extra sulky?

doglover

Trådstartare
vilken är den bästa extra sulkyn att ha?

exempelvis om man ska åka någonstans och inte vill ha en klumpig vagn?

t.ex om man reser kollektivt rätt mycket och inte vill kämpa med vagnen på bussar etc? Då de vanliga tar så stor plats, trappor yada yada----

Sorry för flummigt inlägg.
 
Sv: extra sulky?

Jag älskar min Maclaren! Men jag tror att billiga sulkys fungerar precis lika bra, för "stadsanvändning" så att säga. Jag tycker att dom flesta ser likadana ut numera, jag skulle dock aldrig köpa den riktigt avskalade och klena varianten. Dom ser helt enkelt för obekväma och skrangliga ut.

Babyproffsen och Babyland har väl sina egna märken, som är billiga och som många använder tycker jag.
 
Sv: extra sulky?

Näe, dem för mellan 200 och 400 tilltalar mig inte så mycket. De ser så....klena ut!
 
Sv: extra sulky?

Var det du som hade en liten ligg-sittvagn med fullt liggläge? Vad var det för vagn i så fall?
 
Sv: extra sulky?

Kravet ja har är: Man ska kunna ställa ryggen, bälte, solskydd kanske?

Rätt så robust men ändå vara lätt och smidig. Kunna fällas ihop så den blir liten.
 
Sv: extra sulky?

Babyland har rea nu på en av deras, 595:- mot ord. 995:-
Ställbart ryggstöd i 5 lägen, varukorg och svängbara framhjul.

37139743.jpg



Maclaren vagnarna är ju inte helt fel de heller.

Färgen :love:
MCW0806052.jpg
 
Sv: extra sulky?

Åh, en sån Maclaren- vagn vill jag ha. Med precis den färgen. :love:

Men hur fixar de däcken dåliga skogs- och grusvägar? Vad ligger de på i pris, ungefär?
 
Sv: extra sulky?

Men hur fixar de däcken dåliga skogs- och grusvägar?

Gissingsvis rätt dåligt då dessa vagnar inte är gjorda för att köras på sådant underlag. Det är "shoppingvagnar" som ska köras på tex asfalt eller butiksgolv (:D) när mamma/pappa vill shoppa loss lite
 
Sv: extra sulky?

Dom fixar i princip inte alls några skogsvägar, och grusvägar går okej. Beror lite på hur mycket grus som ligger på vägen. Snö går dom också dåligt i.

Det är verkligen stadsvagnar. Men jag använder bara min Maclaren när vi är iväg också, så det fungerar bra för oss. Vagnspromenader här hemma på landet blir det inga, för jag motionerar hundarna ordentligt medans Sebastian är på dagis, och på helgerna brukar hanen dra Sebastian i skrinda på promenaderna.

Min kostade 1395 kr eller något liknande, det var rabatt just då i alla fall. Utan "varukorg" och suflett väger den ca 5 kg, och det var den låga vikten jag ville åt..
 
Sv: extra sulky?

Jag har dels en Maclaren Quest, ser ungefär ut som den bilden Silverkedjan lade upp. Den har inte fullt liggläge, men rätt långt bak ändå.

Sen har jag en Emmaljunga Scooter, mycket smidig för att vara en riktig sittvagn. Jag tror att den har nästan fullt liggläge bara, men den vagnen är helt underbar! Hade den bara fått plats i bilen hade jag aldrig slutat använda den..
 
Sv: extra sulky?

Hmm, bor inte i stan, men det är ju inte jättelantligt här.

Ja tänkte mest ha den som extra när man inte orkar med den andre vagnen.
 
Sv: extra sulky?

Innan jag bestämde mig för MacLaren så provkörde jag alla sulkys de hade i butiken och kunde konstatera att det var STOR skillnad. Maclaren var mycket lättstyrd! Då har jag ändå den största och tyngsta som har fullt liggläge och en extremt stor sufflett (Techno XLR).

Men det är också skillnad på priset och ska man mer ha en vagn liggande i bilen för att köra i ett shoppingcentrum så skulle jag nog välja en billigare.

Jag gjorde ganska grundlig genomgång av befintliga paraplysulkys innan jag slog till. Det jag upptäckte var att många sulkys har fotstöd väldigt långt ner (även de som säger sig vara höj-sänkbara) vilket går bra med ett större barn som sitter, ett litet som sover i vagnen får ha benen hängande helt fritt i luften. MacLaren (i alla fall min modell) kan man dra ut sittdynan lite på så att benen i princip kan ligga plant på ett mindre barn).

När vi ändå pratar en hel del maclaren. Det jag faktiskt saknar och som jag inte tänkte på förräns senare är att barnet bara kan hållas kvar med sele, många andra har en sån där bygel som barnen gillar att sitta och hålla sig i. Vet någon om sådan finns att köpa som tillbehör till Maclaren?

Nu vet jag att TS inte frågade om det, men någon annan i tråden kanske är intresserade av tips om man vill ha en mycket lätt "riktig" vagn är dels EasyWalker eller denna joggingvagn http://www.blocket.se/vi/15983063.htm?ca=11_s. Den sista tyvärr inte med svängbart framhjul, men den är ju så lätt att det kanske känns ok ändå.
 
Sv: extra sulky?

Min dotter yhar en AKTA Trekko. Den är helt underbar :love: SÅ lätt att köra i affärer och helt ok ute oxå! I love it!
Vi har den precis som det: En extra vagn. Ska vi ut i skogen och botanisera tar vi med den vanliga gamla barnvagnen.

0ee9a584c0ee8998e7.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: extra sulky?

Den var snygg!

Men min sambo avskyr tre hjulingar + att han inte gillar svängbara hjul. Han vill absolut inte ha en sådan. Men jag kan tänka mig att övertala honom om det finns ngn med låsbara svänghjul?

Mera bilder!
 
Sv: extra sulky?

Enda jag kan i huvudet med låsbart framhjul är en vagn från Phil & Ted. Men de är ju rätt så stora...
 
Sv: extra sulky?

Min Maclaren går också att låsa framhjulen på om man vill.

I övrigt håller jag med om allt som Lupino skriver om märket också. Jag valde att köpa den billigare modellen hos dom, eftersom vår vagn bara ligger i bilen och används kanske en gång i veckan, om ens det..
 
Sv: extra sulky?

Jodå den har låsbart framhjul. Ta med honom till närmaste baby butik och provkör en tre-hjuling. Det gjorde jag med min tveksamma sambo och efter några varv i butiken var han kär! SÅ lätt att köra jämnfört med de andra klumpiga vagnarna!

Ska fota den lägger ut bilder i natt.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 806
Senast: gulakatten
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 953
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 112
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp