Få bort dålig lukt i kylskåp?

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Är hyresrätt så jag kan inte byta kylskåp hur som helst.
 
Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Är hyresrätt så jag kan inte byta kylskåp hur som helst.
Torka ur med klorin? Lukten brukar också bli bättre med tiden. Många kylskåp börjar lukta när de varit avslagna någon dag eller längre, särskilt om de inte varit noga med att lämna dörren öppen.
 
Tvätta ordentligt rent i gummilisterna i alla kanter/skarver, där brukar det vara skitigt och börja lukta.
 
Torka ur med klorin? Lukten brukar också bli bättre med tiden. Många kylskåp börjar lukta när de varit avslagna någon dag eller längre, särskilt om de inte varit noga med att lämna dörren öppen.
Det finns inte risk att kylskåpsplasten inte tål klorin helt bra?
 
Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Är hyresrätt så jag kan inte byta kylskåp hur som helst.
Jag såg nån sån där mysko fem-minutertipsfilm på facebook härom dagen. Där förordade de kaffepulver eller kaffesump på ett fat.

Hittade samma svar på Lands hemsida... https://www.land.se/hus-hem/dalig-lukt-i-kylskapet-6-knep-for-att-bli-av-med-den

Kaffesump
Ta lite kaffesump och lägg på ett fat och ställ in i kylskåpet. Det doftar gott och det drar till sig de dåliga lukterna. Även oanvänt kaffepulver kan funka!
 
Jag kommer att börja med citron. Funkar inte det får jag gå över till bakpulver eller ättika, när jag hittat det…
Många skriver bakpulver. Men det är faktiskt väsentlig skillnad på bakpulver och bikarbonat, då bikarbonat är mer koncentrerat. Jag har alltid både bakpulver och bikarbonat hemma. Bakpulver till scones och muffins, samt bikarbonat till städ och rengöring, samt fixa enklare stopp i handfat och diskho. :)
 
Jag såg nån sån där mysko fem-minutertipsfilm på facebook härom dagen. Där förordade de kaffepulver eller kaffesump på ett fat.

Hittade samma svar på Lands hemsida... https://www.land.se/hus-hem/dalig-lukt-i-kylskapet-6-knep-for-att-bli-av-med-den

Kaffesump
Ta lite kaffesump och lägg på ett fat och ställ in i kylskåpet. Det doftar gott och det drar till sig de dåliga lukterna. Även oanvänt kaffepulver kan funka!
Kaffesump är också en livräddare om man rensat/hanterat rå fisk, lök eller annat och lukten sitter kvar i händerna.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Zacci
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 083
Senast: kolblakkur
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 981
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest...
Svar
9
· Visningar
626
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp