Få bort fotvårtor?!

Jamtland

Trådstartare
Har under längre tid försökt behandla bort mina fotvårtor, utan framgång. Har varit i kontakt med VC men de prioriterar annat. Har någon här testat Wartner vårtpenna, med den ska det tydligen bara behövas en behandling? Hur många vårtor räcker en sån till, någon som testat?
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Skrev en liknande tråd på förälder för ett tag sedan om min son som har/hade fotvårtor. Vi har nu behandlat i flera veckor med Vårtfri och peppar, peppar verkar vårtorna vara på väg bort nu. Inget annat har hjälpt kan tilläggas och då har vi verkligen provat allt (förutom laser typ).
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Det tar lång tid att behandla fotvårtor! Nu vet jag inte hur ditt mått på länge är, veckor/månader/år?

"Om vårtan, eller delar av den, skulle kvarstå två veckor efter avslutad behandling, kan du utan risk upprepa behandlingen en andra eller en tredje gång."

En förpackning skall räcka till 12 behandlingar.
Skumapplikatorn kan dock läcka och håller således inte i år ut och år in.

Vad har du provat innan? Har du följt instruktionerna till punkt och pricka?
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Har testat vårtfri i fleramånader utan resultat. Har testat det andra medlet från apoteket, det i en liten brun flaska, också i evigheter utan resultat. Har, i mitt tycke, varitnogrann. Men då skajag testa vårtpennan.
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Filar ni ordentligt? Använder man vårtmedel så är det inte själva medlet som gör största delen av jobbet utan filandet.
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Jag har klippt/filat bort vårtor med 100% success. Har inte använt vårtmedel sen jag var typ 8 år gammal, men har råkat ut för fotvårtor några gånger som vuxen när jag simmade mycket.

Så fort jag hittade en så var jag på den, grävde bort med hjälp av böjd nagelsax, så mycket som gick utan att det började blöda. Filade sen ner så mycket som det gick utan att skada kringliggande hud. Det gör ont, men känns bättre än att sätta gift på fossingarna. Filade och grävde varje gång jag duschade. Borta inom några veckor.
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Vet du om den bruna flaskan var/är "Vårtmedel Dne" eller "Vårtmedel stark Dne"?
Den icke starka är väldigt krävande och inget att direkt rekommendera.
Sedan är det väldigt viktigt att luckra upp vårtan, sedan fila för att därefter ta på medlet.
För att ha en tidsram 2-3 månader kan krävas för dessa medel.

Det ska annars finnas plåster som man kan sätta på vårtan under natten.

Det citerade är saxat från apotea.se
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Jag hade fotvårtor förut under en väldigt lång period och här snackar vi år alltså :meh: under en liten period så gjorde t.o.m en av dem ont varje gång jag skulle ta av eller sätta på en strumpa (pga en knasig liten hudflik). Men när åren gick så levde jag med dem och nu har jag inte dem längre, kommer inte ihåg när de försvann men de gjorde det utan att jag sysslade något särskilt med dem. Så jag tror inte att du kommer iallafall ha dem resten av livet ;) om det är det du oroar dig för :)
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Utan behandling kan man ha vårtor i allt från ingenting till flertalet år.
I regel har man de inte "resten av livet" men det kan bli bortåt 5-10 år åtminstone.
 
Sv: Få bort fotvårtor?!

Med risk för att låta totalt flummig...
Bananskal! :)
Om man gnuggar vårtan med insidan av ett Bananskal (utan att torka bort efter) varje kväll så försvinner vårtan på typ två-tre veckor utan att man behöver fila eller liknande.

Tydligen innehåller skalet något ämne som hjälper. Fråga mig inte hur, men det funkar! :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: Hazel
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 485
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 225
Senast: manda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp