Få bort fläckar på bilsäte

Egonson_

Trådstartare
Fula fläckar på sätet i min bil. Har provat Turtle wax textilrengöring typ 3 gånger. Ingen skillnad..
Ingen aning om vad fläckarna består av. Det har inte min man heller som också kör bilen.
Svett, spillt dricka?

Vill gärna ha tips på sätt att rengöra!

32911

Nä, ingen har kissat i bilen ;) Hade katten gjort det hade det luktat.
 
Näe, just den jag har fungerade faktiskt på fläckar innan denna men annars brukar inte diverse medel vara så toppen.

@Bee Kanske vore nåt. Bilen är ju inte helt ren även om man städar.. Kan ju skylla på djuren (som aldrig är i bilen) :idea:
Vilken firma har du använt dig av eller var det nån lokal förmåga?
 
Det ska jag ta och göra. Ska fråga mig runt lite. Finns ju Ditec i stan men borde finnas bra billigare 🧐
 
Fula fläckar på sätet i min bil. Har provat Turtle wax textilrengöring typ 3 gånger. Ingen skillnad..
Ingen aning om vad fläckarna består av. Det har inte min man heller som också kör bilen.
Svett, spillt dricka?

Vill gärna ha tips på sätt att rengöra!

Visa bifogad fil 32911
Nä, ingen har kissat i bilen ;) Hade katten gjort det hade det luktat.
Textiltvätt och gno in det ordentligt eller är sätet i mocka/fejk läder?

Brukar få sådana fläckar i lastbilen och vi har någon textiltvättsmedel på jobbet som är super. Brukar i princip nästan ”dränka” sätet med det och gno extra mycket där fläckarna är, sen får det torka. Ibland har de varit envisa så fått göra om proceduren men till sist ger de sig.
Fläckarna jag fått kommer av vatten, t ex när det regnat och kläderna blir blöta och man sätter sig.
Personbilen kan det även bli om jag badat och åker hem i blöt bikini trots att jag sitter på handduk. 😅


Så har jag gjort på säten som varit av textil.
 
Nej sätet är i textil så det hade funkat :) Vad är det för medel? Ja vatten kan det mycket väl vara, vi är ju ute en hel del och har nån satt sig med blöta kläder så.
När vi badar tar vi gårdsbilen som tål lite skit och fukt :D
 
Fula fläckar på sätet i min bil. Har provat Turtle wax textilrengöring typ 3 gånger. Ingen skillnad..
Ingen aning om vad fläckarna består av. Det har inte min man heller som också kör bilen.
Svett, spillt dricka?

Vill gärna ha tips på sätt att rengöra!

Visa bifogad fil 32911
Nä, ingen har kissat i bilen ;) Hade katten gjort det hade det luktat.
Spraya på Vanish på flaska. Ordentligt. Låt verka. Skölj sedan noga. Jag brukar göra det en varm helg, så att jag kan söla lite med vattnet. Använder svamp. Har du våtdammsugare så sug upp det sista. Annars använder du handdukar att torka med. Låt bilen stå öppen och torka.
Bör bli som nytt! :)
 
Spraya på Vanish på flaska. Ordentligt. Låt verka. Skölj sedan noga. Jag brukar göra det en varm helg, så att jag kan söla lite med vattnet. Använder svamp. Har du våtdammsugare så sug upp det sista. Annars använder du handdukar att torka med. Låt bilen stå öppen och torka.
Bör bli som nytt! :)

Det ska jag prova. Gillar enkelt och lösningar man kan göra hemma! Tack :)
 
Fula fläckar på sätet i min bil. Har provat Turtle wax textilrengöring typ 3 gånger. Ingen skillnad..
Ingen aning om vad fläckarna består av. Det har inte min man heller som också kör bilen.
Svett, spillt dricka?

Vill gärna ha tips på sätt att rengöra!

Visa bifogad fil 32911
Nä, ingen har kissat i bilen ;) Hade katten gjort det hade det luktat.
ser ut som typiska regndroppar , de är inte så svårt att ta bort dom fläckarna från dom sätena.Man får ha lite tålamod när man ska ta bort fläckar i säten(säger jag som är bilrecondare)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 024
Hundavel & Ras Jag går i hundköpartankar då jag snart kommer bli klar med min utbildning. Problemet är att jag inte verkar hitta ”min” ras även om jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 367
Senast: AraSlei
·
Äldre Har fått ett litet problem och nej vi har inget samröre med maffian, inte heller är vi torpeder. Däremot fodrar jag min katt med...
Svar
19
· Visningar
4 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp