till och då visas sidan fel.
Det spelar ingen roll om jag tömmer chachen och uppdaterar sidan. Det är fortfarande fel kod på sidorna som ligger uppladdade (och rätt kod på sidorna som finns sparade i datorn).
 
Sv: Extra kod..

Skumt då för jag har aldrig aldrig varit med om det.
Har visseligen vart med att webbhotell lägger in automatkod för reklam men det har ju inte Telia så tyvärr det förblir en gåta för mig än så länge.
 
Sv: Extra kod..

Ja, det här är jättekonstigt. Det här är "min" kod som upprepas och ingen typ av automatkod eller så. Ibland följer så mycket extra kod med att slutet av texten jag har skrivit kommer med två gånger.

På hårddisken är filerna precis som de ska och kollar man källkoden på de uppladdade sidorna kan det se hur tokigt som helst ut. =(

Tänkte prova med ett nytt FTP-program nästa gång jag ska ladda upp någonting. Så får jag se om samma sak händer. =|
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är helt ny på det här med hemsidor, men lär mig allt eftersom. ;) Jag jobbar i notepad som sedan läggs upp i html filer på en ftp...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Har suttit och fixat med lite filmer i Windows Movie Maker för att ha på min hemsida och nu när jag skulle ladda upp dem på Photobucket...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 164
Senast: Ainon
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp