F.D Djur!!

Kicki_83

Trådstartare
Vad kan det här ha varit för djur??

DSCF0014-4.jpg


DSCF0016-4.jpg


Hittade det på en åker i går när jag var ute med vovven!
Någon somhar nå förslag på vad det kan vara??
 
Sv: F.D Djur!!

Okej...funderade på råddjur jag med...stackaren :( Undrar vem som ätit upp den då...
 
Sv: F.D Djur!!

Många jägare tar det de ska ha och sedan slänger de ut resten igen, kanske det som händt.
 
Sv: F.D Djur!!

Jo så kan det vara...Får se om man hittar nå mer där på åkrarna när man går med hunden eller kör hästen...
 
Sv: F.D Djur!!

Jag har svårt att tänka mig att det är en jägare som har slängt ut det där med tanke på hur det ser ut, så styckar man inte ett rådjur...
 
Sv: F.D Djur!!

Jag hittade ett rådjur i närheten av vart jag bort, det såg ut så här, dock låg lite skin och ben där oxå, men jägaren sa själv att det är så de gör, tar vad de vill ha och slänger resten tillbaka till naturen. Alla är inte bra på att stycka ett djur.
 
Sv: F.D Djur!!

Men man borde ju kunna konstatera att djuren inte dog där på plats iaf...för då borde det väl vara blodigare å så...men undrar vart resten av benen är?? har ett djur tagit dom kan dom ju vara på nån annan stans i närheten...men en jägare har man ju ingen kolla lls vart dom är...
 
Sv: F.D Djur!!

Det här är ett djur som har dött för länge sedan. Blodet är bortspolat sedan länge. Benbitar har förmodligen burits bort av andra vilda djur.
 
Sv: F.D Djur!!

Jag tror inte ens att det har dött där, troligtvis slängts dit sedan eller släpats dit av något djur.
 
Sv: F.D Djur!!

Beror på vad du sågar med, handsåg eller maskinsåg.
 
Sv: F.D Djur!!

Man lär nog aldrig få veta...men jag tror inte en jägare bara åker och slänger ut sitt avfall på en åker...men jägaren kan ju ha dumpat det någonstans och något djur har hittat det och släpat dit det..
 
Sv: F.D Djur!!

Nä, brukar vara i utkanten av skog osv. Till saken hör att rens av vilt får man slänga åter i naturen, men inte vanligt slaktrens från tamboskap.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 513
Senast: Santoxen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 447
Senast: Amha
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 304
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp