Extrainkomster på gården

Glimris

Trådstartare
Tips på extrainkomster på era små gårdar? Har fem hektar mark, fyra hästar och tar hö på tre hektar.
 
Drömmen vore kafe´ om helgerna med möjlighet till ponnyridning, men krävs godkänt kök och en del investeringar. Blir dyra kakor.
 
Mindre camping/ställplats för husbilar/husvagnar? Beror ju förstås på om man har bra väg fram till gården och ligger hyfsat vettigt till.
 
Jag tänkte direkt på gårdsförsäljning av frukt och grönt. Men det är ju en del jobb med att odla och greja.
 
Mindre camping/ställplats för husbilar/husvagnar? Beror ju förstås på om man har bra väg fram till gården och ligger hyfsat vettigt till.
Har inga utrymmen för husvagnar och dylikt. Har några stallplatser, men har insett att det inte finns någon lönsamhet i det då det finns många hästgårdar som bara tar självkostnadspris. Men jag vill ju tjäna lite.....
 
Hyra ut sommardjur till barnfamiljer? Kaniner och höns som de antingen hyr över sommaren och kan köpa loss om de gillar djuret/djuren när sommaren är slut istället för att lämna tillbaka.
Det blir nog bara jobb.....och ingen förtjänst.
 
Djurpensionat åt katter och hundar? Många djurägare som vill kunna resa bort kortare och längre stunder och behöver någon som ser efter djuren.
Det krävs ordentliga burar/rum med rastgårdar och dylikt . Olika tillstånd krävs, dessutom är jag allergisk mot hundar :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klara Wirdby och hennes hästar har drabbats av den senaste tidens regnoväder. Hagarna på totalt fyra hektar mark är helt vattentäckta...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 987
Senast: Mabuse
·
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
3 994
Senast: AntiPrimax
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 171
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp