Extra Val 7 april

Jag kommer rösta även om jag tycker de befinner sig på sandlådenivå :cautious:

Vet inte om jag röstar på samma eller annat.

Leker lite med tanken om alla röstar på samma som vid det första valet - vad gör de då? O_o
 
Det är självklart för mig att rösta, när vi nu faktiskt har den förmånen, både att få rösta, och vi gör det i en demokrati.

Jag kommer att rösta på samma.
 
Om dom flesta röstar på samma som förra gången och några få på nått annat så är det stor chans att vi slipper MP :D
 
Hur funkar det om det blir extra val? Tror ej jag varit med om det sen jag fick börja rösta, får man hem papper om vallokaler osv precis som vid det "riktiga" valet (dvs det valet som sker var 4:e år).

Jag röstar nog bara om jag får information om när, var, hur, annars blir det ej av.
 
Hur funkar det om det blir extra val? Tror ej jag varit med om det sen jag fick börja rösta, får man hem papper om vallokaler osv precis som vid det "riktiga" valet (dvs det valet som sker var 4:e år).

Jag röstar nog bara om jag får information om när, var, hur, annars blir det ej av.
Ja du får ditt röstkort som vanligt
 
Varför önskar du att det blir nyval?
För att det förhoppningsvis ska bli ordning på det kaoset som är nu. Då kanske det åtminstone blir en regering, nu är det ju bara sandlådenivå där alla bara kastar skit på varandra. Men visst, det finns egentligen ingen garanti för att det skulle bli bättre med en regering heller
 
Om det blir ett extraval antar jag att de skickar valsedlar till utlandssvenskar också och då kommer jag rösta. Kommer nog rösta annorlunda efter spektaklet som varit
 
För att det förhoppningsvis ska bli ordning på det kaoset som är nu. Då kanske det åtminstone blir en regering, nu är det ju bara sandlådenivå där alla bara kastar skit på varandra. Men visst, det finns egentligen ingen garanti för att det skulle bli bättre med en regering heller
Vi behöver ingen regering. Se hur bra Sverige funkar ändå. Folk går till sina jobb, löner och bidrag betalas ut ändå.
 
För att det förhoppningsvis ska bli ordning på det kaoset som är nu. Då kanske det åtminstone blir en regering, nu är det ju bara sandlådenivå där alla bara kastar skit på varandra. Men visst, det finns egentligen ingen garanti för att det skulle bli bättre med en regering heller
Men det är väl bättre om dom lyckas lösa det som det är nu? Det finns ju inget som säger att ett nyval kommer ändra på det? Det finns ju en anledning (eller flera) till att ett extra val inte är bland det första en tar till.
 
Men det är väl bättre om dom lyckas lösa det som det är nu? Det finns ju inget som säger att ett nyval kommer ändra på det? Det finns ju en anledning (eller flera) till att ett extra val inte är bland det första en tar till.
Jo får man bort MP och L så blir det lättare nämligen
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 694
Senast: Fazeem
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 327
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp