Bukefalos 28 år!

Extra vitamintillskot m.m

Bubble

Trådstartare
Någon som vet något tillskott som är bra för hunden? Speciellt för pälsen, har hört att ägg ska vara bra att ge för pälsen? :)
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Äter hunden ett bra helfoder så får den i sig alla vitaminer den behöver. Beroende på vad det är för problem man har med pälsen, om den ser lite torr och glanslös ut eller om huden är torr, kan man testa att tillsätta fettsyror i form av tex Viacutan. Detta förutsatt att hunden inte står på ett foder där sådana redan är tillsatta tex Hill's j/d, då balansen mellan omega 3 och 6 rubbas och det blir knas.
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Han äter ett (hoppas jag) bra helfoder. Jag tänkte mest i förebyggande syfte så att pälsen inte blir torr/glanslös. Men det kanske inte behövs? :)
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Ge bara äggula om du inte tillagat ägget innan!
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Någon som vet något tillskott som är bra för hunden? Speciellt för pälsen, har hört att ägg ska vara bra att ge för pälsen? :)

Linfröolja.:love: Blanka å mjuka som sammet i pälsen.
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Åh tack : men hur mycket brukar du ge i såna fall och hur ofta?
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Loka får linfröolja, två matskedar om dagen, i maten. Jag ger också biotin.Fiskolja är också bra.

Loka har hudproblem pga allergi så för mig/henne är det viktigt att komplettera med lite extra extra.
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Mina hundar får bara nyponpulver mot ledbesvär som tillskott. (en av hundarna har opererats för pålagringar)Tidigare fick de salmopet för pälsens skull men jag har slutat med det, pälsen är glansig ändå.
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Åh tack : men hur mycket brukar du ge i såna fall och hur ofta?

Jag ger mina varje dag, på dunken står de iaf 5 ml per 15 kg kroppsvikt, men jag ger mina en "dutt" på morgonen, dom är ju små, JRT:s. De är Emins kallpressade, samma som man ger hästarna. Mina har nog ätit de ungefär en månad nu, å jag har absolut märkt skillnad, mjukare å blankare. Kanonresultat, rekomenderas varmt!
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Jag ger mina varje dag, på dunken står de iaf 5 ml per 15 kg kroppsvikt, men jag ger mina en "dutt" på morgonen, dom är ju små, JRT:s. De är Emins kallpressade, samma som man ger hästarna. Mina har nog ätit de ungefär en månad nu, å jag har absolut märkt skillnad, mjukare å blankare. Kanonresultat, rekomenderas varmt!

Men blir det bara blankare på vissa raser, eller blir det det på alla hundar? Typ långhåriga, strävhåriga, rastaflätorhundar (?) ohc korthåriga?
 
Sv: Extra vitamintillskot m.m

Men blir det bara blankare på vissa raser, eller blir det det på alla hundar? Typ långhåriga, strävhåriga, rastaflätorhundar (?) ohc korthåriga?

De är ju linfröoljan i sej som ger blankhet, så jag antar att de fungerar på alla hundar, jag menar, de fungerar ju från häst till hund, så varför inte hund till hund? Så länge dom har päls så borde de synas skillnad i den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 818
Senast: Jeps
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 636
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 923
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp