Få 9månaders att ta flaska

Energi

Trådstartare
Min lilla blir 9 månader nästa vecka. Helammad fram till 6 månader och därefter mestadels ammad då hen är liten i maten.

Hen lägger sig vid 20.00 och ammas då till sömns men sover oroligt med mycket uppvak och omsövningar med bröstet fram tills jag lägger mig hos hen.

Nu vill jag börja ge välling till natten för att hen ska vara ordentligt mätt och kanske sova lite bättre tills jag lägger mig. Gröt går inte i. Vällingen tycker hen om men alltså napptekniken... Det går inte! Hen försöker såklart suga som på bröstet vilket inte ger någonting. Ikväll har jag fått sitta och trycka hårt på flaskan för att det öht ska komma någon välling.

Hur kan jag få ungen att lära sig suga på flaska?
 
Min lilla blir 9 månader nästa vecka. Helammad fram till 6 månader och därefter mestadels ammad då hen är liten i maten.

Hen lägger sig vid 20.00 och ammas då till sömns men sover oroligt med mycket uppvak och omsövningar med bröstet fram tills jag lägger mig hos hen.

Nu vill jag börja ge välling till natten för att hen ska vara ordentligt mätt och kanske sova lite bättre tills jag lägger mig. Gröt går inte i. Vällingen tycker hen om men alltså napptekniken... Det går inte! Hen försöker såklart suga som på bröstet vilket inte ger någonting. Ikväll har jag fått sitta och trycka hårt på flaskan för att det öht ska komma någon välling.

Hur kan jag få ungen att lära sig suga på flaska?
Kanske lättare att ge vällingen i kopp?
 
Min lilla blir 9 månader nästa vecka. Helammad fram till 6 månader och därefter mestadels ammad då hen är liten i maten.

Hen lägger sig vid 20.00 och ammas då till sömns men sover oroligt med mycket uppvak och omsövningar med bröstet fram tills jag lägger mig hos hen.

Nu vill jag börja ge välling till natten för att hen ska vara ordentligt mätt och kanske sova lite bättre tills jag lägger mig. Gröt går inte i. Vällingen tycker hen om men alltså napptekniken... Det går inte! Hen försöker såklart suga som på bröstet vilket inte ger någonting. Ikväll har jag fått sitta och trycka hårt på flaskan för att det öht ska komma någon välling.

Hur kan jag få ungen att lära sig suga på flaska?

Har ni testat att ge ut pipmugg?
 
Jag säger som tidigare sagt. Har du verkligen rätt napp till flaskan? Välling kräver betydligt större hål än t.ex. ersättning.
 
Som alla säger. Det är olika storlekar på napparna. Gå in i en leksaksaffär m babygrejer eller en babyaffär och fråga om du vill vara på säkra sidan. Men kort tror jag napp för välling heter X i storlek. Till ersättning finns 1 och 2.

kan säga att till ettan fick vi aldrig välling att funka trots att vi köpte olika flaskor. För att vi aldrig fattade det där med olika stora hål på nappen.
 
Hålet på nappen spelar ingen roll, det är tekniken som är problemet. Hen kan inte dricka vatten på nappflaska heller :D

Vi ger det några kvällar till så får vi prova med pipmugg sen tror jag.
 
Hålet på nappen spelar ingen roll, det är tekniken som är problemet. Hen kan inte dricka vatten på nappflaska heller :D

Vi ger det några kvällar till så får vi prova med pipmugg sen tror jag.

Förutom pipen så behöver man få in luft, annars blir det vacuum och tvärstopp. Löses genom ”antikolik” flaska eller genom att lätta på korken, nästan så den läcker.
 
Lite OT så här på kvällskvisten. Första arbetspasset efter att bebis föddes så ringde mannen förtvivlat då barnet vägrade flaskan (med utpumpad mjölk) o bara skrek. Han lastade bebis o flaska o kom körande till mig på jobbet, visade sig att det inte fanns något hål i nappen, ungen blev nöjd med tutte o somnade. :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 367
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Dottern är nu 8 månader och ammar fortfarande till största delen. Smakar gärna maten vi äter, men äter inga mängder och är långt ifrån...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: megin
·
Gravid - 1år Grabben är nu 6 månader och för att få till en bra natt rutin som även pappan kan fixa har vi tänkt att prova låta grabben sluta amma...
Svar
18
· Visningar
1 945
Senast: Is
·
Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 255
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp