Extremt torra händer- tips?

Sv: Extremt torra händer- tips?

Aha, det finns alltså en att få på recept? Då ska jag genast be min husläkare skriva ut det.
 
Sv: Extremt torra händer- tips?

Får du i dig fett, t.ex. olivolja, linfröolja? Bra kräm behövs men det kan kanske löna sig att hjälpa till inifrån. Jag märker skillnad i hela huden när jag får i mig mer fett i maten.
 
Sv: Extremt torra händer- tips?

Jag har haft väldigt torr hud i många, många år! Självklart mest på händer och ansikte, men även resten av kroppen.
Jag har testat allvärdens kremer och vist hjälper det för tillfället, men man måste oftast smörja minst en gång varje dag för att få ett bra resultat. Så snart man hopper över ett par dagar är man precis lika torr igen.
Sen kom jag på ( när jag lärde mig att ge mineraler om hästen hade lätt till eksemliknande dålig hud) Att jag hade mineralbrist och därför började äta mineraler försvan alla hudproblem. Så det är kanske en idé att kolla dina mineralvärden.
 
Sv: Extremt torra händer- tips?

Många tips på olika cremer men det tvål som du använder kan vara lika betydelsefullt. Jag blir lätt torr men om jag använder LUSH-tvålar så blir det en stor skillnad. Det finns säkert liknande tvålar men jag har bara hittat dessa som verkligen gör skillnad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är de här igen, så torra och fnasiga händer att det svider och pulserar när man smörjer in dem. Jag försöker alltid ha vantar eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 431
Kropp & Själ Jag har nu under ett års tid haft problem med snustorra och helvetiskt kliande områden på händerna. Det började på pek- och långfingret...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 368
Senast: Madicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp