Extra Val 7 april

Aldrig sagt lag.
En demokrati går ju ut på att man röstar, om du då skiter i å rösta så har du skippat att delta i demokratin. Röstat du vitt så har du fortfarande röstat kan ju dock poängteras...
Har du inte röstat så är du inte demokratisk.
Jo det kan man vara. Tex är du arbetsledare, chef eller nått annat så kan du vara demokratisk mot andra även om du inte har röstat
 
Självklart kommer jag att rösta, men jag kommer kanske att byta parti. Är lite missnöjd med hur partierna skött detta och orkar inte med samma visa en gång till. Röstar alla samma igen kommer det ju inte bli någon skillnad på hur det är nu.
 
Självklart rösta. Kanske byta röstsedel, men det beror på hur partierna positionerar sig inför ett extraval.

Efter valet har det blivit ganska tydligt vilka fler partier som är otänkbara att rösta på, så det har inte blivit mycket svårare att välja. Snarare tydligare och färre ens tänkbara alternativ.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 694
Senast: Fazeem
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 327
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp