Extremt sjukt beteende

Werewolflaird

Trådstartare
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/136924

Vilket hemskt beteende jag förstår att på grund av killens ålder att polisen inte kan göra något men psykiatrin borde ta hand om honom detta är ju ett kraftigt varnings tecken på att något är allvarligt fel på honom:crazy:

Detta måste vara en ovanligt snäll katt som står ut så länge som hen gör och inte försvarar sig på ett kraftigare sätt.
 
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/136924

Vilket hemskt beteende jag förstår att på grund av killens ålder att polisen inte kan göra något men psykiatrin borde ta hand om honom detta är ju ett kraftigt varnings tecken på att något är allvarligt fel på honom:crazy:

Detta måste vara en ovanligt snäll katt som står ut så länge som hen gör och inte försvarar sig på ett kraftigare sätt.
Jag tror största felet på killen är föräldrarna som inte lärt honom hur man behandlar djur. Själv hade jag huggit ungen och släpat iväg honom hem och skällt ut både honom och hans föräldrar. :mad:
 
Typ psykopatvarning på den ungen.:rage:
Om jag sett vad som hänt, så hade jag inte tvekat att ge honom en rejäl rumpvärmare.
Då är du inte ett dugg bättre själv. Ungen är för sjutton 5 år och du vill ge honom stryk för att han slåss? Förutom det smakliga och i Sverige straffbara att aga barn så tror du verkligen att det hjälper att slå någon för att tala om för dem att våld är fel?
 
Då är du inte ett dugg bättre själv. Ungen är för sjutton 5 år och du vill ge honom stryk för att han slåss? Förutom det smakliga och i Sverige straffbara att aga barn så tror du verkligen att det hjälper att slå någon för att tala om för dem att våld är fel?
Osmaklig ska det vara men lyckas inte ändra.
 
Usch vad hemskt
Inte undra på att världen ser ut som den gör :cry:

Vad har pojken varit med om för att bete sig så, eller är han född sån?
Går det att lära ett sånt barn empati öht?
 
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/136924

Vilket hemskt beteende jag förstår att på grund av killens ålder att polisen inte kan göra något men psykiatrin borde ta hand om honom detta är ju ett kraftigt varnings tecken på att något är allvarligt fel på honom:crazy:

Detta måste vara en ovanligt snäll katt som står ut så länge som hen gör och inte försvarar sig på ett kraftigare sätt.


Håller med om att det var en väldigt lugn och snäll katt som bara försöker komma undan. Barn har inte djurvett automatiskt, sådant måste de får förklarat för sig. Tror inte det är en liten psykopat, utan ett barn som inte fått någon styrning och kanske han själv har sett liknande beteende tidigare från äldre barn eller vuxen?

Undrar också i mitt stilla sinna vem (en vuxen?) det är som bara filmar pojken en lång stund utan att ingripa? ...och dessutom lägger till dramatisk musik. Den biten finner jag också tämligen osmaklig.

Gå in och stoppa direkt. Förklara att vi inte gör så emot andra levande varelser. Häng inte ut en femåring på nätet på det sättet.

Filmen är däremot lämplig att visa föräldrarna så att de vet att de måste prata om djurvett med sitt barn.
 
Håller med om att det var en väldigt lugn och snäll katt som bara försöker komma undan. Barn har inte djurvett automatiskt, sådant måste de får förklarat för sig. Tror inte det är en liten psykopat, utan ett barn som inte fått någon styrning och kanske han själv har sett liknande beteende tidigare från äldre barn eller vuxen?

Undrar också i mitt stilla sinna vem (en vuxen?) det är som bara filmar pojken en lång stund utan att ingripa? ...och dessutom lägger till dramatisk musik. Den biten finner jag också tämligen osmaklig.

Gå in och stoppa direkt. Förklara att vi inte gör så emot andra levande varelser. Häng inte ut en femåring på nätet på det sättet.

Filmen är däremot lämplig att visa föräldrarna så att de vet att de måste prata om djurvett med sitt barn.
Det finns mycket cctv i England
 
Långtifrån alla barn som misshandlar o dödar djur växer upp till att bli psykopater. Empati är inte något vi föds med, även om en del av oss har lättare för det än andra.

Tyvärr verkar bukes sökfunktion dränkts i vallgraven, försökte tidigare ikväll hitta en gammal tråd på Föräldrar med rubriken "hemskt inlägg" eller liknande. Det var skrivet av en mamma som hittade sin något äldre än femårig dotter i färd med att misshandla o tända eld på en katt i källaren tillsammans med grannskapets barn
(min minnesbild, så den kan vara lite förvrängd av tiden).

TS, dvs mamman i tråden gick bananas o gav dotra en rejäl örfil. Rädd för sin egen rektion o oförmåga att just då handskas med sina egna reaktioner o känslor gentemot dotra så skeppade hon iväg ungen till mor, eller om det nu var farföräldrar. Klokt o moget beslut. Hur det gick sedan minns jag inte.

Det jag vill komma fram till är att vi alla kan hamna i situationer vi inte klarar av att vara perfekta i o att barn löper ännu större risk utan att för den sakens skull låsas in på livstid för att de kanske någon gång i framtiden kan bli seriemördare.
 
Mår illa av min dotter!!! ((Hemskt inlä.. Sen syns inte mer av rubriken, det var visat i min förslag på trådar.
 
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/136924

Vilket hemskt beteende jag förstår att på grund av killens ålder att polisen inte kan göra något men psykiatrin borde ta hand om honom detta är ju ett kraftigt varnings tecken på att något är allvarligt fel på honom:crazy:

Detta måste vara en ovanligt snäll katt som står ut så länge som hen gör och inte försvarar sig på ett kraftigare sätt.
När jag var fem år hade vi kattungar hemma. Jag trodde att de skulle tycka det var roligt att bada, skilde de pyttesmå från sin mor, och la ner alla fyra i en liten plaskdamm där de tjöt panikslaget. jag tolkade det hela som glädjeskrik. Idag är jag vänlig mot djur och människor för det mesta enl min egen varseblivning iaf. tror alltså inte att pojken i filmen nödvändigtvis är psykopat, snarare kanske föräldrarna inte gjort ett vettigt jobb i fråga om inställningen till djur
 
Den var det @Smulu !
@Hallonsoda jag gjorde liknande i den åldern, eller något yngre. Jag och min bror fick några kycklingar (oklart varför), en av mina lyckades dratta ner sig i en färgburk från när utemöblerna målades. Beskäftig som jag var så badade jag den i terpentin (så gjorde man ju med målarpenslarna). Kycklingen dog.
 
Jag blir mer rädd över vissa inlägg i den här tråden än vad jag blir av barnets beteende!

Barn lär sig hemifrån vad som är okej och var gränserna finns. När barn beter sig gränslöst på något sätt ska man först titta på vilken omgivning barnet lever i.
 
Det här är något jag har funderat på- dvs om empati är något barn måste lära sig? Är det inget som människan föds med automatiskt?

Sen blir jag också mest upprörd över vad pojken kan ha varit med om hemifrån samt att någon filmat detta utan att ingripa
 
Det här är något jag har funderat på- dvs om empati är något barn måste lära sig? Är det inget som människan föds med automatiskt?

Nej, empati föds vi inte med, det är något vi lär oss (medvetet och omedvetet). Hur många föräldrar har inte kört "nej, inte slå, klappa fint!"?

Barnen lär sig empati genom att titta på andra (barn och vuxna) samt genom vad vi 'faktiskt' lär dem (tex genom sagor och så).

När hjärnan sedan utvecklas som mest (i början av tonåren) sjunker förmågan till empati (hormoner + en hjärna i stor förändring) för att senare återkomma.
 
En annan tanke- jag tycker det är fruktansvärt också att denna filmen sprids på nätet. Den lilla pojken kommer ju bli utpekad och hatad av folk.
Vi sitter här i ett annat land och tittar på detta. Tänk vad det kommer pratas om honom i hans hemby.

Så sorgligt om han kanske redan har en tuff start på livet. Och så bli uthängd såhär.:down:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 400
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 255
Övr. Hund Svårt och jobbigt problem det här.:( Min far har en 7-årig setter som är världens gulligaste mot människorna i familjen, samt mot alla...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: machafuko
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp