Få bort blodfläckar från gympaskor?

Rosenblad

Trådstartare
Jag har köpt ett par ljusljusgrå Nike air inomhusträningsskor som jag hann ha i en dag innan jag lyckades få en blodfläck på ena skon igår :banghead: Jag har försökt få bort den med kallt vatten, både skölja under kran och låta ligga i blöt över natten men fläcken har bara spätts ut och även "flytit" ut och blivit mycket större än innan :(. Har testat att ta en svamp med kallt vatten, med vatten och såpa, med vatten och diskmedel . . men den är ändå kvar! Hur får jag bort den där jäkla fläcken?!

Tänkte prova med galltvål, vad tror ni om det? Man ska tydligen inte tvätta skon i tvättmaskin pga att limmet i skorna kan släppa. Men kan man ta galltvål på och sen skölja under kran?

Har ni några andra bra tips? Älskar skorna så måste fixa detta :arghh:
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Det har jag inte testat! Hur gör jag med saltet? Blanda det med vatten och sen ta en svamp?
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Ja jag brukar ju mest få det på kläderna s salt i kallt vatten och ligga i blöt , men jag vet inte om man kan göra så med skor dock.
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Vanish! Har inte testat på skor men det har funkat på allt från blod till rödvin på allt från vita soffor till tapeter och mattor.
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Om inget annat gar ... anvand 'Stain Devil - Blood & Diary'. Det tar till och med blod flackar som gatt igenom bade tvattmaskin och torktumlare. Jag har alltid lite hemma utifall jag behover.
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Menar du vanish som sprayflaska då? Har bara haft det som pulver för tvättmaskinen :)
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Googla det.;) Forsta gangerna jag kopte det var i Sverige, jag minns dock inte var, sedermera hittade jag det pa Wallmart har i USA. Nufortiden koper jag det via internet.:D
 
Sv: Få bort blodfläckar från gympaskor?

Jag skulle rekomendera galltvål. I min mening en av de bästa fläckborttagningsmedel. Har förvisso ganska så nyligen upptäckt den, men hittills har den tagit bort alla fläckar som jag har testat den på, från blod till fettfläckar
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt (obs! se ironin) 1) Håll katten med vänster arm i famnen, precis som man gör med ett spädbarn. Ta höger pekfinger och tumme på var...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp