EXTREMT gul svans (enligt mig)

Carno

Trådstartare
Min isabell-färgade ponny har fått en väldigt gul och smutsig svans, köpte henne för 8 månader sen o då var svansen fin 😅 det är ganska tydligt att problemet är jag. Men i alla fall jag har använt silverschampo i ett tag, låtit det sitta i ca 30 min innan jag sköljer ut det, men det gör ingen större skillnad, den är minimalt mindre gul efter duschen, så har någon tips på hur jag kan få bort det gula effektivt? Förutom att använda blekningsmedel då men vet inte vem som skulle göra det på sin häst låter knäppt. Behöver också något bra balsam till henne, svansen är torr/hård oxå 😔👍
 

Bifogade filer

  • 20210526_161827.jpg
    20210526_161827.jpg
    331,6 KB · Visningar: 161
Det gamla husknepet är jodopax!

Blanda till en hink jodopax enligt anvisning (överdosera inte) och doppa svansen i det. Låt torka och borsta ur.

Det överlägset bästa och billigaste jag använt.

För att sedan hålla svansen fin behöver du Carr & Day &Martin Mane and Tail.

(nästan så jag börjar längta efer tt ha en häst så jag kan göra fina svansar igen - jag var känd för dem, haha )
 
Det gamla husknepet är jodopax!

Blanda till en hink jodopax enligt anvisning (överdosera inte) och doppa svansen i det. Låt torka och borsta ur.

Det överlägset bästa och billigaste jag använt.

För att sedan hålla svansen fin behöver du Carr & Day &Martin Mane and Tail.

(nästan så jag börjar längta efer tt ha en häst så jag kan göra fina svansar igen - jag var känd för dem, haha )

Tanten har helt rätt, jodopax är verkligen effektivt för att få vita manar o svansar vita igen!
Alltså, jag har hört det förut men det låter så sjukt konstigt! 🙈 Hur kommer det sig att det funkar?
 
Min isabell-färgade ponny har fått en väldigt gul och smutsig svans, köpte henne för 8 månader sen o då var svansen fin 😅 det är ganska tydligt att problemet är jag. Men i alla fall jag har använt silverschampo i ett tag, låtit det sitta i ca 30 min innan jag sköljer ut det, men det gör ingen större skillnad, den är minimalt mindre gul efter duschen, så har någon tips på hur jag kan få bort det gula effektivt? Förutom att använda blekningsmedel då men vet inte vem som skulle göra det på sin häst låter knäppt. Behöver också något bra balsam till henne, svansen är torr/hård oxå 😔👍
Följ råden du redan fått och dumpa silverschampot, det sliter på håret varför det känns torrt, byt till ett vårdande schampo istället. Torrt hår blir också lättare missfärgat.
 
Jodopax är det bästa och enklaste. Blir kritvitt. Kan vara gult innan det torkar så i början svettades jag lite. men det försvinner o blir vitt.
 
Jodopax måste väl också torka ut svansen? Om man tex håller på med jodopax själv och får mkt på händerna blir man ju jättetorr..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp